logo
Nákupný košík

HLAVNÉ MENU
O Nás / Reklama / Blog / Kontakt

Online versus televízia a nové trendy

Digitální marketing má vážné problémy

  • Predpokladá sa, že 60% všetkej internetovej návštevnosti je umelá, teda nepochádza od ľudí z mäsa a kostí.
  • Boti a robotické siete - narastajúca hrozba.
  • Nebezpečenstvo s menom kontextová reklama.
  • Falošní influenceri zarábajú na nevedomosti značiek.
  • Menej náchylná na ad fraud je reklame kúpená na priamo.
     

Čo to znamená?

  • Ľudia sú unavení z reklamy značiek - bannerová slepota.
  • Blokovanie reklám na internete.
  • Veľké značky znížili svoje digitálne rozpočty, ale ich predaje neprepadli, to znamená, že úloha reklamy na internete bola preceňovaná.
  • Škrty sa týkajú video platformy YouTube a gigantu Google, pretože sa ich videá nachádzali blízko nevhodného obsahu. 

Viac ako pätinu reklám na internete nevidia živí ľudia, ale boti. I za tieto impresie (a kliky) ale inzerenti platia. Zadávatelia reklamy prichádzajú kvôli ad fraud (podvodnej reklame) o neuveriteľné peniaze.
To všetko vďaka vlastnej nevedomosti a nezáujmu alebo zámernej ignoracií zo strany marketérov a technologických spoločností, ktorí nemajú žiadny finančný záujem odhaľovať to, že návštevnosť a kliky, ktoré klientovi priniesli alebo sprostredkovali, neprichádza od živých ľudí.
Digitálny ad fraud má mnoho podôb a mnoho aktérov. Je veľmi neprehľadný.
Z pohľadu ad fraud je to preto, že tieto technologické platformy sú platené na základe trafficu či impresií, čo cez ne pretečie. A je úplne jedno, či ide o návštevnosť ľudskú, alebo robotickú. V tomto ohľade vládne programatická reklama, ktorá je k podvodom o 67% viac náchylnejšia ako tá nakúpené napriamo.

Aj na Facebooku sa falošné účty snažia správať ako skutoční ľudia. Preto lajkují mnoho FB stránok, aj keď sú platené primárne za nejakú inú stránku.
Založiť profil, nahrať falošné fotky, zaplatiť follower a engagement, a úspešný influencer je na svete. Podvodné praktiky v influencer marketingu stojí značky milióny. S prudkým rozvojom influencer marketingu súvisí aj jeho častejšie zneužívanie v podobe získavania falošných followerov. Niekedy to zneužívajú aj celebrity, ktoré si takto nakupujú fanúšikov.

Väčším problémom je však nežiaduce kontextová reklama u videí s kontroverzným až urážlivým obsahom. Veľká časť zo spomínaných škrtov sa týka video platformy YouTube a gigantu Google. Koncentrácie nežiaducich kontextových reklám prudko zvýšila, a väčšina značiek reklamy z YouTube úplne stiahla.
Inzerentov prestáva baviť platenie za falošné kliky od botov a reklamy vedľa nevhodného obsahu.
Mnoho veľkých značiek začalo znižovať svoje digitálne rozpočty práve primárne v obave z nemožnosti riadenia reputácie brandu. To, že sa ich predaje ani potom nijak radikálne neprepadajú, avšak len naznačuje, že úloha reklamy na internete bola preceňovaná.


Online versus TV reklama

Medzi platformou lineárnej televízie a online videom je viac rozdielov, a to nielen v spôsobe konzumácie obsahu. Prax ukázala, že v mediamixe má byť zastúpená televízia (masové publikum)  a  online ako podporné médium (odporúčanie cez sociálne siete).
Televízia + online = synergia, multiplikácia účinkov, haló efekt.

  • Televízia je najobľúbenejšia forma videa. Predstavuje 74,8% video spotreby priemerného človeka. Služba YouTube je napríklad len 6,4%.
    Prevažný podiel ľudí sleduje televízne vysielanie v domácnosti. Televízia je sledovaná aj na mnohých miestach mimo domova. Podiel dospelých, ktorí sledujú televíziu prostredníctvom iných zariadení, je malý, ale významný  a rastúci. Sledujú najmä televízny obsah.

