Regionálne televízie nie sú v peoplemetroch

3.3.2018 17:07 | Mária Urlandová

Túto otázku nám dávajú neustále. Ak to urobia laici, dá sa pochopiť, ale ťažko vysvetľuje. Ak to urobia mediálne a reklamné agentúry, ktoré majú prehľad o trhu - tu nepomôže žiadna odpoveď. 

Peoplemeter  je zariadenie, ktoré meria koľko divákov pozerá televízor v domácnosti. Peoplemetre slúžia na meranie sledovanosti televíznych programov.
Sú rozmiestnené v niekoľkých tisícoch domácnostiach. Domácnosti sú vybrané tak, aby štatisticky zodpovedali zloženiu obyvateľstva.

Vďaka peoplemetrom vedia televízie okamžite po odvysielaní programu aká bola jeho sledovanosť a aká bola sledovanosť programov konkurencie. Na základe toho potom upravujú štruktúru vysielaných programov.
Zdroj: Wikipédia

 

Regionálne televízie nie sú súčasťou peoplemetrového merania sledovanosti

Na Slovensku sa peoplemetre používajú na vzorke 1200 domácností. Meranie v súčasnosti vykonáva spoločnosť TNS Slovensko, zadávateľom je PMT s.r.o. v ktorej majú zastúpenie televízie Markíza, JOJ, RTVS a TA3.  

Keby regionálne televízie boli systéme peoplmetrov  - nemalo by to význam.
Napríklad: ak je v Bratislave 12 prístrojov a títo náhodou nesledujú TVBA, znamenalo by to nulovú sledovanosť? To hádam nie!
Zaujímavá je diskusia na Medialne.sk:
Ako fungujú peoplmetre?

Takéto meranie stojí nemalé finančné prostriedky, ale nás do systému ani nikto nevolá

Vzhľadom k nízkemu počtu prístrojov v domácnostiach a skladbe obyvateľstva pre monotematickú (jeden typ programov) alebo regionálnu (nepokrýva celé územie) televíziu je také meranie skresľujúce. Ešte prednedávnom sa k tomu priznávala aj TA3. Systém je nastavený tak, že to vyhovuje zakladateľom - majiteľom, ktorými sú uvedené spoločnosti.
https://finstat.sk/35840293/osoby_vo_firme 

Regionálnym televíziam spoločnosti núkajú drahé vysielanie na satelite (hoci ho nepotrebujú), ale peoplmetrové meranie je nikto neponúka, resp. odvážnych odradila výška poplatkov.

 

TNS ale vie výsledky sledovanosti regionálnych TV - aspoň približne

Napríklad k dnešnému dňu 1.3.2018 majú merané stanice spolu podiel 63,9 % z trhu. Trhom sú 4 milióny obyvateľov, ktorí sledujú televíziu. Merané stanice teda sleduje 2 556 000 obyvateľov SR.
https://medialne.etrend.sk/grafy-a-tabulky.html

Zvyšný podiel na trhu ( 36,1%) majú české stanice, maďarské stanice a ostatné stanice. Regionálne stanice sú tieto ostatné.

Čo myslíte koľko ľudí z tých 1 444 000 divákov televízie sleduje svoju lokálnu stanicu vo svojom meste?



Odhadujeme, a tiež naše prieskumy dokazujú, že regionálne TV sleduje 25 - 35% ľudí na relevantnom území ( v prípade, ak vyrába pravidelný program), teda 1 - 1,2 milíona ľudí.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



Image in photogallery
EÚ musí aktívnejšie chrániť pluralitu médií, tvrdia poslanci (229)
9.5.2018 23:37 | TVBA

Image in photogallery
Čísla nepustia: RTVS a regionálne TV (2596)
30.1.2018 17:49 | Peter Hlucháň,mediálny analytik

Image in photogallery
Marketingová komunikácia a televízia (1369)
27.1.2018 07:57 | TVBA

Image in photogallery
Tri trendy v content marketingu pre rok 2018 (1935)
18.1.2018 07:47 | TVBA


Image in photogallery
Digitálny marketing má vážné problémy (1624)
18.1.2018 07:44 | TVBA

Image in photogallery
Manažment reklamy (2120)
17.1.2018 07:55 | TVBA

Image in photogallery
Natívna reklama (1514)
10.1.2018 08:07 | TVBA

Image in photogallery
Čo je obsahový (content) marketing, stratégia, média (1319)
2.1.2018 08:03 | TVBA


Image in photogallery
Pravda o mládeži (1987)
19.12.2017 07:26 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Efektívnosť marketingu v digitálnej ére - na médiá zaostrené (245)
7.12.2017 09:04 | TVBA

Image in photogallery
Skrytá marketingová sila regionálnej televízie (6813)
5.12.2017 14:27 | Mária Urlandová, prednáška

Image in photogallery
9 trendov v kontent marketingu (1200)
3.5.2017 07:34 | Regiontvnet


Image in photogallery
Prichádzajúci marketing - koncept spotreby, voľba spotrebiteľa a perspektívy (78)
22.4.2017 19:05 | Regiontvnet

Image in photogallery
Televízia je najefektívnejšou formou komunikácie s masovým publikom (2471)
3.4.2017 17:15 | TVBA

Image in photogallery
Regionálne médiá plnia verejnoprávne funkcie (4435)
22.11.2016 18:00 | METRO DNES

Image in photogallery
Prichádzajúci marketing (1527)
18.5.2016 07:41 | Regiontvnet


Image in photogallery
Marketingový fenomén teleshopping.  (337)
16.5.2016 18:59 | TVBA

Image in photogallery
Čo sa stane, keď odoberiete ľuďom obľúbené značky? (1665)
13.4.2016 10:30 | RegionTVnet

Image in photogallery
Čo ste o regionálnej televízii nevedeli (5166)
21.7.2015 14:12 | TVBA

Image in photogallery
TV reklama je kráľovnou medzi reklamnými formátmi (8397)
2.3.2011 22:59 | M.Urlandová


Image in photogallery
Ako postupovať pri zadávaní TV reklamy  (6461)
25.7.2010 13:52 | TVBA

Image in photogallery
Programy financované inzerentom pomáhajú značkám vyniknúť na preplnenej televíznej scéne (2637)
7.6.2010 15:20 | Regiontvnet



Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft
Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií
SÚHLASÍM