logo
Nákupný košík

HLAVNÉ MENU
O Nás / Reklama / Blog / Kontakt

Prečo nie sú regionálne televízie v peoplemetroch?

3.3.2018 17:07 | Mária Urlandová

Ste v peoplemetroch? Takúto nám dávajú neustále a dostáva do zúfalstva. Ak to urobia laici, dá sa pochopiť, ale ťažko vysvetľuje. Ak to urobia mediálne a reklamné agentúry, ktoré majú prehľad o trhu - tu nepomôže žiadna odpoveď.
Ono totiž marketéri rozmýšľajú digitálne (binárne, čiže 0,1) a chcú vidieť metriky: zobrazenia, kliky a lajky.
Televízne vysielanie sa nakupuje vo veľkom a na úrovni majiteľov, čiže TV trhu možno ani nerozumejú :-)

Chcú nás jednoducho odradiť. Keď nemáte dáta - choďte preč! Lokálni alebo regionální pre nich rovná sa podradní :-(

 

Peoplemeter  je zariadenie, ktoré meria koľko divákov pozerá televízor v domácnosti. Peoplemetre slúžia na meranie sledovanosti televíznych programov.
Sú rozmiestnené v niekoľkých tisícoch domácnostiach. Domácnosti sú vybrané tak, aby štatisticky zodpovedali zloženiu obyvateľstva.
Vďaka peoplemetrom vedia televízie okamžite po odvysielaní programu aká bola jeho sledovanosť a aká bola sledovanosť programov konkurencie. Na základe toho potom upravujú štruktúru vysielaných programov.
Zdroj: Wikipédia

Regionálne televízie nie sú súčasťou peoplemetrového merania sledovanosti

Na Slovensku sa peoplemetre používajú na vzorke iba 1200 domácností. Meranie v súčasnosti vykonáva spoločnosť TNS Slovensko, zadávateľom je PMT s.r.o. v ktorej majú zastúpenie televízie Markíza, JOJ, RTVS a TA3. 

Keby regionálne televízie aj boli systéme peoplmetrov  - nemalo by to význam.
Napríklad: ak je v Bratislave 12 prístrojov a títo náhodou nesledujú regionálnu stanicu, znamenalo by to nulovú sledovanosť? To hádam nie!
Zaujímavá je diskusia na Medialne.sk:
Ako fungujú peoplmetre?

Takéto meranie stojí nemalé finančné prostriedky, ale ani nás do systému nikto nechce

Vzhľadom k nízkemu počtu prístrojov v domácnostiach a skladbe obyvateľstva pre monotematickú (jeden typ programov) alebo regionálnu televíziu je také meranie skresľujúce. Ešte prednedávnom sa k tomu priznávala aj TA3. Systém je nastavený tak, že to vyhovuje zakladateľom, t.j. majiteľom súkromnej spoločnosti.
https://finstat.sk/35840293/osoby_vo_firme 

Odradiť regionálne TV môže aj výška poplatkov za takéto meranie. Zaujímavé je, že napríklad v Rakúsku a Nemecku je v peoplemetrovom meraní každá lokálna stanica: poplatky vedia zvládnuť (alebo ich majú grátis) a zrejme majú omnoho hustejšiu sieť zariadení, keďže dokážu merať aj malé stanice.

TNS ale výsledky sledovanosti regionálnych TV - vie aspoň približne, ale nepovie

Napríklad k dnešnému dňu 1.3.2018 majú merané stanice spolu podiel 63,9 % z trhu. Trhom sú 4 milióny obyvateľov, ktorí sledujú televíziu. Merané stanice teda sleduje 2 556 000 obyvateľov SR.
https://medialne.etrend.sk/grafy-a-tabulky.html

Zvyšný podiel na trhu ( 36,1%) majú české stanice, maďarské stanice a ostatné stanice. Regionálne stanice sú teda medzi ostatné.

Čo myslíte koľko ľudí z tých zvyšných 1 444 000 divákov sleduje svoju lokálnu stanicu vo svojom meste?



Naše kvalitatívne prieskumy dokazujú, že regionálne TV sleduje 25 - 35% ľudí na relevantnom území, ( ak stanica vyrába pravidelný program). V takom prípade lokálne stanice sleduje 1 - 1,2 milíona ľudí. Nevieme to preukázať, je to odhad. Takúto sledovanosť majú regionálne stanice v zahraničí, je teda dôvod to predpokladať.

 

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 /34 >> nasledujúci



Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft
Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam