Čo ste o regionálnej televízii nevedeli

21.7.2015   14:12| TVBA

Regionálna TV má nezastupiteľné miesto v spoločnosti. Čím je pre obyvateľa udalosť bližšia, tým je pre neho zaujímavejšia. Miestna televízia je pre ľudí dôveryhodná a má vysokú mienkotvornú funkciu.
 

O regionálnej televízií sme sa porozprávali s Ing.Máriou Urlandovou, riaditeľkou a zakladateľkou regionálnej  televízie TV BRATISLAVA.

Čím je regionálna televízia výnimočná?
Je  blízko ľudí a v regiónoch obľúbená, je nebulvárna a dôveryhodná, prináša informácie, ktoré inde nenájdete, pozná divákov aj svojich lokálnych klientov. Okrem toho sú aj  "strážcovia demokracie", pretože ovládnuť desiatky TV staníc jedinou politickou stranou je takmer nemožné.

Koľko ich je na Slovensku?
Na Slovensku existujú desiatky regionálnych a lokálnych TV staníc, ktoré plnia jedinečnú, nezastupiteľnú úlohu - informovať o dianí v najbližšom okolí. Obsah vysielania je prispôsobený záujmom lokálneho diváka : správy, aktuálna publicistika, magazíny, ale aj unikátne záznamy z rokovania mestských zastupiteľstiev.

Na Slovensku sú takmer v každom väčšom meste. Lotos ich združuje viac ako 50. Televízne stanice sa zakladali najmä koncom 90 tych rokov ako "starostovský infokanál".Televízie vo vlastníctve samosprávy sa časom stali menej vieryhodné, lebo plnili úlohu "hlasnej trúby" starostu či primátora. Dnes ich je viac ako polovica v súkromnom vlastníctve, avšak s podporou miestnej samosprávy

Ako je na tom TV BRATISLAVA?
Metropolitná TV BRATISLAVA je najväčšia regionálna televízia na Slovensku, veľkosťou územia pokrytého signálom, objemom výroby a pestrosťou programu. Stanica je súkromným projektom televíznej produkčnej spoločnosti Viva Studio s.r.o.
Vysiela 24 hodín denne a každý deň vyrobí v priemere 2 hodiny nového programu.
Svoj signál šíri prostredníctvom DVB-T, UPC, Digislovakia, MAGIO TV, Swan  a ďalších operátorov na Slovensku. Vysiela aj na internete. Na svojej stránke má vybudovaný rozsiahlý, denne aktualizovaný archív všetkých programov.
Denne ponúka nielen aktuálne spravodajstvo ale i magazín z mesta Metro Dnes a 2 krát týždenne pripravuje diskusný program Beseda o piatej. Mestským častiam sa venuje v špeciálnych programoch, nechýba ani publicistika a záznamy zastupiteľstiev. Okrem toho vyrába záujmové magazíny so zameraním na ženy, motoristov a informačné technológie.

Niektoré z lokálnych staníc však otáčajú hodinovú slučku celý týždeň.
Po prvé v slučke nevysiela iba regionálna televízia, aj nové kanály známych celoplošných televízií dookola reprízujú a toho programu tiež extra veľa nevyrobia. A po druhé, napriek tomu sú dobre sledované, lebo prinášajú  informácie z najbližšieho okolia. Tieto informácie si celoplošná TV nemôže dovoliť. Koho v Bratislave zaujíma, že v Hornej Dolnej zdochla krava?

Mnohé z televízií sú finančne podvyživené, aká je ich budúcnosť?
Niektoré televízie zanikajú, iné vznikajú. Ich osud závisí od vôle zastupiteľstva toho ktorého mesta, mestskej časti. Nie je v silách regionálnej TV uživiť sa z reklamy.  Regionálna televízia vlastne supluje verejnoprávnu televíziu v lokálnych podmienkach.

Sledujete ako je to v zahraničí?
Regionálne vysielanie si vo vyspelých krajinách vysoko vážia a oceňuje jej význam pre spoločnosť. Trvalou udržateľnosťou regionálneho vysielania sa zaoberajú na úrovni vlády. V západoeurópských krajinách je vytvorený dotačný program pre výrobu lokálnych programov a sú legislatívne protežované. V Dánsku od r.2000 novinkou sa stali každoročné dotácie nekomerčným televíziám na výrobu lokálnych programov, a to práve z poplatkov súkromného sektora a niektoré financie sú vyčlenené z koncesionárskych poplatkov. Politika pomoci lokálnemu vysielaniu je vlastná aj na Novom Zélande a Austrálií.

Ako to vidíte na Slovensku?
Na Slovensku regionálna televízia akoby ani neexistovala, hoci existuje 20 rokov. To je akoby ste mali rodný list, ale vám nechceli dať občiansky preukaz, dôkaz o totožnosti. Môžete pracovať, ale výplatu vám nedajú, lebo nemáte občiansky, nemáte bankové konto. Na stránke Ministerstva kultúry nie je o regionálnej televízií ani zmienka, hoci štatistiky vyplňujeme a zoznam držiteľov licencií existuje. Nie je program, kde by sme sa mohli uchádzať o podporu.

Audiovizuálny fond nepodporil festival lokálnych TV ani 1000 Eurami, hoci sa o podporu uchádzali. Prieskumy od Medianu monitorovali 50 televízií, ale regionálna TV sa tam nezmestila ani všeobecne ako "regionálna TV" ak už nie menovite, hoci evidentne sa táto televízia pozerá. Portály ktoré sa venujú médiám si nás nevšímajú vôbec, tlačové správy od regionálnej TV sú pre nich nezaujímavé, málo bulváru?  Grantové programy a informačné kampane regionálnu TV vynechávajú úplne - neexistuje.

Aké je východisko? Čo viete ponúknúť?
TV Bratislava ako jediná z regionálnych TV  realizuje prieskumy sledovanosti a teda ponúka reálnych divákov. Podľa prieskumu od agentúry Dicio ju sleduje pravidelne 35,5% obyvateľov Bratislavy. Ďalších divákov má mimo Bratislavy, kde vysiela. Ak si uvedomíme, že trhový podiel napr. RTVS Dvojky je 4% (z 4 mil. divákov je to 160 000) a sú stanice aj s menším podielom, hoci majú titul "celoplošné", tak regionálne televízie si počíňajú vynikajúco. Ak niečo odvysielajú všetky regionálne stanice, môžu dosiahnúť že program uvidí aj 1 mil. divákov a to číslo porovnateľné s RTVS Jednotkou.
My vieme ponúknuť reálnych divákov. To by si mohli uvedomiť aj zadávatelia reklamy. Medialne agentúry radšej plánujú celoplošné média, ale ak klient bude chcieť nás, prispôsobia sa. Klienti, ktorí už u nás inzerovali sa vracajú, lebo kampaň bola efektívna. Ide to pomaly ale výsledky sú.

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Diskusia k článku
Pridať príspevok

K tomuto článku ešte nie sú pridané žiadne príspevky
Pridať príspevok
Meno *:
Váš email: *
Text *:

Ochrana proti spamu: *
grandiocaptcha

Opíšte znaky z obrázku do tohto poľa



 


TV reklama

Televízna reklama je kráľovnou medzi reklamnými formátmi. Má jedinečnú presvedčovaciu schopnosť, zapamätateľnosť, dokáže predviesť vzrušenie, napätie, krásu, názorne ukázať ako fungujú produkty a ako sú účinné.

Potrebujete uviesť novú značku na trh? Ste už dlho na trhu a chcete posilniť svoju obchodnú značku? Potrebujete predávať svoje výrobky a služby? Vyskúšali ste už ostatné mediatypy, ale neprinieslo to želaný účinok?

Na internete a sociálnych sieťach inzeruje každý, ale televízia je výberové médium - tam sa nedostane každý. Majitelia najluxusnejších a najznámejších svetových značiek poznajú silu televízie a z toho dôvodu väčšina rozpočtu ide do TV reklamy.

Televízia je stále najefektívnejšou možnosťou komunikácie s masovým publikom.

 

Reklamné komunikáty

Televízna reklama znamená predaj vysielacieho času, ktorý je určený pre vysielanie reklamy. Je zaradená do reklamných blokov medzi programom.

Ponúkame všetky formy mediálnej komunikácie, ktoré poznáte z národnej televízie . 

Reklamný spot - klasická forma reklamy. Výhodou reklamného spotu je plná koncentrácia na reklamné posolstvo. Vhodný je na budovanie značky alebo predaj vysokoobrátkového tovaru a služieb, ale i na predaj vstupeniek na podujatie.

Sponzoring - odvysielanie odkazu vo forme "tento program vám prináša..." Výhodou sponzoringu je nevtieravá, elegantná propagácia patrónov a časová nenáročnosť výroby sponzorského odkazu. Vhodný je na posilnenie značky.

Telenákup - priamy predaj produktov a služieb cez televíznu obrazovku. Televízna obrazovka dokáže predať aj také výrobky, ktoré by inak ostali nepovšimnuté v regáloch kamenných obchodov.

Product placement - umiestňovanie produktov v programe. Výhodou je pozitívne pôsobenie okolia, nízke náklady na dosiahnutie cieľovej skupiny vysoká zapamätateľnosť, vysoký dosah na cieľové skupiny a malé konkurenčné prostredie.

 

    1. Regionálna televízia má nadpriemerne verné publikum. Je pre ľudí dôveryhodná a má vysokú mienkotvornú funkciu.
    2. Diváci prijímajú reklamu v regionálnej televízií ako informáciu, je považovaná za súčasť programu.
    3. Ak ste lokálny klient, myslite na efektivitu rozpočtu a eliminovanie reklamného  plytvania. Reklama je cielená.
    4. Ak ste národný klient, máte možnosť otestovať kampaň na malej vzorke skôr, ako aktivujete celoplošnú kampaň. .
    5. Silné pokrytie, lojálne publikum a regionálna identita na jednom mieste. Buďte pri tom!
  • Neváhajte prekonzultovať formu a vyžiadať si nezáväznú cenovú kalkuláciu. 
    Napíšte nám alebo zavolajte: 0903 445 632 reklama@tvba.sk





Medialny dom Súťaž Kontakt

Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft



Medialny dom Súťaž Kontakt

Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
SÚHLASÍM