TV reklama je kráľovnou medzi reklamnými formátmi

2.3.2011   22:59| M.Urlandová

Televízna reklama má jedinečnú presvedčovaciu schopnosť, zapamätateľnosť, dokáže predviesť vzrušenie, napätie, krásu, názorne ukázať ako fungujú výrobky a ako sú účinné.

  • Televízia predáva najlepšie, televízia žije najdlhšie
    Účinok televízie trvá dlhšie ako u iných médií. Televízny spot môže žiť v mysliach spotrebiteľov celé roky. Čo môže byť videné, môže byť aj predané.
  • Televízia dokáže predať všetko
    90 % prostriedkov investovaných do TV kampane sa vráti domov.
  • Televízia je bezpečná investícia
    Peniaze investované do televízie nie sú nikdy zbytočné. Investícia sa oplatí aj v krátkodobom horizonte. 91% takých kampaní má návratnosť investícií od 1 do 6.
    Inými slovami: investícia sa vráti šesťkrát v televízii, čo je oveľa lepšie ako letákové kampane, vonkajšie a tlačové médiá. Inzerujte svoju značku v televízii, ktorá sprostredkuje pôsobivý a emocionálny zážitok.

Vlastnosťou televíznej reklamy je: veľmi vysoká názornosť a naliehavosť, atraktívnosť, rýchla odozva a veľmi vysoká penetrácia trhov. Náklady na výrobu spotu sú pomerne vysoké ale náklady na vysielanie nízke.

Vlastnosti:

  • názornosť: veľmi vysoká
  • naliehavosť: veľmi vysoká
  • identifikácia balenia: dobrá
  • rýchlosť odozvy: vysoká
  • náklady na vysielanie : nízke
  • náklady na výrobu: vysoké
  • penetrácia hlavných trhov: veľmi vysoká

Silné stránky televíznej reklamy

Televízia je v súčasnosti najmasovejším komunikačným prostriedkom a odborníci jej pripisujú obrovský dosah na informovanie, vzdelávanie i zábavu najširších vrstiev. Televízia sa označuje za fenomén 20. storočia a pri súčasnom zrastaní s internetom bude zrejme - aj keď modifikovaná - aj jedným z najdôležitejších fenoménov 21. storočia.

Už samotné televízne nasadenie vzbudzuje u divákov rešpekt. Značka sa ocitá v "dobrej spoločnosti“ a divák ju vďaka vážnosti televízneho média ako takého automaticky priraďuje do svojích top značiek bez toho, aby si to uvedomoval.

  • vysoká sledovanosť
  • emocionálne pôsobenie (vidím, počujem, cítim)
  • zobrazenie deja v pohybe
  • dobrý zásah cieľovej skupiny
  • možnosť produkt ukázať a predviesť
  • rýchle budovanie povedomia
  • možnosť odsledovania efektivity v krátkom čase po odvysielaní spotu
  • masový zásah

Náklady na televiznu reklamu u najznámejších značiek obvykle činia až 95% z celkových nákladov na reklamu. Tlačové média, rádio a internet sa používajú ako podporný prostriedok a dosahujú nižšie percentá z rozpočtu.

Komunikácia prostredníctvom televízie

Médium diktuje agendu a keď to pochopíme, môžeme "diktovať" médiu a využiť ho na účely cielenej komunikácie, public relations v prospech organizácie, firmy, inštitúcie alebo osobnosti.

Ako sa dostať do televízie?

To je vari najťažší oriešok celej public relations. Televízia je najvýberovejší masovokomunikačný prostriedok. V spravodajstve a publicistike pracuje s tzv. zvukovými a obrazovými koncentrátmi, ktoré v sebe sústreďujú podstatu, najzaujímavejšie, najobsažnejšie, najreprezentatívnejšie a súčasne najkratšie vzorky skutočnosti, danej udalosti. Ak chceme zaujať redaktora, producenta, autora, musíme ho nainfikovať záujmom o danú problematiku alebo mu poslať predpripravený materiál.
 

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



Reklamný spot

Vhodný je pre budovanie imidžu spoločnosti, ponuku služieb a pre propagáciu výrobkov. Výhodou reklamného spotu je plná koncentrácia na reklamné posolstvo.

Reklamný spot je klasická forma televíznej reklamy. Je krátky, akčný a vizuálne úderný. Má spravidla 3 fázy. Najskôr strhne pozornosť ostrým predelom, farebným efektom alebo rýchlym pohybom, potom poskytne emotívne zabalenú informáciu a nakoniec poskytne údaje o možnosti získania produktu.
Základná dĺžka spotu je v 30 sekúnd.

 

Čo si potrebujete premyslieť pred odvysielaním spotu
Výroba spotu

Chcem si objednať: odvysielanie reklamného spotu

1.) Akú máte sledovanosť a koľko ľudí reklamu uvidí?
2.) Ktorý program je nasledovanejší a v ktorých hodinách je televízia najsledovanejšia?
3.) Mediaplán – presný rozpis kedy sa bude spot vysielať
4.) V akom technickom formáte a dokedy treba spot dodať?
5.) Ak nemáme spot - vyrobíte nám ho? Za akú cenu?

Cenník reklamy

Odvysielanie reklamného spotu
Tipy na voľný čas

  • Neváhajte prekonzultovať formu a vyžiadať si nezáväznú cenovú kalkuláciu. 
    Napíšte nám alebo zavolajte: 0903 445 632 reklama@tvba.sk





Medialny dom Súťaž Kontakt

Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft



Medialny dom Súťaž Kontakt

Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
SÚHLASÍM