Medzi platformou lineárnej televízie a online videom je viac rozdielov, a to nielen v spôsobe konzumácie obsahu. Prax ukázala, že v mediamixe má byť zastúpená televízia (masové publikum) a online ako podporné médium (odporúčanie cez sociálne siete).
Televízia + online = synergia, multiplikácia účinkov, haló efekt.
Televízia je najobľúbenejšia forma videa. Predstavuje 74,8% video spotreby priemerného človeka. Služba YouTube je napríklad len 6,4%.
Prevažný podiel ľudí sleduje televízne vysielanie v domácnosti. Televízia je sledovaná aj na mnohých miestach mimo domova. Podiel dospelých, ktorí sledujú televíziu prostredníctvom iných zariadení, je malý, ale významný a rastúci. Sledujú najmä televízny obsah.
→ Televízia zaberá 65% spotreby videa u ľudí vo veku 16-24 rokov.
→ YouTube zaberá 7% času videa u ľudí vo veku 16-24 rokov.
→ Mladí ľudia majú zvyčajne obmedzenú kontrolu nad hlavným televíznym prijímačom.
→ Nuda je kľúčovou motiváciou pre sledovanie online videa.
→ Vytváranie identity je základným nástrojom na výber obsahu.
Na internete sa nachádza rôzny, aj nepravdivý obsah. Z toho dôvodu takému obsahu ľudia menej dôverujú.
Digitálny marketing má vážné problémy
Predpokladá sa, že 60% všetkej internetovej návštevnosti je umelá, teda nepochádza od ľudí z mäsa a kostí.
→ Boti a robotické siete - narastajúca hrozba. Ale za tieto impresie (kliky) inzerenti platia.
→ Nebezpečenstvo s menom kontextová reklama.
→ Falošní influenceri zarábajú na nevedomosti.
→ Ľudia sú unavení z reklamy - bannerová slepota.
→ Blokovanie reklám na internete.
Veľké značky znížili svoje digitálne rozpočty, ale ich predaje neprepadli, to znamená, že úloha reklamy na internete bola preceňovaná.
Nakupovať si lajky sociálnej sieti je ako - kupovať si lásku
Televízia je obrovská a suverénne najobľúbenejšia pre všetky vekové skupiny. Táto obrovská popularita znamená, že žiadna iná forma reklamy ju nedokáže prekonať v rýchlosti a moci. Jedinečná schopnosť televízie je dodávať obrovské počty divákov v krátkom čase a to je dôvod, prečo je TV reklama najúčinnejším typom reklamy.
Kontakty
tipy@tvba.sk, redakcia@tvba.sk
marketing@tvba.sk, 0903/ 445 632
produkcia@tvba.sk, 0903/ 638 686
technika@tvba.sk, 0903/ 445 631