9 trendov v kontent marketingu

3.5.2017 07:34 | Regiontvnet

Podľa správy z roku 2017 a trendov z Content Marketing Institute a MarketingProfs viac ako 60% B2B obchodníkov uviedlo, že ich stratégie marketingu obsahu sú efektívnejšie ako pred rokom.
V roku 2015 4% obchodníkov uviedlo, že ich úsilie "nie je vôbec účinné". Našťastie sa tieto čísla zlepšili v roku 2016, pričom 0% obchodníkov uviedlo, že obsah marketingu "nie je vôbec účinný".

Existuje množstvo faktorov, ktoré prispievajú k tomuto úspechu, vrátane kvalitnejšieho obsahu, rozvoja stratégie, viac času stráveného na obsahovom marketingu a lepšieho zacielenia v distribúcii obsahu.
 
Stručne povedané, skúsenosti získané prostredníctvom marketingu s obsahom robili týchto obchodníkov efektívnejšími. Ale aby sa udržal tento rast, obchodníci tiež musia zostať naladení do neustále sa meniacich sa podmienok obsahového marketingu.

To, čo fungovalo v minulom roku, nemusí postačovať na to, aby sa v roku 2018 posunulo dopredu. Možnosť predvídať trendy, ako aj zmenu správania sa publika na základe technologických trendov a aktualizácií vám pomôže prispôsobiť vašu stratégiu a dostať sa pred vlnu.

Tu je niekoľko trendov, na ktoré by ste mali pozorovať, keď sa vydáme do roku 2018.

1. Zmena formátov znamená, že obsahové role sa posúvajú

V posledných rokoch došlo až k preháňaniu produkovania obsahu. Značky, ktoré majú najväčší úspech v oblasti marketingu obsahu, nielen zaplavili svoje publikum obsahom. Používajú prístup publikovania v médiách.
Vaša spoločnosť potrebuje vytvoriť širšiu stratégiu s rôznorodejšou skupinou talentov a zručností, aby spĺňala požiadavky vašich divákov.

Proces je rovnako dôležitý ako samotný obsah. Každý projekt začína "škaredými deťmi", ktoré sú "nepríjemné a neformálne, zraniteľné a neúplné".

Obsahový marketing presahuje len návrhy blogov. Existuje väčší proces, s ktorým musíte pracovať, v ktorých sa neustále zdokonaľujú nápady, prispôsobujú sa rôznym publikom a prispôsobujú sa novým formátom, ktoré spotrebitelia používajú.

Mať tím spisovateľov už nestačí.
Blogovanie samo osebe nie je spojené so všetkými relevantnými marketingovými stratégiami rastúcich spoločností a nezaoberá sa otázkou nových foriem spotreby.


Obsahový tím bude musieť rásť a prispôsobiť sa pre budúci rok a mal by zahŕňať ľudí, ktorí majú talent v týchto zručnostiach:
 
  •     Výroba a úprava videa
  •     Grafický dizajn, ilustrácie a úpravy
  •     Zvukové úpravy a produkčné zručnosti
  •     Optimalizácia obsahu vo viacerých formátoch
  •     Distribúcia a propagácia obsahu
  •     Vývoj stratégie, vykonávanie a správa kampaní
  •     Komunikácia a branding
  •     Reklama a nákup médií
  •     Analytics, metriky a prehľady
 
Ak sa pozriete na najnovšie údaje, môžete vidieť šírenie taktiky obsahu, ktoré používajú úspešné organizácie. Priemerná spoločnosť používa 8 takýchto taktik v celom reda typov médií a kanálov.
 
tactics
 
 
2. Internet vecí vychádza z obrazovky

Zákazníci už nie sú obmedzovaní na to, aby zostali uzamknutí na obrazovke, aby získali obsah. Internet vecí urobil tak, aby obsah mohol byť všade okolo nás, previazaný do nášho každodenného života spôsobom, ktorý je voľný pre ruky a oči. Premýšľajte o tom, ako teraz komunikujeme so zariadeniami a novými technológiami, ako je Siri. Hovoríš a Siri reaguje a poskytuje zákazníkom obsah hovoru a odozvy za behu. Amazonova hlasová služba, Alexa, sa tiež stáva digitálnym vstupom do obsahu.
Niekoľko organizácií už Alexa používa na zdieľanie obsahu s omnoho širším publikom, ktoré nechce byť viazané na obrazovku. Prostredníctvom Alexa vás obsah prechádza procesom, krok za krokom v núdzovej situácii. Zdieľajú tiež varovné príznaky mŕtvice alebo infarktu. Milovníci domácich miláčikov využívajú obsah spoločnosti Ask Purina zdieľaný prostredníctvom spoločnosti Alexa.
Tento obsah poskytuje množstvo informácií o plemenách psov, vrátane veľkosti plemena, úrovne energie, úrovne uvoľňovania a ďalšie.

V B2B priestore je tu veľa príležitostí - stačí len premýšľať o tom, čo vaše publikum hľadá a ako je najlepšie, ako sa k nim dostať.

Napríklad marketingová škola. Ide o jednoduchý Alexa Skill, aby každý deň doručil 10 minút reklamných rád. Jednoducho počúvate, kým sa pripravujete ráno alebo v krátkej prestávke v strede Netflixu. Sme na mieste, kde sa všetko stáva digitálnym. So senzormi, párovaním zariadení a marketingom založeným na majákoch sa zvyšujú príležitosti na interakcie s obsahom, ktoré presahujú záujem o publikum. Je to obsah, ktorý je veľmi cielený a je k dispozícii pre vaše publikum vo viacerých formátoch, v správnom čase, na správnom mieste, keď to najviac potrebujú.
 
 
3. Transparentnosť je kráľom

Spotrebitelia sa vyhoreli z reklamy na značku a nehovoríme len o generácii, ktorá bola "natretá širokou štetkou".
Ľudia sú progresívnejší a chcú, aby boli spoločnosti autentickejšie a transparentnejšie.
Podľa spoločnosti Digiday narastá únava v reklame značky, "zelené" tvrdenia, charitatívne príspevky a rôzna firemná podpora.

Značky sa pokúšajú spojiť všetko dohromady do "marketingu", ale pozorní zákazníci začínajú vidieť tento druh propagácie ako zúfalý. Niektorí zákazníci jednoducho cítia, že spoločnosť je nečestná.


Nielsen Global Trust v reklamnom prieskume ukazuje komu spotrebitelia dôverujú.
 
 
obrazok
 

Najviac sa dôveruje odporúčaniu od ľudí, pričom 82% hovorí, že úplne alebo trochu dôverujú tomuto zdroju.

Porovnajte to s televíznymi reklamami (63%), sponzorstvom značky (57%), online videoreklamami (47%), reklamami sociálnych médií (42%) a reklamami v mobilných zariadeniach (39%).To je veľká medzera a je to preto, že spotrebitelia nemajú pocit, že majú rovnakú autentickosť ako od značiek, ktoré získavajú od svojich rovesníkov.

V budúcnosti sa značky musia zamerať na transparentnosť a zverejňovanie informácií. S nárastom marketingového zamerania a odporúčania je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým budovať vzťahy s opatrným zákazníkom.

 

4. Obsah je palivo pre cestu kupujúceho

Ak sa pozriete na digitálny marketing ako celok, nie je príliš veľa taktík, ktoré dokážu obstáť bez obsahu.

Zamyslite sa nad typmi marketingu, ktoré podnikateľ robí denne na rôznych úrovniach spoločnosti:

  •     Príspevky na sociálnych médiách
  •     Blogy a články
  •     E-mailový marketing
  •     Olovené magnety
  •     Vizuálne médiá ako infografika
  •     Videozáznamy, nahrané aj živé
  •     Biele papiere a e-knihy
  •     Kampaň vedúcej starostlivosti a budovanie vzťahov
  •     Potešenie zákazníkov a zdieľanie poznatkov
  •     Obsahovo riadené predajné správy a materiály
  •     podcasty
  •     Vstupné stránky

Dokonca aj platená reklama závisí od obsahu, ktorý spôsobuje konverzie. Obsahový marketing bude naďalej rásť ako základný kameň všetkých marketingových stratégií do roku 2018.

Čo je dôležité mať na pamäti je, že obsah je to, čo upúta pozornosť vášho publika a vytvára dôveru s vašou značkou.

Je to skúsenosť vytvorená vaším obsahom, ktorá presúva zákazníka do konečnej konverzie cesty kupujúceho.

 

 

spot

 

 

Namiesto toho, aby ste veľmi intenzívne zaostrili na obsah zvrchu, aby ste poháňali získavanie zákazníkov, vaša stratégia by mala prejsť na podporu každej fázy cesty kupujúceho. Pokiaľ ide o budúcnosť, váš obsah bude musieť byť rozmanitejší, cieľavedomý, pestrý a vzájomne prepojený, aby poháňal zákazníka dopredu.

A čo je najdôležitejšie, nemôžete zastaviť. Bez vzťahov, vaše publikum neuvidí váš obsah na prvý pohľad.
Pokračujte v rozvíjaní vzťahov so zákazníkmi s obsahom a vytvoríte veľvyslancov veľmi hlasnej značky, ktorí vás dovedú do roku 2018.

 

 

5. Rozostrenie mediálnych línií

Ak sa pozriete na to, ako sa obsah zmenil za posledné desaťročie, pomaly sa rozrástol mimo pôvodného "kontajnera" vlastníkov médií.
Spoločnosti vlastnili alebo kontrolovali kanály, v ktorých obsah prežil - a stále to robia. Z väčšej časti.
Ale rozširujú sa sociálne médiá, ako aj spôsoby, akými komunikujeme a zapájame publikum prostredníctvom spoločenských a iných kanálov, začnú sa medzi týmito vlastnosťami, zarábajúcimi a platenými čiarami rozostrovať až do bodu, keď sa sotva rozpoznáme.

 

 

Screen Shot

 

 

Obsah sa už nedá obmedziť na konkrétne okruhy, ako sú platené, vlastnené a získané médiá.
V celej škále digitálnych televízií, s ohľadom na celú cestu kupujúceho, sa obsah posúva na formu všetkých troch. A musia bez problémov spolupracovať na podpore stratégie rastu. Znamená to zmenu spôsobu, akým vaše interné a externé tímy spravujú vývoj obsahu, nasadenie a propagáciu. Rovnako ako obsah, vaše tímy budú musieť do roku 2018 navzájom úzko spolupracovať, aby odstránili prekážky a podporili celú vašu marketingovú stratégiu obsahu vo všetkých digitálnych kanáloch.

 

 

6. Lepšia strategická dokumentácia

Ak analyzujete rastúcu efektívnosť marketingu obsahu, podľa správy CMI môžu marketingoví pracovníci tento úspech priradiť k veľmi špecifickým veciam.

 

faktor

 

Rozvoj alebo úprava stratégie je jedným z najdôležitejších faktorov, ale ak sa pozriete na ostatných, napríklad efektívnejšie vytváranie obsahu, viac času stráveného na obsah a lepšie zacielenie, všetky tieto veci sa spájajú ako súčasť stratégie.

V roku 2015 iba 32% obchodníkov malo zdokumentovanú marketingovú stratégiu obsahu. V nasledujúcom roku to stúplo na 37%.

Stále je tu značná časť (41%), ktorá má stratégiu, ale nie je zdokumentovaná. Je skvelé mať poňatie, kam chcete ísť, ale to nie je vždy dosť, aby ste uspeli.

Dôkaz je vo vede. Na Dominikánskej univerzite v Kalifornii Dr. Gail Matthews študoval zvyky 267 účastníkov na meranie toho, ako bolo dosiahnutie cieľa ovplyvnené napísaním týchto cieľov.
Štúdia ukázala, že "účastníci, ktorí si napísali svoje ciele a poslali týždenné aktualizácie priateľovi, mali oveľa vyššiu mieru úspešnosti ako tí, ktorí si udržali svoje ciele."
Tí, ktorí zdokumentovali, preskúmali a zdieľali svoje ciele, boli o 33% úspešnejší pri dosahovaní svojich cieľov.

Trend smerom k lepšej dokumentácii obsahových stratégií je ten, ktorý by ste mali sledovať, a mali by ste upraviť svoj prístup k prijatiu tejto praxe, ak chcete pozitívne ovplyvniť rast.

 

7. Živé video boduje

Obchodníci a zákazníci skočia do vlaku, aby prijali živý video obsah.

Buffer spustil prieskum v roku 2016, ktorý poskytol určitý pohľad na to, ako obchodníci vidia video zmeny.

 

video

 

Viac ako 80% uviedlo, že chce vytvoriť viac video obsahu a 42% chce konkrétne vytvoriť viac živého videa.
Prečo remíza? No, na začiatku, video na Facebooku vidí v priemere o 135% viac organického dosahu ako obrázky. Záber prechádza strechou aj pre živé video.

 

reach

 

Podľa Facebooku užívatelia strávili trikrát viac času sledovaním živých videí ako video, ktoré už nie je nažive. Pri živých videách komentujú viac ako 10x viac.
Ak to nestačí na to, aby ste presvedčili, že musíte prijať živé video na rok 2018, možno to pomôže zmeniť názor.
Spoločnosť Livestream sledovala zákazníkov a zistila, že:

  •      80% respondentov uviedlo, že by radšej naladili na živé video, než čítali blogový príspevok.
  •      82% respondentov sa zaujímalo o sledovanie živého videa zo značky než o čítanie príspevkov zo sociálnych médií.

Zatiaľ čo približne 60% obchodníkov investuje do videa práve teraz, len asi 14% sa zaviazalo používať živé video.


livevideo

 

Máte jedinečnú príležitosť využiť výhodu živého videa pred tým, než niektorí z vašich konkurentov urobia. Začnite pracovať so živým videom, aby ste zaujali pozornosť a angažovanosť vášho publika.Vieme, že živé video môže byť desivé a znepokojujúce, ak nie ste zvyknutí byť pred kamerou. Aj keď používam video, nedokážem byť pri natáčaní akýkoľvek superstar.

Aj keď ste boli v živom videu nespočetne krát a stále to nie je pre vás prirodzenou vecou, ale viete, aký je to prínos? Zdá sa, že vaše publikum je oveľa autentickejšie a to je to, čo hľadajú. Chcú, aby za značkou stála skutočná ľudská súvislosť a môžete im to dať.

 

8. Interaktívny vizuálny obsah

Zatiaľ čo živé video je veľmi zábavné a určite interaktívne, existuje ďalší druh interaktívneho vizuálneho obsahu, ktorý vám umožní vytvoriť úplne inú skúsenosť pre vaše publikum. Virtuálna realita. Ponúka nové príležitosti pre obsahový marketing ako aj zákaznícky zákazník, ako je nová aplikácia VR od Shopify, ktorá pomáha online nakupujúcim prispôsobiť košele vo virtuálnej realite.

Zatiaľ čo niektorí sú skeptickí z toho, že sa dostali na trh práve teraz, finančné údaje a prognózy poskytujú rozprávačský príbeh o jeho raste.

International Data Corporation ukazuje, že na základe modelov predaja a predpovedí budú výnosy z AR (rozšírená realita) a VR rásť z niečoho viac ako 5 miliárd dolárov v roku 2016 na viac ako 160 miliárd dolárov do roku 2020.
Predpovede výnosov spoločnosti Digi-Capital sú rovnako optimistické, pričom do roku 2021 sa odhaduje na 108 miliárd USD pre AR a VR.
Zatiaľ čo si možno myslíte, že je trochu skoro na to, aby ste skočili na vlak, nestrachujte sa príliš skoro. Spoločnosť Forbes Global ukazuje, že až 30% spotrebiteľských značiek bude experimentovať s marketingom virtuálnej reality v roku 2017.

Ale nie je to len pre spotrebiteľskú reklamu a marketing - stačí pozrieť sa na to, čo urobili Golden State Warriors s VR, keď chcú získať Kevin Durant do zoznamu tímov.
Použitím marketingu vo virtuálnej realite na nábor, ponorili Durant do "Warriors Experience", kde ho umiestnili na ihrisku v Oracle Arena, ako aj uprostred rozhovorov s trénerom Stevom Kerrom v šatni.

 

9. Distribúcia je všetko

Môžu to byť veľmi nové spôsoby, ako získať svoj obsah pre súčasných a perspektívnych zákazníkov. Niektoré, rovnako ako živé video, ešte nebudú široko používané značkami. Napriek tomu bude stále veľa príliš veľa obsahu. Nedovoľte, aby vás to brzdilo vo vytváraní obsahu. Jediný spôsob, ako vás môže zastaviť iný obsah, je to, ak nerozšírite svoj obsah a nepracujete s cieľom zvýšiť jeho angažovanosť. Pretože s plynulým časom môžete zaručiť, že sa bude vytvárať viac a viac obsahu.

Inteligentné značky prinesú viac investícií do distribúcie obsahu na efektívnejšie rozvíjanie multikanálových a sociálnych distribučných plánov. Uistite sa, že ste urobili to isté.

Záver

Kým trendy, ktoré sme tu uviedli, sú podporované údajmi, trendy nie sú všetko. Mali by ste robiť svoj výskum, aby ste zistili, ako môžu zlepšiť vlastnú stratégiu marketingu obsahu, ktorá sa presunie do roku 2018. Existuje aj množstvo historických údajov, ktoré nám ukazujú, ako rýchlo padajú trendy alebo zomierajú. Namiesto sledovania trendov vždy robte svoj výskum. Dávajte pozor na špičkových umelcov vo vašom priestore a používajte údaje - rovnako ako experimenty - aby ste poháňali vašu stratégiu, keď idete do roku 2018.

Zdroj: 9 Content Marketing Trends to Look Forward to in 2018



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



Image in photogallery
EÚ musí aktívnejšie chrániť pluralitu médií, tvrdia poslanci (221)
9.5.2018 23:37 | TVBA

Image in photogallery
Čísla nepustia: RTVS a regionálne TV (2587)
30.1.2018 17:49 | Peter Hlucháň,mediálny analytik

Image in photogallery
Marketingová komunikácia a televízia (1366)
27.1.2018 07:57 | TVBA

Image in photogallery
Tri trendy v content marketingu pre rok 2018 (1909)
18.1.2018 07:47 | TVBA


Image in photogallery
Digitálny marketing má vážné problémy (1618)
18.1.2018 07:44 | TVBA

Image in photogallery
Manažment reklamy (2108)
17.1.2018 07:55 | TVBA

Image in photogallery
Natívna reklama (1509)
10.1.2018 08:07 | TVBA

Image in photogallery
Čo je obsahový (content) marketing, stratégia, média (1315)
2.1.2018 08:03 | TVBA


Image in photogallery
Pravda o mládeži (1943)
19.12.2017 07:26 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Efektívnosť marketingu v digitálnej ére - na médiá zaostrené (241)
7.12.2017 09:04 | TVBA

Image in photogallery
Skrytá marketingová sila regionálnej televízie (6562)
5.12.2017 14:27 | Mária Urlandová, prednáška

Image in photogallery
9 trendov v kontent marketingu (1192)
3.5.2017 07:34 | Regiontvnet


Image in photogallery
Prichádzajúci marketing - koncept spotreby, voľba spotrebiteľa a perspektívy (74)
22.4.2017 19:05 | Regiontvnet

Image in photogallery
Televízia je najefektívnejšou formou komunikácie s masovým publikom (2465)
3.4.2017 17:15 | TVBA

Image in photogallery
Regionálne médiá plnia verejnoprávne funkcie (4422)
22.11.2016 18:00 | METRO DNES

Image in photogallery
Prichádzajúci marketing (1521)
18.5.2016 07:41 | Regiontvnet


Image in photogallery
Marketingový fenomén teleshopping.  (328)
16.5.2016 18:59 | TVBA

Image in photogallery
Čo sa stane, keď odoberiete ľuďom obľúbené značky? (1655)
13.4.2016 10:30 | RegionTVnet

Image in photogallery
Čo ste o regionálnej televízii nevedeli (5157)
21.7.2015 14:12 | TVBA

Image in photogallery
TV reklama je kráľovnou medzi reklamnými formátmi (8389)
2.3.2011 22:59 | M.Urlandová


Image in photogallery
Ako postupovať pri zadávaní TV reklamy  (6455)
25.7.2010 13:52 | TVBA

Image in photogallery
Programy financované inzerentom pomáhajú značkám vyniknúť na preplnenej televíznej scéne (2624)
7.6.2010 15:20 | Regiontvnet



Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft
Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
SÚHLASÍM