Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť márny

18.4.2019 13:57 | Mária Urlandová - RegionTVnet

Televízia je mŕtva, už ju nikto nepozerá, všetci sú na internete, mladí sú na youtube, všetci sme online, televízia nezarába ...  Tvrdia to tí, ktorí si hovoria "digitálni marketéri". (Rozumej: digitálna hlava rozmýšľa binárne 0,1,0,1,0,1...0000.)
Tu je citát jedného člena stránky Marketéri, copywriteri, seo optimalizáteri:

Televízie sú dobrým médiom pre reklamu iným typom ľudí, o akých sa bavíme v online. Áno, mix ľudí vyššieho veku v dôchodku, sociálne slabších a lokalitách so zlým, alebo žiadnym internetom je TV a print dobrá voľba. Jediná. To chápete, verím.
Vyššie napísané sa netýka vašej TVBA, tá je o inom, sama o sebe. Skúste mi ponúknuť seriózne dáta o spôsobe zberu dát a výsledku vášho publika. A potom, ak sa mýlim, že TV reklama nateraz pre väčšinu firiem je skôr médiom širokoplošného upozornenia na produkt službu, ako exaktne prijateľným kanálom pre skutočnú, modernú reklamu, ako ju vníma dnešné publikum v online. Ono totiž kedysi bola TV veľkým, jediným zdrojom informácií, nielen reklamného charakteru. Časy sú preč. Toľko veľmi stručne.

Z uvedeného citátu sa dá usúdiť, že marketéri a možno aj ich klienti žijú vo virtuálnej bubline a myslia si, že nič okrem sociálnych sietí neexistuje. Užívajú pojmy ako SEO, PPC, copyk, social média managent atď. Existujú už dokonca aj "content-marketingové agentúry", akoby tvorcovia contentu (obsahu) doteraz neexistovali. Mŕtví sú už aj novinári, spisovatelia, scenáristi a režiséri? Vo svete digitálneho marketingu asi áno.

Tento rok sú trendom v marketingu influenceri. Nielen celebrity, ale už aj bežní ľudia, sú ochotní klamať svojím priateľom na FB o výhodách propagovaného produktu.
Súdnosť už stratili aj politici, pretože kampaňujú takmer výlučne na sociálnych sieťach. Asi sa chcú podobať Trumpovi a neuvedomujú si, že Európa je mentálne iná kultúra.


Ale my predsa žijeme v reálnom analógovom svete

Analógový signál je spojitý a citlivo reaguje na každú zmenu napätia, prúdu či odporu, len treba vedieť s ním robiť. Bojujeme s veternými mlynmi, nielen my ako regionálna televízia, ale celý sektor tradičných médií. Tradičné médiá, ktoré sú mimochodom tiež v online forme, majú navyše aj offline: divákov, poslucháčov a čitateľov. To by ich nemalo diskvalifikovať, práve naopak zvýhodniť vo svete reklamy.  

Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť teda márny, pretože veľké autority začali o tom hovoriť.
Mark Ritson: Mediální souboj desetiletí se svede o TV obrazovku

Nikdy v historii médií se neobjevilo tolik nesmyslů, které byly tak diametrálně vzdáleny pravdě. Televize neumírá, ale ten mýtus se úspěšně šíří světem,“ poznamenal Ritson. Fakt, že technologické firmy využívají pro svou komunikaci reklamu v televizi a že investice do televizní reklamy zvyšují, má potvrzovat efektivitu televizního média. 

Doba, ve které žijeme, označována také jako post-faktická, má mít také svůj díl viny na tom, že se fakta o efektivitě mediálních kanálů přehlížejí. Svůj vliv má i vnímání vývoje mediální konzumace samotnými lidmi z marketingu nebo agenturami, které mají tendenci projektovat vlastní způsoby konzumace médií na všechny spotřebitele. Výsledkem je, že zatímco data ze studie Re-evaluating Media od Ebiquity dokládají, že tradiční kanály (TV, rádio, noviny, časopisy) mají nejsilnější vliv na budování značky (v atributech například jako zásah, cílení, ROI atd.), komunita marketérů a agentur nadhodnocuje efekt sociálních médií a online videa. „Je to střet mezi vnímáním a realitou,“ poznamenal Ritson.

My sme už pred niekoľkými rokmi začali s osvetou vo forme blogov a študovania zdrojov z prieskumov zo zahraničia. Blogy sú uverejnené iba na tejto stránke, iné média sa téme nevenujú.
V našich článkoch o marketingu sa dozviete:

  • Televízia posilnila v distribúcii, je všade prostredníctvom ďalších zariadení a platforiem
  • Aj mileniáni sledujú najmä obsah lineárnej televízie, youtube je nepatrný
  • Televízna reklama je najefektívnejšou formou reklamy, je najdôveryhodnejšia, najúčinnejšia
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /21 >> nasledujúci


Image in photogallery
Prehľad odkazov na online vysielanie TV Bratislava na zahraničných stránkach  (6352)
14.11.2012 15:00 | TVBA

Image in photogallery
Všetko o meste na jednom mieste (2848)
12.9.2012 14:36 | TV Bratislava

Image in photogallery
Nové tváre TV Bratislava: Silvia Šeptáková a Henrieta Hajtová (12356)
3.9.2012 15:46 | TV Bratislava

Image in photogallery
Nová relácia Euroveanoviny (3357)
11.7.2012 22:02 | TVBA


Image in photogallery
Reláciu City Lady bude vysielať aj TV VÝCHOD (3412)
29.5.2012 13:15 | TVBA

Image in photogallery
Televízia Bratislava začala intenzívnejšie komunikovať s divákom (2696)
11.4.2012 16:25 | TV Bratislava

Image in photogallery
Aký bol rok 2011 pre TV Bratislava  (4023)
1.1.2012 23:35 | TV Bratislava

Image in photogallery
TV Bratislava je už aj v digitálnej TV Magio na pozícií 304 (4831)
18.12.2011 01:56 | TV Bratislava


Image in photogallery
Poslanci - nová rubrika v Metro Dnes (3737)
9.11.2011 23:03 | TV Bratislava

Image in photogallery
Relácie City lady a Like IT sa rozhodli pravidelne vysielať aj v regionálnej televízií TV Považie.  (4361)
4.10.2011 18:11 | TV Bratislava

Image in photogallery
Voyage magazín a TV Bratislava sa dohodli na spolupráci (2927)
26.8.2011 02:14 | TV Bratislava

Image in photogallery
Sledovanosť Televízie Bratislava opäť narástla (1955)
23.8.2011 01:27 | TVBA


Image in photogallery
SAT CENTRUM august 2011 - TV Bratislava v posledných troch rokoch rástla vo všetkých porovnateľných parametroch. (2297)
11.8.2011 17:15

Image in photogallery
TV Bratislava môžete sledovať aj na Facebooku (3186)
22.7.2011 16:31 | TVBA

Image in photogallery
Predvolebná diskusia - kandidáti na primátora Bratislavy (6663)
5.11.2010 13:11 | TVBA

Image in photogallery
Naši blogeri pomáhajú lepšie žiť (4190)
2.7.2010 20:11 | TVBA


Image in photogallery
Fotografie z oslavy 3. narodenín televízie (3219)
31.5.2010 00:39 | Foto: M. Košírer

Image in photogallery
Moderátorka a šéfredaktor varili na Bratislavskom hrade (3887)

Image in photogallery
Ivo Nesrovnal o TVBA v 2012 (8821)
27.2.2010 21:10 | TVBA

Image in photogallery
Nový čas februar-2007-Oddnes vysiela nová TV Bratislava  (4217)
15.2.2007 16:59 | TV



TV Bratislava v médiách

2017

INBA júl-august 2017: 10 rokov TV Bratislava
Petržalské noviny august 2017 - Televízia Bratislava v roku 10. výročia svojho pôsobenia
10 rokov sme tu pre Vás / Metropola január 2017
Počas 10 rokov sa na obrazovke TV Bratislava videlo až 10% obyvateľov Bratislavy / Metropola - apríl 2017
TV Bratislava má novú televíznu grafiku / Mediawatchdog 14.marca 2017
TV Bratislava prešla do HD, vymenila aj grafiku / Medialne.sk - 24.2.2017
M. Urlandová - Skrytá marketingová sila regionálnej televízie, prednáška

2016

Regionálne televízie majú novú asociáciu, chcú posilniť postavenie / Medialne.sk - 7.3.2016
Ministerstvo nalialo státisíce do regionálnych televízií. Kto ich sleduje, ho nezaujímalo / Medialne.sk - 21.1.2016
Boris Kollár nadáva na tendre, ale eurofondy naberá vidlami / SME Transparency International 11.1.2016
Nesrovnal rozdelil PR budget. Dal aj televízii zmietanej v konflikte záujmov / Medialne.sk - 9.3.2016
Ženy v meste: Na miesto šéfky som sa musela vymenovať sama, muži by to neurobili
O mediach.com 2016 - Televízia Bratislava oslavuje 9-te narodeniny a má sa čím chváliť!
Metropola november 2016 - Rozhovor s šéfredaktorkou TVBA Evou Sládkovou
Slovenka 2016: Hlavou múr neprerazíš - rozhovor s M.Urlandovou

Pred 2016

Metropola 2015
Večernik december 2015
Gest 2015: Čo ste o regionálnej televízii nevedeli
Mária Urlandová z TV Bratislava: Znepokojuje ma situácia v žurnalistike / Medialne.sk - 22.12.2011
Len pre ženy 2013: Mária Urlandová si splnila sen o vlastnej televízií

Reklama Produkcia Blog


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam