Regionálne televízie nie sú v peoplemetroch

3.3.2018 17:07 | Mária Urlandová

Túto otázku nám dávajú neustále. Ak to urobia laici, dá sa pochopiť, ale ťažko vysvetľuje. Ak to urobia mediálne a reklamné agentúry, ktoré majú prehľad o trhu - tu nepomôže žiadna odpoveď. 

Peoplemeter  je zariadenie, ktoré meria koľko divákov pozerá televízor v domácnosti. Peoplemetre slúžia na meranie sledovanosti televíznych programov.
Sú rozmiestnené v niekoľkých tisícoch domácnostiach. Domácnosti sú vybrané tak, aby štatisticky zodpovedali zloženiu obyvateľstva.

Vďaka peoplemetrom vedia televízie okamžite po odvysielaní programu aká bola jeho sledovanosť a aká bola sledovanosť programov konkurencie. Na základe toho potom upravujú štruktúru vysielaných programov.
Zdroj: Wikipédia

 

Regionálne televízie nie sú súčasťou peoplemetrového merania sledovanosti

Na Slovensku sa peoplemetre používajú na vzorke 1200 domácností. Meranie v súčasnosti vykonáva spoločnosť TNS Slovensko, zadávateľom je PMT s.r.o. v ktorej majú zastúpenie televízie Markíza, JOJ, RTVS a TA3.  

Keby regionálne televízie boli systéme peoplmetrov  - nemalo by to význam.
Napríklad: ak je v Bratislave 12 prístrojov a títo náhodou nesledujú TVBA, znamenalo by to nulovú sledovanosť? To hádam nie!
Zaujímavá je diskusia na Medialne.sk:
Ako fungujú peoplmetre?

Takéto meranie stojí nemalé finančné prostriedky, ale nás do systému ani nikto nevolá

Vzhľadom k nízkemu počtu prístrojov v domácnostiach a skladbe obyvateľstva pre monotematickú (jeden typ programov) alebo regionálnu (nepokrýva celé územie) televíziu je také meranie skresľujúce. Ešte prednedávnom sa k tomu priznávala aj TA3. Systém je nastavený tak, že to vyhovuje zakladateľom - majiteľom, ktorými sú uvedené spoločnosti.
https://finstat.sk/35840293/osoby_vo_firme 

Regionálnym televíziam spoločnosti núkajú drahé vysielanie na satelite (hoci ho nepotrebujú), ale peoplmetrové meranie je nikto neponúka, resp. odvážnych odradila výška poplatkov.

 

TNS ale vie výsledky sledovanosti regionálnych TV - aspoň približne

Napríklad k dnešnému dňu 1.3.2018 majú merané stanice spolu podiel 63,9 % z trhu. Trhom sú 4 milióny obyvateľov, ktorí sledujú televíziu. Merané stanice teda sleduje 2 556 000 obyvateľov SR.
https://medialne.etrend.sk/grafy-a-tabulky.html

Zvyšný podiel na trhu ( 36,1%) majú české stanice, maďarské stanice a ostatné stanice. Regionálne stanice sú tieto ostatné.

Čo myslíte koľko ľudí z tých 1 444 000 divákov televízie sleduje svoju lokálnu stanicu vo svojom meste?



Odhadujeme, a tiež naše prieskumy dokazujú, že regionálne TV sleduje 25 - 35% ľudí na relevantnom území ( v prípade, ak vyrába pravidelný program), teda 1 - 1,2 milíona ľudí.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /34 >> nasledujúci


Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft
Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
SÚHLASÍM