TV reklama je kráľovnou medzi reklamnými formátmi

2.3.2011   22:59| M.Urlandová

Televízna reklama má jedinečnú presvedčovaciu schopnosť, zapamätateľnosť, dokáže predviesť vzrušenie, napätie, krásu, názorne ukázať ako fungujú výrobky a ako sú účinné.

  • Televízia predáva najlepšie, televízia žije najdlhšie
    Účinok televízie trvá dlhšie ako u iných médií. Televízny spot môže žiť v mysliach spotrebiteľov celé roky. Čo môže byť videné, môže byť aj predané.
  • Televízia dokáže predať všetko
    90 % prostriedkov investovaných do TV kampane sa vráti domov.
  • Televízia je bezpečná investícia
    Peniaze investované do televízie nie sú nikdy zbytočné. Investícia sa oplatí aj v krátkodobom horizonte. 91% takých kampaní má návratnosť investícií od 1 do 6.
    Inými slovami: investícia sa vráti šesťkrát v televízii, čo je oveľa lepšie ako letákové kampane, vonkajšie a tlačové médiá. Inzerujte svoju značku v televízii, ktorá sprostredkuje pôsobivý a emocionálny zážitok.

Vlastnosťou televíznej reklamy je: veľmi vysoká názornosť a naliehavosť, atraktívnosť, rýchla odozva a veľmi vysoká penetrácia trhov. Náklady na výrobu spotu sú pomerne vysoké ale náklady na vysielanie nízke.

Vlastnosti:

  • názornosť: veľmi vysoká
  • naliehavosť: veľmi vysoká
  • identifikácia balenia: dobrá
  • rýchlosť odozvy: vysoká
  • náklady na vysielanie : nízke
  • náklady na výrobu: vysoké
  • penetrácia hlavných trhov: veľmi vysoká

Silné stránky televíznej reklamy

Televízia je v súčasnosti najmasovejším komunikačným prostriedkom a odborníci jej pripisujú obrovský dosah na informovanie, vzdelávanie i zábavu najširších vrstiev. Televízia sa označuje za fenomén 20. storočia a pri súčasnom zrastaní s internetom bude zrejme - aj keď modifikovaná - aj jedným z najdôležitejších fenoménov 21. storočia.

Už samotné televízne nasadenie vzbudzuje u divákov rešpekt. Značka sa ocitá v "dobrej spoločnosti“ a divák ju vďaka vážnosti televízneho média ako takého automaticky priraďuje do svojích top značiek bez toho, aby si to uvedomoval.

  • vysoká sledovanosť
  • emocionálne pôsobenie (vidím, počujem, cítim)
  • zobrazenie deja v pohybe
  • dobrý zásah cieľovej skupiny
  • možnosť produkt ukázať a predviesť
  • rýchle budovanie povedomia
  • možnosť odsledovania efektivity v krátkom čase po odvysielaní spotu
  • masový zásah

Náklady na televiznu reklamu u najznámejších značiek obvykle činia až 95% z celkových nákladov na reklamu. Tlačové média, rádio a internet sa používajú ako podporný prostriedok a dosahujú nižšie percentá z rozpočtu.

Komunikácia prostredníctvom televízie

Médium diktuje agendu a keď to pochopíme, môžeme "diktovať" médiu a využiť ho na účely cielenej komunikácie, public relations v prospech organizácie, firmy, inštitúcie alebo osobnosti.

Ako sa dostať do televízie?

To je vari najťažší oriešok celej public relations. Televízia je najvýberovejší masovokomunikačný prostriedok. V spravodajstve a publicistike pracuje s tzv. zvukovými a obrazovými koncentrátmi, ktoré v sebe sústreďujú podstatu, najzaujímavejšie, najobsažnejšie, najreprezentatívnejšie a súčasne najkratšie vzorky skutočnosti, danej udalosti. Ak chceme zaujať redaktora, producenta, autora, musíme ho nainfikovať záujmom o danú problematiku alebo mu poslať predpripravený materiál.
 

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



Telenákup

Televízna obrazovka dokáže predať aj také výrobky, ktoré by inak ostali nepovšimnuté v regáloch kamenných obchodov. Vhodný je pre výrobky, ktorých použitie, účinky je potrebné vysvetliť,  alebo presvedčiť zákazníka prostredníctvom emócií.
 

Telenákup je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je uvedenie ceny a kontaktu (na rozdiel od klasickej reklamy a sponzoringu). Telenákupný spot má do 15 minút a obvykle je vyrobený v štylizovanej hranej forme. Moderátor priamo a opakovane vyzýva ku kúpe prezentovaného produktu.

Cenník telenákup, komerčné video 

Odvysielanie telenákupného spotu alebo komerčného videa
  • Neváhajte prekonzultovať formu a vyžiadať si nezáväznú cenovú kalkuláciu. 
    Napíšte nám alebo zavolajte: 0903 445 632 reklama@tvba.sk





Medialny dom Súťaž Kontakt

Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft



Medialny dom Súťaž Kontakt

Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
SÚHLASÍM