    Pravda o mládeži

    → Televízia zaberá 65% spotreby videa u ľudí vo veku 16-24 rokov.
    → YouTube zaberá  7% času videa u ľudí vo veku 16-24 rokov.
    → Mladí ľudia majú zvyčajne obmedzenú kontrolu nad hlavným televíznym prijímačom.
    → Nuda je kľúčovou motiváciou pre sledovanie online videa.
    → Vytváranie identity je základným nástrojom na výber obsahu.

  • Na internete sa nachádza rôzny, aj nepravdivý obsah. Z toho dôvodu takému obsahu ľudia menej dôverujú.

    Digitálny marketing má vážné problémy

    Predpokladá sa, že 60% všetkej internetovej návštevnosti je umelá, teda nepochádza od ľudí z mäsa a kostí.
    → Boti a robotické siete - narastajúca hrozba. Ale za tieto impresie (kliky) inzerenti platia.
    Nebezpečenstvo s menom kontextová reklama.
    Falošní influenceri zarábajú na nevedomosti.
    Ľudia sú unavení z reklamy - bannerová slepota.
    Blokovanie reklám na internete.

    Veľké značky znížili svoje digitálne rozpočty, ale ich predaje neprepadli, to znamená, že úloha reklamy na internete bola preceňovaná.

    Nakupovať si lajky sociálnej sieti je ako - kupovať si lásku

Televízia je obrovská a suverénne najobľúbenejšia pre všetky vekové skupiny. Táto obrovská popularita znamená, že žiadna iná forma reklamy ju nedokáže prekonať v rýchlosti a moci. Jedinečná schopnosť televízie je dodávať obrovské počty divákov v krátkom čase a to je dôvod, prečo je TV reklama najúčinnejším typom reklamy.

 

Trendy 2019 

  • Značky sa stávajú vydavateľmi
  • Nárast videoreklamy
  • Natívna reklama
  • Hyper-personalizácia obsahu - špičkové značky už nevyrábajú len jeden príspevok alebo video, ale môžu teraz vytvoriť tisícky kusov obsahu na jednu kampaň.
  • Používanie ovplyvňujúcich faktorov je na vzostupe - takmer všetky značky sa snažia spolupracovať s jednotlivcami, ktorí zhromažďovali významné výsledky v sociálnych médiách.
  • Lokalizácia obsahu - obsah sa prispôsobuje lokalite, nepredkladajú sa cudzojazyčné verzie.
  • Obsahový marketing je forma marketingu zameraná na tvorbu, publikovanie a distribúciu obsahu pre cieľové publikum.
    Táto relatívne nová forma marketingu nezahŕňa priamy predaj. Namiesto toho vytvára dôveru a vzťah s publikom.
    Získanie správneho obsahu správnemu užívateľovi v správnom čase prostredníctvom strategického plánovania tvorby, poskytovania a riadenia obsahu.

    Obsahové role sa posúvajú
    Obsahový marketing nepresahuje len návrhy blogov, mať tím spisovateľov už nestačí. Prístup ide smerom k viac publikovania v médiách.

    Obsahový tím bude musieť rásť a prispôsobiť sa pre budúci rok a mal by zahŕňať ľudí, ktorí majú talent v týchto zručnostiach: výroba a úprava videa, grafický dizajn, ilustrácie a úpravy, zvukové úpravy a produkčné zručnosti, optimalizácia obsahu vo viacerých formátoch, distribúcia a propagácia obsahu, vývoj stratégie, vykonávanie a správa kampaní, komunikácia a branding, reklama a nákup médií, analytiky, metriky a prehľady.

    Dôraz sa  kladie na transparentnosť značiek
    Ako ľudia dôverujú:

    1. odporúčanie od ľudí - 82%
    2. televízna reklama - 63%
    3. sponzorstvo značky - 57%
    4. online videoreklama - 47%
    5. reklama sociálnych médií - 42%
    6. reklama v mobilných zariadeniach - 39%
  • Natívna (domáca) reklama je typ reklamy, ktorá zodpovedá forme a funkcii platformy, na ktorej sa zobrazuje. V mnohých prípadoch sa to prejavuje buď ako článok, alebo video, ktoré produkuje inzerent so špecifickým zámerom propagovať produkt, a zároveň zodpovedá forme a štýlu, ktoré by inak boli viditeľné v práci redaktorov platformy

    Slovenskí vydavatelia ponúkajú natívnu reklamu predovšetkým vo forme PR článkov. Obsah veľkej väčšiny takýchto textov však má nízku pridanú hodnotu, od samotného začiatku príliš tlačí na pílu a čitateľ mu nedôveruje. PR správy nachádzajú v rámci webov na neatraktívnych pozíciách. Následne majú málo klikov a klient je nie je ochotný viac platiť.


     

     

     

     

  • Sledovanie televízie je u ľudí stále preferovaný spôsob trávenia času. Televízia je pevne integrovaná v každodennom balíku médií. Na Slovensku 4 mil. obyvateľov sleduje televíziu niekoľko hodín denne. Tí, ktorí sa odklonili od tradičného sledovania, sledujú televíziu prostredníctvom internetu.

    TV reklama je kráľovnou medzi reklamnými formátmi. Má jedinečnú presvedčovaciu schopnosť, zapamätateľnosť, dokáže predviesť vzrušenie, napätie, krásu, názorne ukázať ako fungujú výrobky a ako sú účinné.

    Televízia je najefektívnejšou možnosťou komunikácie s masovým publikom.

    TV má iba nepatrné ad frau - na úrovni štatistickej chyby
    Oproti internetu hlavný rozdiel je v tom, že tí, čo nakupujú televíznu reklamu, majú pomerne presnú predstavu, ako funguje televízny biznis. V digitále sú aj ľudia, ktorí spravujú rozpočty na úrovni stoviek miliónov dolárov, nemajú vôbec potuchy o tom, ako funguje internet.

  • Viac ako 80% ľudí uvádza, že chce vytvoriť viac video obsahu a 42% chce konkrétne vytvoriť viac živého videa.
    1. Po vzhliadnutí videa s produktom je o 85% vyššia šance, že zákazník nakúpi.
    Pokiaľ tvorbe video obsahu nevenujete svoju plnú pozornost, odchádza vlak.
    Čo to pre nás znamená? Tvoriť pod vašou značkou kvalitný video obsah, který si najde svojho prijímateľa.
    Ľudia sú leniví čítať  a nečudujme sa. Ľudský mozog spracuváva písané informácie 60.000x pomalšie v porovnaní s vizuálnymi.

    2. Živé prežívanie
    Ľudia stále viac vyhľadávajú živé vysielanie. Chcú byť súčasťou príbehu vo chvíli, kedy sa utvára.  Mať možnost ovyvniť čo sa hovorí, čo sa robí a prežívať daný moment v reálnom čase.
    Živé vysielanie vidím ale i druhej strany. Z pohľadu biznisu, video ako také, je najefektivnejšia forma predaja. Live video je jednoduché a má možnosž intrerakcie. Na jedno kliknutie ste ihned v spojení s vašimi klientami. Akoby s vami sedeli v jednej miestnosti. Nielenže živé vysielania získavajú v  priemere 10x viac reakcii, ale hlavne predávajú.

    Vyprodukovať kvalitný obsah nestačí. Treba sa uistiť, že sa posolstvo dostane k správnej cieľovej skupine. Inteligentné značky prinesú viac investícií do distribúcie obsahu na efektívnejšie rozvíjanie multikanálových a sociálnych distribučných plánov.

    Distribúcia obsahu neznamená jednoduché nakúpenie lajkov na youtube. Ak propagujete udalosť lokálneho významu vhodné je upozorniť na živý prenos na obecnej stránke (zadarmo) a potom záznam nechať odvysielať v miestnej televízií.


Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft
Všetky práva vyhradené - www.tvba.sk Tvorba web stránok od Grandiosoft


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam