logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA
HLAVNÉ MENU

Natívna reklama

Natívna reklama je typ reklamy, ktorá zodpovedá forme a funkcii platformy, na ktorej sa zobrazuje.
Prejavuje sa ako umiestňovanie obsahu financovaného sponzorom popri redakčnom obsahu alebo zobrazenie iného obsahu, ktorý sponzoruje inzerent podľa pokynov redakcie.
Dôležitým aspektom natívnej reklamy je čistý dojem. Výkonom v rámci natívnej reklamy je zabrániť rozpoznaniu reklamy pre spotrebiteľov.

Mnohí vydavatelia ponúkajú natívnu reklamu predovšetkým vo forme PR článkov, ale obsah väčšiny takýchto textov od samotného začiatku príliš tlačí na pílu. PR správy, ktoré chodia do redakcií často končia v koši, pretože médiá potrebujú zaujať svojho konzumenta zaujať. Obsah v televízií, má priniesť pridanú hodnotu. Má byť objektívny, vyvážený a môže poukázať aj na prípadné ríziká či alternatívy.

 

Niekoľko foriem natívnej reklamy

V posledných rokoch majú značky viac možností na spoluprácu s televíziou ako kedykoľvek predtým.
TV Bratislava je veľkým priestorom pre akúkoľvek reklamnú ideu. Realizujeme ju ako príspevok do riadneho vysielania.

  • Je televíziou vytvorený príbeh. Prídeme za vami do podniku, navštívime vás na akcii, urobíme s vami a vašimi partnermi rozhovory, ukážeme vás v tom najlepšom svetle. Spracovaním je ako iná reportáž publicistického charakteru, my však spropagujeme vašu značku, výrobky a služby a ich kvalitu, alebo vami organizovanú akciu.

  • Realizujeme ho v štúdiu, alebo v priestoroch klienta. V rozhovore s moderátorom môžete nepriamo informovať o svojich produktoch a službách. Rozhovor môže vyzerať aj ako prezentácia na spôsob poradenstva pri voľbe správneho riešenia.
  • Moderovaná diskusia zo zainteresovanými odborníkmi na zvolenú spoločenskú tému.
  • Zaujímavé podujatie môžeme nielen streamovať na youtube, ale zaznamenať a odvysielať v televízií a dať tomu patričnú vážnosť.
    Takými boli napríklad:
    Miss Univerzity, Miss Bratislava, Dance show, TV kvíz Poznaj Staré Mesto, Oceňovanie osobností BSK, Koncert Peci Uherčík a ROCK and ROLL Gang, koncerty : Miro Žbirka, Laco Lučenič, Slovak Telecom 1999 pri prvej ukážke prenosu videa na internet, Zjazd ZMOS 1998, Siemens 1996, otvorenie nových firemných priestorov.

    Majstrovstvá Európy v rock and rolle 1996 v ŠH na Pasienkoch, program mohol byť už na druhý deň odvysielaný v zahraničí.
    Ako vidíte - nie sme nováčikom v tejto oblasti.

  • Ako naznačuje názov, je to program, ktorý financuje inzerent vysielateľovi. Aj keď je program vytváraný pre značku na mieru, vysielateľovi poskytuje zábavný obsah. Obsah súvisí s konkrétnou značkou a príbeh je tvorený okolo tejto značky. Je to prostriedok, pomocou ktorého sa chce inzerent spojiť s cieľovou skupinou bez použitia tradičnej reklamy. Práve regionálna televízia tento spôsob pravidelne používa na financovanie svojich programov, hoci sa na Slovensku tento pojem nepoužíva.

  • Kde je vôľa, tam je cesta. Sú aj iné formy natívnej komunikácie.
    • Bez komentára, na vyplnenie prestávok medzi programami možno zaradiť krátky záznam z vášho podujatia - bez komentára.
Výhody natívnej komunikácie v televízií:

•  Masové publikum - ovplyvňovanie verejnej mienky prirodzenou formou.
•  Šírenie posolstva medzi ľuďmi, ktorí nesledujú internet.
•  Televízia dodá správe dôveryhodnosť.
•  Možnosť zdieľať príspevok na sociálnych sieťach.
Možné otázky a odpovede
Môže inzerent v programe, ktorý financuje použiť reklamu svojej značky?
Ako sa líši AFP od sponzorstva?

.



Ako robíme natívnu reklamu

Obsah spracujeme podľa seba. Televízia má prísny zákon, ktorým sa riadi a ten jej zakazuje skrytú reklamu.
Na druhej strane je to dôvod, prečo má televízia vyššiu dôveryhodnosť ako online médiá.

  1. Príspevok spracujeme s vlastnou redakčnou zodpovednosťou za obsah. PR správa je pre nás iba informáciou o vašej aktivite či produkte a cieľoch kampane - nie scenárom. Ten si vytvárame vlastný, samozrejme s ohľadom na záujmy klienta.
  2. Príspevok do programu nie je reklamou, tá by musela byť zvučkou v reklamnom bloku. Nemožno teda očakávať, že použijeme logá, superlatívy a odporúčania ku kúpe, resp. zobrazovanie výrobkov.
  3. Financie, ktoré zaplatíte, nie sú za vysielací čas tradičnej reklamy (to by ste sa ani pri dlhších príspevkoch nedoplatili), ale sú preplatením nákladov na videoprodukciu.

Pre distribúciu obsahu ponúkame tri platformy v jednom:

  • Živé vysielanie na youtube kanál
  • Lineárne siete - vysielanie v televízií, zo záznamu (program uvidí cca 200 000 divákov)
  • Video on Demand - z nášho archívu.

Pre koho je vhodný tento spôsob propagácie

  • PR agentúry
  • Reklamné agentúry
  • Inštitúcie, úrady, samospráva, štát
  • Individuálne podniky a korporácie
  • Fyzické osoby

Divácke publikum sme si získali sme dlhoročnou prácou, užitočným obsahom a  poctivým prístupom.
Vysielame po celom Slovensku a cez internet aj na celý svet, ale netvrdíme všetci sú naši diváci.
Z toho dôvodu vám predávame pozornosť iba nášho relevantného publika, t.j. pre koho vyrábame obsah.


Neváhajte prekonzultovať formu a vyžiadať si nezáväznú cenovú kalkuláciu. Píšte na reklama@tvba.sk, tel.: 0903 445 632
Vaše meno: *
Uveďte vašu e-mailovú adresu: *

* Polia označené hviezdičkou sú povinné



Komerčná spolupráca
Neváhajte prekonzultovať formu a vyžiadať si nezáväznú cenovú kalkuláciu. Píšte na reklama@tvba.sk, tel.: 0903 445 632
Vaše meno: *
Uveďte vašu e-mailovú adresu: *

* Polia označené hviezdičkou sú povinné



Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam