Aká je efektivita a účinnosť reklamy rôznych mediatypov

27.6.2010   13:13| TVBA

Hodnotenie účinnosti reklamy a inzercie v jednotlivých mediatypoch skúma vplyv na predaj, účinnosť reklamy a inzercie, vplyv reklamy na zmenu značky, vplyv okolia, vplyv pozitívnych a negatívnych správ, reklamu a inzerciu v porovnaní s propagáciou predaja.


NOVINY
Výhody: veľký dosah, vysoká miera územnej koncentrácie, potrebná frekvencia, hmotný charakter, krátke výrobné lehoty, relatívne nízke náklady, schopnosť sprostredkovať detailné informácie.

Nevýhody: nemožnosť zacielenia na určitý zákaznícky segment, obmedzenie tvorivého spracovania reklamy, nízka úroveň prevedenia, vysoké náklady celoštátnej tlače.

ČASOPISY
Výhody: čítajú ich špecifické skupiny zákazníkov, majú hmotný charakter, vysoká reprodukčná kvalita našej správy, určitá dôveryhodnosť zákazníckeho segmentu, možnosť sprostredkovania detailných informácií.

Nevýhody: obmedzenie kreativity (nemajú pohyb, zvuk …), zhluky inzerátov, nízka frekvencia (mesačníky, 1/4 ročníky …), dlhé doby na uverejnenie, sú pomerne drahé (v dôsledku toho nastáva určitá selekcia potenciálnych zákazníkov).

ROZHLAS

Výhody: relatívne nízke náklady, možnosť voľby poslucháčov, možnosť vysokej frekvencie na podávanie správy, krátke (výrobné) lehoty na uverejnenie, možnosť časového zosúladenia, v rámci denných (týždenných) cyklov.

Nevýhody: nesprostredkováva vizuálny vnem, krátka životnosť tejto správy, inzertné vstupy majú charakter zhlukov informácií.

TELEVÍZIA

Výhody: vysoký dosah, vysoký presvedčovací vplyv, schopnosť jednotného prenosu správy na celom území, schopnosť využitia časového faktoru týždňového a denného cyklu, možnosť demografickej selektívnosti.

Nevýhody: vysoké náklady, krátka životnosť, pôsobí faktor zhluku.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



Reklamný spot

Reklamný spot je klasická forma televíznej reklamy. Je krátky, akčný a vizuálne úderný. Má spravidla 3 fázy. Najskôr strhne pozornosť ostrým predelom, farebným efektom alebo rýchlym pohybom, potom poskytne emotívne zabalenú informáciu a nakoniec poskytne údaje o možnosti získania produktu.
Základná dĺžka spotu je v 30 sekúnd.

Vhodný je pre budovanie imidžu spoločnosti, ponuku služieb a pre propagáciu výrobkov. Výhodou reklamného spotu je plná koncentrácia na reklamné posolstvo.

Statický oznam

Je najjednoduchšou formou reklamného spotu, čo sa týka výroby. Oznam má mať pomer strán 16:9 ako je obrazovka. Radšej menej, ale výstižného textu. Nezabudnite uviesť odkaz na web stránku, kde divák nájde podrobnejšie informácie. U statického oznamu účtujeme ceny za vysielanie ako u 10 sekundovej reklamy.

Technické podmienky pre statický oznam
Odvysielanie spotu
Výroba spotu

Chcem si objednať: ODVYSIELANIE REKLAMNÉHO SPOTU

1.) Akú máte sledovanosť a koľko ľudí reklamu uvidí?
2.) Ktorý program je nasledovanejší a v ktorých hodinách je televízia najsledovanejšia?
3.) Mediaplán – presný rozpis kedy sa bude spot vysielať
4.) V akom technickom formáte a dokedy treba spot dodať?
5.) Ak nemáme spot - vyrobíte nám ho? Za akú cenu?

Cenník reklamy

Odvysielanie reklamného spotu
Tipy na voľný čas

  • Neváhajte prekonzultovať formu a vyžiadať si nezáväznú cenovú kalkuláciu. 
    Napíšte nám alebo zavolajte: 0903 445 632 reklama@tvba.sk





Medialny dom Súťaž Kontakt

Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft



Medialny dom Súťaž Kontakt

Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
SÚHLASÍM