Ako napísať inzerát, aby ste rýchlo a výhodne predali

30.6.2020 20:49

Máte doma vec, ktorú už nevyužijete, ale niekomu inému by sa mohla ešte zísť? Ak je v dobrom stave, funkčná, a bez väčších známok opotrebenia, možno rozmýšľate o jej predaji cez niektorý z inzertných portálov. Úspešnosť inzercie takmer vždy závisí od správneho zostavenia inzerátu. Ako teda na to?

Nákup alebo predaj cez inzertné portály realizuje pomerne veľa ľudí. Dá sa na nich zohnať všeličo – od detského a športového oblečenia, cez rybárske potreby, až po lešenia či autá. Navyše za dostupnú cenu, prípadne len za odvoz. A inzertný portál obsahuje stovky, možno aj tisíce inzerátov.

Všetci, čo inzerujú, teda v našom prípade zverejnia inzerát na portáli, sú inzerenti. Nazývajú sa tak bez ohľadu na to, či majú záujem o predaj, alebo chcú niečo konkrétne kúpiť. Inzeráty so slovkom „predám“ výrazne prevažujú nad tými s označením „kúpim“. Z tohto dôvodu, i keď naše rady platia pre všetkých inzerentov, zužitkujú ich najmä predávajúci.

Stránky navštevujú tiež kupujúci a predávajúci, ktorí neinzerujú. Kupujúcich je v porovnaní s predávajúcimi „neinzerentmi“ väčšina. A práve pozornosť tejto väčšiny by ste sa mali snažiť upútať výstižným titulkom.

Titulok – krátky, ale so základnými údajmi

Na základe nadpisu, resp. titulku, sa potenciálny kupec rozhodne, či chce o ponúkanej veci vedieť viac, a teda či inzerát rozklikne. Na nič nehovoriace alebo príliš všeobecné titulky kupujúci nereagujú. Nadpisom typu „super ponuka“ sa vyhnite úplne. A namiesto stručného „predám lešenie“, už v nadpise uveďte, o aký typ lešenia a od akého výrobcu ide. Výstižný titulok by mohol znieť „Hliníkové pojazdné lešenie Pro Tec, 7,3m, Krause“ alebo „Fasádne lešenie MJ UNI 70, pozinkované, 92m2“.

Analogicky postupujte aj v prípade, že chcete predať povedzme signalizátor záberu, resp. sadu signalizátorov. Eventuálny nadpis: „Signalizátor set - COMBAT II bite alarm 3 + 1“ alebo „Signalizátor E.C.U MK1 R+ Compact s príposluchom“. V druhom nadpise sme kvôli stručnosti celý oficiálny výraz „...R-Plus...“ skrátili na „...R+...“. Rybár, ktorí vie, čo hľadá, sa tým nenechá pomýliť.

V prípade oblečenia by titulok mal obsahovať údaje ako: druh oblečenia, pre koho je určené, veľkosť, a prípadne aj farbu a značku. Príklad: „pánske lyžiarske nohavice, čierne, Obermeyer, XL“ alebo „detské body, unisex, veľ. 62“.

Názov titulku je obvykle obmedzený na 50 znakov. Je to postačujúce, pokiaľ slová vyjadríte v základnom tvare (neskloňujete, nečasujete) a používate zrozumiteľné, zmysluplné skratky. V názve nemusíte uvádzať, či ide o predaj alebo kúpu. Robí sa to na každom inzertnom serveri zvlášť. Pri výbere kľúčových slov do nadpisu sa zamyslite nad tým, čo by uľahčilo selektovanie ponúk vám. Skúste sa vžiť do kože potenciálneho kupujúceho.

Text inzerátu – bližšia špecifikácia produktu

V texte by sa nemalo vyskytnúť viac ako 1000 znakov. Na väčšine inzertných portálov platia obmedzenia, ktoré dlhší text automaticky useknú. Kupujúci sa tak nemusí dostať k informáciám, ktoré by ho mohli podnietiť ku kúpe. Avšak text s troma vetami určite nestačí. Príliš krátke texty v záplave ostatných inzerátov zaniknú. Vety formulujte jasne, vyhnite sa komplikovaným formuláciám a dajte si záležať na gramatike.

Potenciálnemu kupujúcemu sa snažte poskytnúť maximum relevantných informácií s dôrazom na odlišnosti a výhody navyše v porovnaní s rovnakými produktmi. Ak ponúkajú viacerí signalizátory, v texte uveďte, že ten váš je vodeodolný, má možnosť pripojenia svietiaceho swingera, alebo rozpoznáva spätný záber. V prípade predaja lešení jeden, i keď možno základný technický údaj z titulku určite nepostačuje. V texte uveďte, aké má lešenie rozmery, nosnosť, či je rám z ocele alebo hliníka, ale napr. aj že má protikoróznu úpravu alebo jednoduchú montáž. Čo sa týka oblečenia, tam by kupujúceho mohol zaujímať materiál a špecifické vlastnosti materiálu (paropriepustnosť, krčivosť, a pod.). Taktiež odporúčame nezamlčať prípadné poškodenia na ponúkanom predmete – vrátane drobných estetických vád, ktoré vznikli v dôsledku používania, ale na funkčnosť nemajú vplyv.

Okrem spomenutého, ak to daný inzertný portál priamo nezakazuje a vám to neprekáža, je vhodné do textu inzerátu uviesť aj svoje kontaktné údaje. A zopakovať či zdôrazniť cenu. Ak sa z nejakých dôvodov nedá, alebo ju nechcete vyčísliť, stačí uviesť aspoň slovnú informáciu „cena dohodou“, „zadarmo“, príp. „ponúknite“. Taktiež môžete konkretizovať možnosti odberu, spôsob dodania a platby.

Fotky

Najviac efektívne sú inzeráty s fotkou. Čím viac fotiek, tým lepšie. No samozrejme, či zachytávajú predmet vcelku, zo strán, alebo detailne – mali by byť kvalitné a ostré.

Ak uvediete v predchádzajúcich častiach (v titulku alebo v texte) konkrétny typ lešenia či signalizátora, kupujúci si ho môže nájsť pomocou internetového vyhľadávača. Má síce predstavu, ako produkt vyzerá, ale nevie si predstaviť rozsah opotrebenia. Fotka s detailom prípadných škrabancov pôsobí dôveryhodne a môže vo významnej miere rozhodnúť o kúpe.

Takisto môžete nafotiť prípadné trvácne fľaky na oblečení. Oblečenie bez fotiek sa predáva náročne. Dobre je, ak si ho potenciálny kupec môže obzrieť aj na postave. Vaša tvár, ani tvár vášho dieťaťa na fotke byť nemusí.


Fotogaléria




Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /21 >> nasledujúci


Image in photogallery
Prehľad odkazov na online vysielanie TV Bratislava na zahraničných stránkach  (6361)
14.11.2012 15:00 | TVBA

Image in photogallery
Všetko o meste na jednom mieste (2860)
12.9.2012 14:36 | TV Bratislava

Image in photogallery
Nové tváre TV Bratislava: Silvia Šeptáková a Henrieta Hajtová (12382)
3.9.2012 15:46 | TV Bratislava

Image in photogallery
Nová relácia Euroveanoviny (3365)
11.7.2012 22:02 | TVBA


Image in photogallery
Reláciu City Lady bude vysielať aj TV VÝCHOD (3421)
29.5.2012 13:15 | TVBA

Image in photogallery
Televízia Bratislava začala intenzívnejšie komunikovať s divákom (2703)
11.4.2012 16:25 | TV Bratislava

Image in photogallery
Aký bol rok 2011 pre TV Bratislava  (4038)
1.1.2012 23:35 | TV Bratislava

Image in photogallery
TV Bratislava je už aj v digitálnej TV Magio na pozícií 304 (4852)
18.12.2011 01:56 | TV Bratislava


Image in photogallery
Poslanci - nová rubrika v Metro Dnes (3743)
9.11.2011 23:03 | TV Bratislava

Image in photogallery
Relácie City lady a Like IT sa rozhodli pravidelne vysielať aj v regionálnej televízií TV Považie.  (4377)
4.10.2011 18:11 | TV Bratislava

Image in photogallery
Voyage magazín a TV Bratislava sa dohodli na spolupráci (2939)
26.8.2011 02:14 | TV Bratislava

Image in photogallery
Sledovanosť Televízie Bratislava opäť narástla (1963)
23.8.2011 01:27 | TVBA


Image in photogallery
SAT CENTRUM august 2011 - TV Bratislava v posledných troch rokoch rástla vo všetkých porovnateľných parametroch. (2307)
11.8.2011 17:15

Image in photogallery
TV Bratislava môžete sledovať aj na Facebooku (3198)
22.7.2011 16:31 | TVBA

Image in photogallery
Predvolebná diskusia - kandidáti na primátora Bratislavy (6676)
5.11.2010 13:11 | TVBA

Image in photogallery
Naši blogeri pomáhajú lepšie žiť (4203)
2.7.2010 20:11 | TVBA


Image in photogallery
Fotografie z oslavy 3. narodenín televízie (3238)
31.5.2010 00:39 | Foto: M. Košírer

Image in photogallery
Moderátorka a šéfredaktor varili na Bratislavskom hrade (3905)

Image in photogallery
Ivo Nesrovnal o TVBA v 2012 (8841)
27.2.2010 21:10 | TVBA

Image in photogallery
Nový čas februar-2007-Oddnes vysiela nová TV Bratislava  (4240)
15.2.2007 16:59 | TV



TV Bratislava v médiách

2017

INBA júl-august 2017: 10 rokov TV Bratislava
Petržalské noviny august 2017 - Televízia Bratislava v roku 10. výročia svojho pôsobenia
10 rokov sme tu pre Vás / Metropola január 2017
Počas 10 rokov sa na obrazovke TV Bratislava videlo až 10% obyvateľov Bratislavy / Metropola - apríl 2017
TV Bratislava má novú televíznu grafiku / Mediawatchdog 14.marca 2017
TV Bratislava prešla do HD, vymenila aj grafiku / Medialne.sk - 24.2.2017
M. Urlandová - Skrytá marketingová sila regionálnej televízie, prednáška

2016

Regionálne televízie majú novú asociáciu, chcú posilniť postavenie / Medialne.sk - 7.3.2016
Ministerstvo nalialo státisíce do regionálnych televízií. Kto ich sleduje, ho nezaujímalo / Medialne.sk - 21.1.2016
Boris Kollár nadáva na tendre, ale eurofondy naberá vidlami / SME Transparency International 11.1.2016
Nesrovnal rozdelil PR budget. Dal aj televízii zmietanej v konflikte záujmov / Medialne.sk - 9.3.2016
Ženy v meste: Na miesto šéfky som sa musela vymenovať sama, muži by to neurobili
O mediach.com 2016 - Televízia Bratislava oslavuje 9-te narodeniny a má sa čím chváliť!
Metropola november 2016 - Rozhovor s šéfredaktorkou TVBA Evou Sládkovou
Slovenka 2016: Hlavou múr neprerazíš - rozhovor s M.Urlandovou

Pred 2016

Metropola 2015
Večernik december 2015
Gest 2015: Čo ste o regionálnej televízii nevedeli
Mária Urlandová z TV Bratislava: Znepokojuje ma situácia v žurnalistike / Medialne.sk - 22.12.2011
Len pre ženy 2013: Mária Urlandová si splnila sen o vlastnej televízií

Reklama Produkcia Blog


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam