logo
Nákupný košík


HLAVNÉ MENU

Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť márny

18.4.2019 13:57 | Mária Urlandová - RegionTVnet

Televízia je mŕtva, už ju nikto nepozerá, všetci sú na internete, mladí sú na youtube, všetci sme online, televízia nezarába ...  Toto tvrdia tvz. digitálni marketéri. Už aj fullservisové reklamné agentúry sa "zdigitalizovali". (Rozumej: digitálna hlava rozmýšľa binárne 0,1,0,1,0,1...0000.)

Tu je citát jedného vplyvného marketéra zo stránky Marketéri, copywriteri, seo optimalizáteri:

TV a lokálne TV sú dobrým médiom pre reklamu iným typom ľudí, o akých sa bavíme v online. Áno, mix ľudí vyššieho veku v dôchodku, sociálne slabších a lokalitách si zlým, alebo žiadnym internetom je TV a print dobrá voľba. Jediná. To chápete, verím.
Vyššie napísané sa netýka vašej TVBA, tá je o inom, sama o sebe. Skúste mi ponúknuť seriózne dáta o spôsobe zberu dát a výsledku vášho publika. A potom , ak sa mýlim, že TV reklama nateraz pre väčšinu firiem je skôr médiom širokoplošného upozornenia na produkt službu, ako exaktne prijateľným kanálom pre skutočnú, modernú reklamu, ako ju vníma dnešné publikum v online. Ono totiž kedysi bola TV veľkým, jediným zdrojom informácií, nielen reklamného charakteru. Časy sú preč. Toľko veľmi stručne.

Z toho sa dá usúdiť, že marketéri a ich klienti žijú vo virtuálnej bubline a myslia si, že nič okrem sociálnych sietí neexistuje. Užívajú pojmy ako SEO, PPC, copyk, social média managent atď. Existujú už dokonca aj "content-marketingové agentúry", akoby tvorcovia contentu (obsahu) doteraz neexistovali. Mŕtví sú už aj novinári, spisovatelia, scenáristi a režiséri? Vo svete digitálneho marketingu asi áno.

Tento rok je trendom mikro-influencerov. Nielen celebrity, ale už aj bežní ľudia sú ochotní klamať svojím priateľom na FB o výhodách propagovaného produktu. Aj toto ponúkajú agentúry.
Súdnosť už stratili aj politici, ktorí chcú pomáhať ľuďom a vraj žijú medzi nimi, pretože kampaňujú takmer výlučne na sociálnych sieťach. Asi sa chcú podobať Trumpovi a neuvedomujú si, že Európa je mentálne iná kultúra.


Ale my predsa žijeme v reálnom analógovom svete

Analógový signál je spojitý a citlivo reaguje na každú zmenu napätia, prúdu či odporu, len treba vedieť s ním robiť. Bojujeme s veternými mlynmi, nielen my ako regionálna televízia, ale celý sektor tradičných médií. Tradičné médiá, ktoré sú mimochodom tiež v online forme, majú navyše aj offline: divákov, poslucháčov a čitateľov. To by ich nemalo diskvalifikovať, práve naopak zvýhodniť vo svete reklamy.  

Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť teda márny, pretože veľké autority začali o tom hovoriť. Tento článok nás potešil, aspoň budeme mať koho citovať:
Mark Ritson: Mediální souboj desetiletí se svede o TV obrazovku

 

Nikdy v historii médií se neobjevilo tolik nesmyslů, které byly tak diametrálně vzdáleny pravdě. Televize neumírá, ale ten mýtus se úspěšně šíří světem,“ poznamenal Ritson. Fakt, že technologické firmy využívají pro svou komunikaci reklamu v televizi a že investice do televizní reklamy zvyšují, má potvrzovat efektivitu televizního média.  

Doba, ve které žijeme, označována také jako post-faktická, má mít také svůj díl viny na tom, že se fakta o efektivitě mediálních kanálů přehlížejí. Svůj vliv má i vnímání vývoje mediální konzumace samotnými lidmi z marketingu nebo agenturami, které mají tendenci projektovat vlastní způsoby konzumace médií na všechny spotřebitele. Výsledkem je, že zatímco data ze studie Re-evaluating Media od Ebiquity dokládají, že tradiční kanály (TV, rádio, noviny, časopisy) mají nejsilnější vliv na budování značky (v atributech například jako zásah, cílení, ROI atd.), komunita marketérů a agentur nadhodnocuje efekt sociálních médií a online videa. „Je to střet mezi vnímáním a realitou,“ poznamenal Ritson.


My sme už pred niekoľkými rokmi začali s osvetou vo forme blogov a študovania zdrojov z prieskumov zo zahraničia. Blogy sú uverejnené iba na tejto stránke, iné média, na svoju škodu, sa tomu nevenujú.

V našich článkoch o marketingu sa dozviete:

  • Televízia posilnila v distribúcii, je všade prostredníctvom ďalších zariadení a platforiem
  • Aj mileniáni sledujú najmä obsah lineárnej televízie, youtube je nepatrný
  • Televízna reklama je najefektívnejšou formou reklamy, je najdôveryhodnejšia, najúčinnejšia
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.

Prečítajte si naše blogy, dozviete sa viac »


 

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava
 /16 >> nasledujúci



Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam