Marketingová komunikácia a televízia

27.1.2018 07:57 | TVBA

Marketingová komunikáciia využíva rôzne marketingové kanály a nástroje. Marketingové komunikačné kanály sa zameriavajú na akýkoľvek spôsob, akým podnik komunikuje správu na požadovaný trh alebo na všeobecný trh.

Nástrojom marketingovej komunikácie môže byť čokoľvek: reklama, osobný predaj, priamy marketing, sponzorstvo, komunikácia a propagácia  a vzťahy s verejnosťou.
Marketingová komunikácia (MC) sa skladá z marketingového mixu, ktorý sa skladá z 4P: cena, propagácia, miesto a produkt pre obchodnú činnosť. Ten sa skladá z 7P: cena, propagácia, miesto, produkt, ľudia, fyzické dôkazy a proces pre podnik založený na službách.

 

Komunikačné platformy

Komunikačné platformy ako Skype, Facebook alebo iné typy médií sa stali mimoriadne dôležitými komunikačnými prostriedkami. Hoci existujú aj iné metódy komunikácie, ktoré nie sú len spojené so sociálnymi médiami, ľudia môžu byť tiež veľmi ovplyvnení svojimi rovesníkmi, tento proces je známy ako sociálne sprostredkovanie. Marketingové komunikačné platformy predstavujú silnú schopnosť prispôsobiť a vynakladať marketingový obsah automatizovaným spôsobom na základe profilu príjemcov.

Funguje ako podobný princíp v marketingovej komunikácii, poskytuje informovanosť a informácie o konkrétnej značke alebo produkte.

Strategický výber rôznych komunikačných platforiem je známy ako mediálna stratégia, ktorej cieľom je zapojiť publikum do zmysluplného rozhovoru a v dôsledku toho vytvoriť trvalý vzťah.

Moderné technológie rozšírili používanie platforiem a spôsobov, ktorými môžu spotrebitelia a značka komunikovať.

V dôsledku toho sa kontext platforiem a ich definovanie zmenil. Platformy dajú kategorizovať ako platené, vlastnené, zarobené a zdieľané, formálne označované ako integrovaný komunikačný trojuholník.
Model uznáva, že komunikácia musí byť dôveryhodná, aby bola efektívna. Štúdie odhaľujú, že veľa spotrebiteľov sa pozerá na fóra - na prieskumy a pýta sa svojich  priateľov alebo vrstevníkov, ktorým dôverujú, aby hodnotili produkty predtým, ako urobia rozhodnutie o kúpe. Účinná komunikácia sa preto opiera o integrovaný prístup jednorozmerných a interaktívnych platforiem..


Výrazne plánovaný obsah na trhu sa oznamuje prostredníctvom neosobných komunikačných platforiem.

Značka ovláda platformu, obsah správy, frekvenciu a opakovanie komunikačnej správy. Toto sa zvyčajne dosahuje prostredníctvom tradičných platených platforiem, ako sú tlačené, elektronické, vonkajšie a alternatívne médiá, ktoré sa zameriavajú na masový segment cieľového trhu .


Tlačové médiá obsahujú noviny a časopisy, tieto publikácie sú vysoko prispôsobiteľné a líšia sa veľkosťou, fontom, polohovaním a farebnou kombináciou.

Noviny zvyčajne používajú hrubý papier a majú sklon k nízkej reprodukčnej kvalite, zatiaľ čo časopisy môžu zlepšiť vzhľad určitého produktu vďaka použitému lesklému papieru s vysokou hmotnosťou, ktorý dobre pretransformuje a ponúka dlhotrvajúcu kvalitu a podobnosť.
Časopisy fungujú ako rám, psychologické zariadenie, ktoré manipuluje perspektívu a úsudok]. Vogue, popredný módny časopis s plateným obehom, publikuje reklamné úsilie spolu s krásnymi fotografiami a elegantnou fotografiou, združenie oboch komunikuje úctyhodnosť a sofistikovanosť a podporuje dôveryhodnosť značiek, ktoré sa objavujú v tej istej publikácii. Vďaka vysokokvalitnej reprodukcii časopisy majú tendenciu trvať dlhšie a často sa vyskytujú v čakárňach. Spotrebitelia často oddeľujú jednotlivé snímky, ktoré ďalej predlžujú správu a zvyšujú potenciálnu expozíciu. Hoci dôležitosť správy môže byť stratená počas tohto predĺženého obdobia, povedomie o značke sa môže ešte zvýšiť.

Časopisy sú často segmentované podľa tém, ako je zdravie žien, automobilový priemysel alebo móda, a preto účinne dosahujú konkrétny cieľový trh, zatiaľ čo noviny sa zameriavajú na geografické regióny, ktoré majú tendenciu apelovať na širokú reprezentatívnu vzorku obyvateľstva, a preto majú malý vplyv na selektivitu.
Noviny sú často spustené v týždennom rozvrhu, ktorý ponúka aktuálne informácie a pokrytie miestnych udalostí a podnikov ako alternatívy na nižších pobrežiach. Takéto reklamy majú menšie písmo a sú čierne a biele.

Elektronické médiá, rovnako ako platená platforma zahŕňajú rozhlas a televíziu. Rádio je podľa definície vysielanie zvukových programov pre verejnosť a dnes môže byť vysielané naživo cez širokopásmové pripojenie alebo digitálne prenášané do osobných automobilov alebo domov. Radio komunikácia podporuje "emocionálne združenia orientované na spotrebiteľa", pretože každý poslucháč je nútený vytvárať vizuálne vyjadrenie slov a zvukov, ako je hudba v ich mysli. Spoločná technika, ktorú používajú spoločnosti, je známa ako prenos snímok, kde sa používa doplnková vizuálna televízna reklama popri jednorozmernej rádiovej reklame, ktorá obsahuje podobnú zvukovú stopu na stimuláciu vizuálneho spojenia medzi týmito dvoma. Výskum naznačuje, že tento proces vzájomného myslenia podvedomia výrazne prináša výhody budúcemu rozpoznaniu značky a povedomiu o nej.

Možnosti televízneho a rozhlasového kanála sa v poslednom desaťročí výrazne zvýšili, a preto sú selektívnou a hlboko segmentovanou komunikačnou platformou. Okrem toho značka môže vybrať, ktorý čas v danom dni majú byť prehrávané určité reklamy, napríklad počas dopravnej špičky. Obaja televízne a rozhlasové reklamy sú často efektívne vyrábať.

Zatiaľ čo prvotné výrobné náklady na televíznu reklamu sú vysoké, je pravdepodobné, že sa dostanú k masovému publiku, a preto udržujú nízku cenu pre diváka, čím sa stávajú efektívnou komunikačnou platformou. Podobne rádio infomercials sú často jednoduchý skript, ktorý číta moderátor. Toto je rýchle a nevyžaduje si rozsiahle dodacie lehoty kvôli minimálnemu výrobnému úsiliu. Najväčší pokles elektronických médií je jeho funkcia ako hluk pozadia. Napríklad veľa počúvajte rádio počas varenia a čistenia, zatiaľ čo iní prepínajú medzi televíznymi kanálmi, aby sa vyhli reklamám, to môže obmedziť účinnosť dosahu a frekvencie a tým aj vyvolanie správ.

 

Televízna reklama

Televízia od svojho vzniku dominuje reklamnej mediálnej scéne kvôli jej kombinácii vizuálnej a sluchovej stimulácie, čo umožňuje väčšiu pozornosť a efektívnejší prenos správ než iné formy médií. To robí silnú voľbu pre obchodníka, ktorý chce zvýšiť povedomie o značke. Väčšina domácností v rozvinutých krajinách má aspoň jednu televíziu, čo z nej robí ideálnu voľbu pre oslovenie spotrebiteľov, avšak existuje niekoľko nevýhod: Televízne reklamy trpia "zipsom".  "Zipping" je termín určený pre rýchle presmerovanie komerčné prerušenia počas predbežného nahrávania programov.
Často diváci nahrávajú programy čisto tak, aby ich mohli vidieť bez reklamných prestávok ."Zapping" je termín, ktorý je zvykom mnohých spotrebiteľov meniť kanály počas reklamných prestávok. aby sa zabránilo sledovanie reklamy. Použitie televíznych reklám je prospešné vďaka svojmu širokému dosahu a mieru, do akej môže byť obsah segmentovaný podľa zamýšľaného cieľového trhu. Reklamy sú starostlivo spárované s časovými segmentmi a / alebo spojené s vhodným programovaním známym ako " mediálne vozidlá. "To pomáha zaistiť, že cieľové publikum sa dosahuje prostredníctvom marketingovej správy.

Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Marketing_communications#Television



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



Image in photogallery
EÚ musí aktívnejšie chrániť pluralitu médií, tvrdia poslanci (221)
9.5.2018 23:37 | TVBA

Image in photogallery
Čísla nepustia: RTVS a regionálne TV (2585)
30.1.2018 17:49 | Peter Hlucháň,mediálny analytik

Image in photogallery
Marketingová komunikácia a televízia (1365)
27.1.2018 07:57 | TVBA

Image in photogallery
Tri trendy v content marketingu pre rok 2018 (1909)
18.1.2018 07:47 | TVBA


Image in photogallery
Digitálny marketing má vážné problémy (1617)
18.1.2018 07:44 | TVBA

Image in photogallery
Manažment reklamy (2108)
17.1.2018 07:55 | TVBA

Image in photogallery
Natívna reklama (1507)
10.1.2018 08:07 | TVBA

Image in photogallery
Čo je obsahový (content) marketing, stratégia, média (1315)
2.1.2018 08:03 | TVBA


Image in photogallery
Pravda o mládeži (1928)
19.12.2017 07:26 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Efektívnosť marketingu v digitálnej ére - na médiá zaostrené (240)
7.12.2017 09:04 | TVBA

Image in photogallery
Skrytá marketingová sila regionálnej televízie (6530)
5.12.2017 14:27 | Mária Urlandová, prednáška

Image in photogallery
9 trendov v kontent marketingu (1191)
3.5.2017 07:34 | Regiontvnet


Image in photogallery
Prichádzajúci marketing - koncept spotreby, voľba spotrebiteľa a perspektívy (74)
22.4.2017 19:05 | Regiontvnet

Image in photogallery
Televízia je najefektívnejšou formou komunikácie s masovým publikom (2465)
3.4.2017 17:15 | TVBA

Image in photogallery
Regionálne médiá plnia verejnoprávne funkcie (4421)
22.11.2016 18:00 | METRO DNES

Image in photogallery
Prichádzajúci marketing (1521)
18.5.2016 07:41 | Regiontvnet


Image in photogallery
Marketingový fenomén teleshopping.  (327)
16.5.2016 18:59 | TVBA

Image in photogallery
Čo sa stane, keď odoberiete ľuďom obľúbené značky? (1655)
13.4.2016 10:30 | RegionTVnet

Image in photogallery
Čo ste o regionálnej televízii nevedeli (5155)
21.7.2015 14:12 | TVBA

Image in photogallery
TV reklama je kráľovnou medzi reklamnými formátmi (8389)
2.3.2011 22:59 | M.Urlandová


Image in photogallery
Ako postupovať pri zadávaní TV reklamy  (6454)
25.7.2010 13:52 | TVBA

Image in photogallery
Programy financované inzerentom pomáhajú značkám vyniknúť na preplnenej televíznej scéne (2623)
7.6.2010 15:20 | Regiontvnet



Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft
Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
SÚHLASÍM