logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA
HLAVNÉ MENU

Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť márny

18.4.2019 13:57 | Mária Urlandová - RegionTVnet

Televízia je mŕtva, už ju nikto nepozerá, všetci sú na internete, mladí sú na youtube, všetci sme online, televízia nezarába ...  Toto tvrdia tvz. digitálni marketéri. Už aj fullservisové reklamné agentúry sa "zdigitalizovali". (Rozumej: digitálna hlava rozmýšľa binárne 0,1,0,1,0,1...0000.)

Tu je citát jedného vplyvného marketéra zo stránky Marketéri, copywriteri, seo optimalizáteri:

TV a lokálne TV sú dobrým médiom pre reklamu iným typom ľudí, o akých sa bavíme v online. Áno, mix ľudí vyššieho veku v dôchodku, sociálne slabších a lokalitách si zlým, alebo žiadnym internetom je TV a print dobrá voľba. Jediná. To chápete, verím.
Vyššie napísané sa netýka vašej TVBA, tá je o inom, sama o sebe. Skúste mi ponúknuť seriózne dáta o spôsobe zberu dát a výsledku vášho publika. A potom , ak sa mýlim, že TV reklama nateraz pre väčšinu firiem je skôr médiom širokoplošného upozornenia na produkt službu, ako exaktne prijateľným kanálom pre skutočnú, modernú reklamu, ako ju vníma dnešné publikum v online. Ono totiž kedysi bola TV veľkým, jediným zdrojom informácií, nielen reklamného charakteru. Časy sú preč. Toľko veľmi stručne.

Z toho sa dá usúdiť, že marketéri a ich klienti žijú vo virtuálnej bubline a myslia si, že nič okrem sociálnych sietí neexistuje. Užívajú pojmy ako SEO, PPC, copyk, social média managent atď. Existujú už dokonca aj "content-marketingové agentúry", akoby tvorcovia contentu (obsahu) doteraz neexistovali. Mŕtví sú už aj novinári, spisovatelia, scenáristi a režiséri? Vo svete digitálneho marketingu asi áno.

Tento rok je trendom mikro-influencerov. Nielen celebrity, ale už aj bežní ľudia sú ochotní klamať svojím priateľom na FB o výhodách propagovaného produktu. Aj toto ponúkajú agentúry.
Súdnosť už stratili aj politici, ktorí chcú pomáhať ľuďom a vraj žijú medzi nimi, pretože kampaňujú takmer výlučne na sociálnych sieťach. Asi sa chcú podobať Trumpovi a neuvedomujú si, že Európa je mentálne iná kultúra.


Ale my predsa žijeme v reálnom analógovom svete

Analógový signál je spojitý a citlivo reaguje na každú zmenu napätia, prúdu či odporu, len treba vedieť s ním robiť. Bojujeme s veternými mlynmi, nielen my ako regionálna televízia, ale celý sektor tradičných médií. Tradičné médiá, ktoré sú mimochodom tiež v online forme, majú navyše aj offline: divákov, poslucháčov a čitateľov. To by ich nemalo diskvalifikovať, práve naopak zvýhodniť vo svete reklamy.  

Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť teda márny, pretože veľké autority začali o tom hovoriť. Tento článok nás potešil, aspoň budeme mať koho citovať:
Mark Ritson: Mediální souboj desetiletí se svede o TV obrazovku

 

Nikdy v historii médií se neobjevilo tolik nesmyslů, které byly tak diametrálně vzdáleny pravdě. Televize neumírá, ale ten mýtus se úspěšně šíří světem,“ poznamenal Ritson. Fakt, že technologické firmy využívají pro svou komunikaci reklamu v televizi a že investice do televizní reklamy zvyšují, má potvrzovat efektivitu televizního média.  

Doba, ve které žijeme, označována také jako post-faktická, má mít také svůj díl viny na tom, že se fakta o efektivitě mediálních kanálů přehlížejí. Svůj vliv má i vnímání vývoje mediální konzumace samotnými lidmi z marketingu nebo agenturami, které mají tendenci projektovat vlastní způsoby konzumace médií na všechny spotřebitele. Výsledkem je, že zatímco data ze studie Re-evaluating Media od Ebiquity dokládají, že tradiční kanály (TV, rádio, noviny, časopisy) mají nejsilnější vliv na budování značky (v atributech například jako zásah, cílení, ROI atd.), komunita marketérů a agentur nadhodnocuje efekt sociálních médií a online videa. „Je to střet mezi vnímáním a realitou,“ poznamenal Ritson.


My sme už pred niekoľkými rokmi začali s osvetou vo forme blogov a študovania zdrojov z prieskumov zo zahraničia. Blogy sú uverejnené iba na tejto stránke, iné média, na svoju škodu, sa tomu nevenujú.

V našich článkoch o marketingu sa dozviete:

  • Televízia posilnila v distribúcii, je všade prostredníctvom ďalších zariadení a platforiem
  • Aj mileniáni sledujú najmä obsah lineárnej televízie, youtube je nepatrný
  • Televízna reklama je najefektívnejšou formou reklamy, je najdôveryhodnejšia, najúčinnejšia
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.

Prečítajte si naše blogy, dozviete sa viac »


 

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /16 >> nasledujúci


Image in photogallery
Lamačania sa hnevajú, že nemajú zastupiteľstvá v TV Bratislava (3193)
12.5.2019 16:32 | TVBA

Image in photogallery
Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť márny (12227)
18.4.2019 13:57 | Mária Urlandová - RegionTVnet

Image in photogallery
Začali sme realizovať miniseriál Petržalské ulice. Poznáte ich?  (1798)
21.1.2019 10:11 | TV Bratislava

Image in photogallery
Komunálne voľby sa skončili (5040)
12.11.2018 14:11 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Verejné diskusie budú pokračovať - ak sa dohodneme na spolupráci s novozvolenými politikmi (11362)
9.10.2018 18:46 | TVBA

Image in photogallery
Oznam nielen pre kandidátov na starostu Petržalky (11295)
5.10.2018 11:10 | TVBA

Image in photogallery
TV Bratislava pripravuje veľkú primátorskú debatu, diskutovať budú aj kandidáti na starostov! (2100)
5.10.2018 01:23 | TVBA

Image in photogallery
Kritika pre Slovensko: vysoké riziko (71%) politickej kontroly je v miestných médiach (2465)
9.8.2018 10:43 | Mária Urlandová - RegionTVnet


Image in photogallery
Aká je verejná politika v oblasti regionálnej TV v zahraničí? (1566)
31.7.2018 11:24 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Aká je verejná politika v oblasti regionálnej TV u nás? (1610)
31.7.2018 10:58 | Mária Urlandová

Image in photogallery
EÚ musí aktívnejšie chrániť pluralitu médií, tvrdia poslanci (1660)
9.5.2018 23:37 | TV Bratislava

Image in photogallery
Skrytá marketingová sila regionálnej televízie (13685)
5.12.2017 14:27 | Mária Urlandová, prednáška


Image in photogallery
Bratislava bude mať mediálnu komisiu, ktorá bude strážiť výdavky mesta na PR a reklamu (9806)
1.12.2017 18:00 | Metro Dnes

Image in photogallery
TVBA neselektuje - pozvánku do diskusie dostanú všetci kandidáti na župana (10573)
29.9.2017 12:51 | TV Bratislava

Image in photogallery
Aj toto dáva zmysel našej práci. Ďakujeme!  (5311)
27.9.2017 20:22 | TV Bratislava

Image in photogallery
Regionálne médiá plnia verejnoprávne funkcie (8960)
22.11.2016 18:00 | METRO DNES


Image in photogallery
Sila regionálnych televízií na Slovensku (10534)
11.11.2016 01:03

Image in photogallery
V novembri zaradíme novú rubriku - Komunálny polčas  (4881)
20.10.2016 20:40 | TV Bratislava

Image in photogallery
Veľká vďaka, spravili ste nám veľkú radosť - ode seniorov zo Starého Mesta (3572)
6.10.2016 19:18 | TV Bratislava

Image in photogallery
Hľadáme skúseného moderátora/ku a redaktora/ku  (3693)
15.12.2015 13:11 | TV Bratislava


Image in photogallery
Vianočné sviatky vo vysielaní TV Bratislava (7081)
9.12.2015 06:54 | TV Bratislava

Image in photogallery
Naša televízia sa rozrástla o nové posily (7212)
8.12.2015 10:17 | TV BRATISLAVA

Image in photogallery
Pomohli sme vyriešiť problém našich divákov. (11872)
6.12.2015 14:53 | TV BRATISLAVA

Image in photogallery
Eva Koprena: Redaktorská práca v regionálnej TV sa neodlišuje od tej v celoplošnej TV. (4647)
25.7.2015 16:42 | TV Bratislava


Image in photogallery
Čo ste o regionálnej televízii nevedeli (6460)
21.7.2015 14:12 | TVBA

Image in photogallery
Prečo nemáme Fiber TV (2948)
12.6.2015 15:45 | TV Bratislava

Image in photogallery
Vysielame už aj v DVB-T (4602)
12.6.2015 15:44 | TV Bratislava

Image in photogallery
Sledovanosť TV BRATISLAVA počas volieb (6074)
17.11.2014 22:08 | TV Bratislava


Image in photogallery
Diskusie s kandidátmi na starostov išli historicky po prvý krát na TV BRATISLAVA, až neskôr pribudla TA3 (5464)
17.11.2014 15:12 | TV BRATISLAVA

Image in photogallery
TS: Najsledovanejšiu predvolebnú debatu mali Vajnory (5998)
17.11.2014 00:18 | TV BRATISLAVA



12 >>

TV Bratislava v médiách

2017

INBA júl-august 2017: 10 rokov TV Bratislava
Petržalské noviny august 2017 - Televízia Bratislava v roku 10. výročia svojho pôsobenia
10 rokov sme tu pre Vás / Metropola január 2017
Počas 10 rokov sa na obrazovke TV Bratislava videlo až 10% obyvateľov Bratislavy / Metropola - apríl 2017
TV Bratislava má novú televíznu grafiku / Mediawatchdog 14.marca 2017
TV Bratislava prešla do HD, vymenila aj grafiku / Medialne.sk - 24.2.2017
M. Urlandová - Skrytá marketingová sila regionálnej televízie, prednáška

2016

Regionálne televízie majú novú asociáciu, chcú posilniť postavenie / Medialne.sk - 7.3.2016
Ministerstvo nalialo státisíce do regionálnych televízií. Kto ich sleduje, ho nezaujímalo / Medialne.sk - 21.1.2016
Boris Kollár nadáva na tendre, ale eurofondy naberá vidlami / SME Transparency International 11.1.2016
Nesrovnal rozdelil PR budget. Dal aj televízii zmietanej v konflikte záujmov / Medialne.sk - 9.3.2016
Ženy v meste: Na miesto šéfky som sa musela vymenovať sama, muži by to neurobili
O mediach.com 2016 - Televízia Bratislava oslavuje 9-te narodeniny a má sa čím chváliť!
Metropola november 2016 - Rozhovor s šéfredaktorkou TVBA Evou Sládkovou
Slovenka 2016: Hlavou múr neprerazíš - rozhovor s M.Urlandovou

Pred 2016

Metropola 2015
Večernik december 2015
Gest 2015: Čo ste o regionálnej televízii nevedeli
Mária Urlandová z TV Bratislava: Znepokojuje ma situácia v žurnalistike / Medialne.sk - 22.12.2011
Len pre ženy 2013: Mária Urlandová si splnila sen o vlastnej televízií

Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam