logo
Nákupný košík

 



Komerčná spolupráca
Blog
HLAVNÉ MENU

Budovanie značky

Marketing funguje dvoma spôsobmi: aktivácia predaja a budovanie značky, pričom oba spôsobujú nárast predaja.
Aktivácia predaja je veľmi dôležitá pri krátkodobých ziskoch s tesne cielenou kampaňou, ktorá spotrebiteľov prinúti, aby urobili niečo v určitom okamihu - a to rýchlo.
Poskytujú krátke a významné špičky v predaji, ale zvyčajne efekty majú tendenciu rýchlo slabnúť a značky skončia späť tam, kde začali.

Budovanie značky - to treba dať na pomalšie spaľovanie
Kampaň treba navrhnúť tak, aby viedla k hlbšiemu a emocionálnejšiemu spojeniu so značkou. Vtedy je nezabudnuteľná. Krátkodobé kampane  na budovanie značky majú aj skromné účinky. Potrebnú silu má dlhodobé pôsobenie propagácie.

Chceme dosiahnúť:

Uvádzanie nových značiek, zmena správania sa ľudí
Udržanie si zákazníka - pripomínať sa
Zmena vnímania značky

 

Možnosti dlhodobej propagácie v televízií

surprise Spotová reklamná kampaň

Reklamný spot je klasická forma televíznej reklamy. Je krátky, akčný a vizuálne úderný. Základná dĺžka spotu je v 30 sekúnd.
Pre budovanie značky je vhodná dlhodobá kampaň s nižšou frekvenciou zobrazení, napríklad 2 krát denne počas niekoľkých mesiacov. Spot môžete dodať hotový, alebo vám ho vyrobíme. Cena je závislá od náročnosti.
Reklamný spot »

 

surprise Sponzoring

Slúži pre budovanie značky, lebo ľudia kupujú to čo poznajú – viac veria známym značkám.
Sponzoring sa realizuje reklamným oznámením "Tento program Vám prináša firma XY..."
Sponzoring »

 

surprise Natívna reklama a komerčné PR

Natívnu reklamu realizujeme formou príspevku do relácie (reportáž alebo rozhovor) na dohodnutú tému. V podmienkach TVBA je to zaznamenať udalosť bežným redakčným spôsobom - v súlade s podmienkami licencie pre TV vysielanie, t.j. bez reklamných prvkov (priama výzva ku nákupu, vychvaľovanie produktov a služieb, zábery na logo a pod.)

Komerčné PR: rozhovor, reportáž má dĺžku cca 3 minúty a je zaradený do reklamného bloku vo vysielaní (oddelené zvučkou). Reportáž môže byť dodatočne využitá pri podpore predaja  napríklad zverejnením na Vašej webovej stránky.
Natívna reklama »
Public relations »

 

Príklad kampane pre vybudovanie novej značky

Slovenský podnik vyrába pracie prášky a čistiace roztoky. Čistiacim programom zásobuje rôzne podniky a inštitúcie - predaj vo veľkom, ale postupne sa nedarí získavať zákazky. Podnik si otvoril e-shop, dodáva produkty aj do kamenných predajní, ale nedarí sa - ľudia nepoznajú značku. 
Navrhujeme kampaň pre budovanie a udržanie značky:

Odvysielanie promo – videa / príbeh majiteľov
Sponzoring - pripomínanie loga a mena značky
Výroba a odvysielanie spotu, 30 sekúnd
PR reportáž z podujatia - pre budovanie imidžu
Online reklama - pre podporu vyhľadávania značky
Takúto kampaň možno aplikovať pre rôznych dodávateľov výrobcov a služieb: stavebníctvo, súkromné zdravotnícke zariadenia, hotelové a kúpeľné služby a pod.

    1. Penetrácia má trikrát väčšiu pravdepodobnosť, že bude hlavnou hnacou silou rastu a zisku.
      Rozsah média je hlavným motorom účinnosti. Zatiaľ čo úzke zacielenie a lojalita sú skvelé pre krátkodobú efektívnosť, nie sú to stratégie, ktoré vytvárajú podiel na trhu.
    2. Získané médiá nemôžu pôsobiť ako náhrada za investovanie do mediálnych kanálov.
      Získané médiá ( zadarmo - napríklad sociálne siete) sú jednoducho vedľajším produktom tejto investície. V skutočnosti, čím ďalej rozširujete svoje posolstvo a čím viac nezákazníkov dosahujete, tým väčšie účinky značky.
    3. Odozva použitia prostredníctvom iných médií
      Značky majú svoje vlastné webové stránky na každý produkt a interakciu so zákazníkmi prostredníctvom odkazov na sociálnych médiách.

      Silné značky, ktoré boli slávne prostredníctvom televízie, sú na internete hľadané viac prirodzeným vyhľadávaním ako sponzorovanými odkazmi.
      Iné médiá, najmä tlač, online a direct marketing  ponúkajú vynikajúce mechanizmy odozvy na televíznu reklamu. Často sa nazývajú "aktivačné médiá", pretože aktivujú  povedomie, ktoré vytvorila televízia.

Neváhajte prekonzultovať formu a vyžiadať si nezáväznú cenovú kalkuláciu. 
Napíšte alebo zavolajte: 0903 445 632
reklama@tvba.sk




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam