logo
Nákupný košík

HLAVNÉ MENU
O Nás / Reklama / Blog / Kontakt

Marketing a trendy


Image in photogallery

Aké má televízia miesto v marketingovej komunikácií (1832)
Väčšina domácností v rozvinutých krajinách má aspoň jednu televíziu, čo z nej robí ideálnu voľbu pre oslovenie ...

Image in photogallery

3 trendy v content marketingu pre rok 2018 (2382)
Ale práve tak ako ostatné digitálne disciplíny sa obsahový marketing neustále mení. V priebehu rokov sme videli trendy, ...

Image in photogallery

Digitálny marketing má vážné problémy  (2048)
Viac ako pätinu reklám na internete nevidia živí ľudia, ale boti. I za tieto impresie (a kliky) ale inzerenti platia. ...

Image in photogallery

Natívna reklama (1942)
Natívna reklama je typ reklamy väčšinou online, ktorá zodpovedá forme a funkcii platformy, na ktorej sa zobrazuje. ...


Image in photogallery

Čo je obsahový (content) marketing, stratégia a médiá (1605)
Obsahový marketing je forma marketingu zameraná na tvorbu, publikovanie a distribúciu obsahu pre cieľové publikum online. ...

Image in photogallery

Pravda o mládeži - vyhráva sledovanie TV pred onlinom (2473)
Táto štúdia skúma úlohu rôznych videí v živote mladých divákov a odhaľuje ich mediálne návyky a motivácie. ...

Image in photogallery

Úvod do teleshoppingu (1522)
Prečo je teleshopping taký účinný? Prečo a ako na tom zahraničné spoločnosti dokázali zbohatnúť? Ako robia teleshopping ...

Image in photogallery

Čo je to AFP - program financovaný inzerentom? (1766)
Program financovaný inzerentom (AFP) je nedávny moderný termín, ale tento model financovania televízie sa už používal ...


Image in photogallery

Paleta partnerstva (1908)
Existuje toľko možností otvorených značkám prostredníctvom sveta partnerstva v oblasti televízneho obsahu. Bez ohľadu ...

Image in photogallery

9 trendov v kontent marketingu (1562)
Podľa správy z roku 2017 a trendov z Content Marketing Institute a MarketingProfs viac ako 60% B2B obchodníkov uviedlo, ...

Image in photogallery

Inbount marketing je reakciou na selektivitu a rastúcu spotrebu médií (255)
Spotreba médií sa v tejto dobe sa stala selektívnou. On-line spotrebitelia začínajú robiť stále viac informovaných ...

Image in photogallery

TV je najefektívnejšou formou komunikácie s masovým publikom (2844)
Tradičné sledovanie televízie je u ľudí stále preferovaný spôsob trávenia času. Televízia je pevne integrovaná ...


Image in photogallery

Čo v praxi a v skutočnosti znamená inbount - prichádzajúci marketing? (1750)
Digitální marketéri posledných rokov zámerne používajú pojmy ako "prichádzajúci" a "odchádzajúci" marketing. ...

Image in photogallery

Marketingový fenomén teleshopping stále boduje (1006)
Prečo nie sú medzi objednávateľmi telenákupu slovenské spoločnosti? Na Slovensku teleshopping nepoznajú, resp. nevedia ...

Image in photogallery

Úvod do Video on demand (1943)
VOD (Video on demand – video na požiadanie) audiovizuálna služba, ktorá poskytuje prístup k video obsahu na internete. ...

Image in photogallery

Kto sú vysielatelia VOD (2122)
Audiovizuálna mediálna služba na požiadanie je služba primárne hospodárskej povahy, určená na sledovanie programov ...


Image in photogallery

Pravidlá sponzoringu v skratke (1619)
V roku 2018 je trendom tzv. inbound (prichádzajúci) marketing, ktorý presviedča kupujúceho cez jeho povedomie budované ...

Image in photogallery

Inbound marketing 2018 (1515)
Inbound (prichádzajúci ) marketing je technika pre získavanie zákazníkov na produkty a služby prostredníctvom obsahového ...

Image in photogallery

Úloha reklamy v propagačnom mixe (1802)
Propagačná zmes obsahuje rôzne nástroje, ako napríklad: Reklama: správy platia tí, ktorí ich posielajú a ...

Image in photogallery

Teórie reklamných účinkov (1741)
Reklamné správy sú všade okolo nás, ale mechanizmus, ktorý vedie od vystavenia reklamnej značke až po predaj, nie ...


Image in photogallery

Čo sa stane, keď odoberiete ľuďom obľúbené značky? (1943)
Behaviorálni architekti urobili zaujímavý experiment. Odstránili ľuďom ich obľúbené značky, aby videli čo to s ...

Image in photogallery

Ako postupovať pri zadávaní TV reklamy  (7113)
Predtým, ako naplánujete televíznu reklamu, urobte si krátky prehľad o televíznom trhu a oboznamte sa zo špecifikami ...



Digitální marketing má vážné problémy

  • Predpokladá sa, že 60% všetkej internetovej návštevnosti je umelá, teda nepochádza od ľudí z mäsa a kostí.
  • Boti a robotické siete - narastajúca hrozba.
  • Nebezpečenstvo s menom kontextová reklama.
  • Falošní influenceri zarábajú na nevedomosti značiek.
  • Menej náchylná na ad fraud je reklame kúpená na priamo.
     

Čo to znamená?

  • Ľudia sú unavení z reklamy značiek - bannerová slepota.
  • Blokovanie reklám na internete.
  • Veľké značky znížili svoje digitálne rozpočty, ale ich predaje neprepadli, to znamená, že úloha reklamy na internete bola preceňovaná.
  • Škrty sa týkajú video platformy YouTube a gigantu Google, pretože sa ich videá nachádzali blízko nevhodného obsahu. 

Viac ako pätinu reklám na internete nevidia živí ľudia, ale boti. I za tieto impresie (a kliky) ale inzerenti platia. Zadávatelia reklamy prichádzajú kvôli ad fraud (podvodnej reklame) o neuveriteľné peniaze.
To všetko vďaka vlastnej nevedomosti a nezáujmu alebo zámernej ignoracií zo strany marketérov a technologických spoločností, ktorí nemajú žiadny finančný záujem odhaľovať to, že návštevnosť a kliky, ktoré klientovi priniesli alebo sprostredkovali, neprichádza od živých ľudí.
Digitálny ad fraud má mnoho podôb a mnoho aktérov. Je veľmi neprehľadný.
Z pohľadu ad fraud je to preto, že tieto technologické platformy sú platené na základe trafficu či impresií, čo cez ne pretečie. A je úplne jedno, či ide o návštevnosť ľudskú, alebo robotickú. V tomto ohľade vládne programatická reklama, ktorá je k podvodom o 67% viac náchylnejšia ako tá nakúpené napriamo.

Aj na Facebooku sa falošné účty snažia správať ako skutoční ľudia. Preto lajkují mnoho FB stránok, aj keď sú platené primárne za nejakú inú stránku.
Založiť profil, nahrať falošné fotky, zaplatiť follower a engagement, a úspešný influencer je na svete. Podvodné praktiky v influencer marketingu stojí značky milióny. S prudkým rozvojom influencer marketingu súvisí aj jeho častejšie zneužívanie v podobe získavania falošných followerov. Niekedy to zneužívajú aj celebrity, ktoré si takto nakupujú fanúšikov.

Väčším problémom je však nežiaduce kontextová reklama u videí s kontroverzným až urážlivým obsahom. Veľká časť zo spomínaných škrtov sa týka video platformy YouTube a gigantu Google. Koncentrácie nežiaducich kontextových reklám prudko zvýšila, a väčšina značiek reklamy z YouTube úplne stiahla.
Inzerentov prestáva baviť platenie za falošné kliky od botov a reklamy vedľa nevhodného obsahu.
Mnoho veľkých značiek začalo znižovať svoje digitálne rozpočty práve primárne v obave z nemožnosti riadenia reputácie brandu. To, že sa ich predaje ani potom nijak radikálne neprepadajú, avšak len naznačuje, že úloha reklamy na internete bola preceňovaná.


Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft
Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam