Reklamné formáty v skratke

Televízna reklama je kráľovnou medzi reklamnými formátmi. Má jedinečnú presvedčovaciu schopnosť, zapamätateľnosť, dokáže predviesť vzrušenie, napätie, krásu, názorne ukázať ako fungujú produkty a ako sú účinné.

TV reklama pôsobí na emócie a popularizuje značky
TV reklama má rýchlu odozvu, ihneď na ňu reagujú aj na sociálnych sieťach
Televízia žije najdlhšie

 

Reklamný spot

Spot je klasická forma televíznej reklamy. Je krátky, akčný a vizuálne úderný. Má obvykle 3 fázy. Najskôr strhne pozornosť ostrým predelom, farebným efektom alebo rýchlym pohybom, potom poskytne emotívne zabalenú informáciu a nakoniec poskytne údaje o možnosti získania produktu.
Základná dĺžka spotu pre televíziu je obvykle 30 sekúnd, ale nie je to podmienkou.

Výhody reklamného spotu

  • Plná koncentrácia na reklamné posolstvo - vysielanie v najsledovanejších časoch.
  • Televízny spot bude žiť v mysliach Účinok televízie trvá dlhšie ako u iných médií spotrebiteľov celé roky.
  • TV reklama je častou témou rozhovorov medzi ľuďmi. Synergia televízie a online je obrovská. Spot bude s obľubou zdieľaný na sociálnej sieti.

Vhodný je pre všetky komerčné organizácie pre propagáciu tovarov a služieb, ale aj pre nekomerčné organizácie pri propagácií myšlienok.

Je najdôveryhodnejšou a naefektívnejšou formou reklamy. Vedia to všetky top značky a preto inzerujú v televízií. Medzi najväčších investorov do TV reklamy patria i technologické firmy ako napr. Amazon, či Alza. To potvrdzuje efektívnosť TV reklamy. 
 

.

 

Public relations

Public relations je nepriame propagačné pôsobenie charakterizované tým, že pasívnemu subjektu (recipientovi) sa predkladajú informácie, na ktorých podklade si sám vytvára kladný názor na podnik, jeho činnosť, výrobky, služby a pod. Znamená styk podniku s verejnosťou, všetky opatrenia aktivity podniku, ktoré vedú k zlepšeniu mena podniku. PR je prostriedok masovej komunikácie na vytvorenie pozitívneho imidžu firmy.

Komunikáciu s verejnosťou - PR realizujeme formou informačných príspevkov vo vysielaní. 

  1. Rozhovor - realizujeme ho v štúdiu, alebo v priestoroch klienta. V rozhovore s moderátorom môžete informovať o svojich produktoch a službách. Komerčný rozhovor môže vyzerať aj ako prezentácia na spôsob poradenstva pri voľbe správneho riešenia.
  2. Reportáž - je televíziou vytvorený PR príbeh. Prídeme za vami do podniku, navštívime vás na akcii, urobíme s vami a vašimi partnermi rozhovory, ukážeme vás v tom najlepšom svetle. Spracovaním je ako iná reportáž publicistického charakteru, my však spropagujeme vašu značku, výrobky a služby a ich kvalitu, alebo vami organizovanú akciu.
  3. Televízna diskusia - Moderovaná diskusia zo zainteresovanými odborníkmi na zvolenú spoločenskú tému.
  4. Televízna relácia - Objednať si môžete aj celú reláciu - seriál. Záujem máme o výrobu relácií zameraných na zdravie, deti, alebo životný štýl. Propagovať je možné aj myšlienku, napríklad vzťak ku životnému prostrediu.

Výhody PR komunikácie v televízií

  • Masové publikum - ovplyvňovanie verejnej mienky prirodzenou formou.
  • Šírenie posolstva medzi ľuďmi, ktorí nesledujú internet.
  • Televízia dodá správe dôveryhodnosť.
  • Možnosť zdieľať príspevok na sociálnych sieťach.

Vhodné je pre PR agentúry, pretože je to ich práca, ďalej pre organizátorov podujatí, ale aj umelci, športovci, verejne-činné osoby a neziskové organizácie. PR potrebujú aj inštitúcie, úrady, samospráva, ministerstvá aj samotná prezidetka.  Samozrejmosťou sú komerčné spoločnosti, pre budovanie korporátnej identity.

Žiadne iné médium nezohráva takú veľkú úlohu v každodennom živote ľudí ako televízia.

Už samotné televízne nasadenie vzbudzuje u divákov rešpekt.

Značka sa ocitá v "dobrej spoločnosti“ a divák ju vďaka vážnosti televízneho média ako takého automaticky priraďuje do svojich top značiek bez toho, aby si to uvedomoval.


 

Telenákup


Telenákup (teleshopping) je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu.
Priama ponuka znamená, že na rozdiel od spotu alebo sponzoringu, obsahom telenákupu je uvedenie ceny a kontaktu, kde je možné produkt zakúpiť.

  1. Telenákupný spot má do 15 minút a obvykle je vyrobený v štylizovanej hranej forme. Moderátor priamo a opakovane vyzýva ku kúpe prezentovaného produktu.
  2. Telenákupný program je súbor spotov, alebo celý príbeh o výhodách predávaného produktu.

Výhody telenákupu

  • TV obrazovka dokáže predať i to čo ostalo nepovšimnuté v regáloch kamenných obchodov alebo e-shope.
  • Masové oslovenie skupiny obyvateľov, ktorá nepoužíva internet.
  • Oslovenie spotrebiteľov, ktorí sa rozhodujú viac emocionálne ako racionálne.
  • Výhodnejšie ceny u vysielateľov oproti vysielaniu reklamných spotov.
  • Dĺžka spotov 15 minút a viac - tá je dostatočná pre vysvetlenie podrobností.

Telenákup je vhodný najmä pre e-shopy. Vyberiete si jeden vhodný produkt, ukážete ako sa používa, ale pritiahnete do elektronického obchodu nové publikum. V podstate je pre všetkých, ktorí inzerujú na zľavových portáloch. Predať možno čokoľvek, pri splnení podmienky pre telenákup: uvedenie ceny a kontaktu.
 

 

Sila televízie je v schopnosti demonštrovať. Niekedy musí divák vidieť produkt v akcii, aby mohol plne porozumieť výhodám. Demonštrácia zobrazuje divákom, ako konzumovať nový produkt.

Televízia umožňuje porovnávať, poukázať na prednosti vlastného výrobku v porovnaní s obdobným konkurenčným výrobkom.

Televízia má aj schopnosť viesť ľudí k nákupu priamo  alebo offline - odkazom na webstránku.

Marketingový fenomén telenákup »


Sponzoring


Sponzoring je priame alebo nepriame financovanie programov s cieľom propagovať názov alebo obchodné meno, ochrannú známku, dobrú povesť, tovary alebo aktivity poskytovateľa sponzoringu.
Sponzor kombinuje svoju dôveryhodnosť s našim programom, nad ktorým prevezme záštitu. Odmenou je sponzorský odkaz s logom sponzora.

  1. Sponzorovaný program - Sponzoring sa realizuje  krátkym 5-15 sekúndovým odkazom na začiatku a na konci programu vo forme "Tento program vám prináša ..."
  2. Injektáž - Je umiestnenie loga záujemcu priamo vo vysielaní programu. Logo bude umiestnené v dohodnutom počte a dohodnutej dĺžke. Použitý môže byť v kombinácií so sponzoringom.
  3. Súťaž - Vyhlásenie mena poskytovateľa ceny do súťaže, v prípade ak máte zakúpený aj sponzorský odkaz. Cena môže mať aj krátky popis.

Výhody sponzoringu

  • Nevtieravá, elegantná propagácia patrónov a časová nenáročnosť.
  • Efektívna a cielená komunikácia s divákmi konkrétneho programu.
  • Možnosť, akým sa dostať do TV prvýkrát finančne nenáročným spôsobom.
  • Povesť mecenáša kultúry, športu alebo spoločenskej zodpovednosti.

Sponzoring je vhodný pre každú spoločnosť, kto chce budovať svoje meno.

Je oveľa jednoduchšie a lacnejšie uchovať si existujúcich zákazníkov ako si nájsť nových. Preto je naozaj dôležité pripomenúť vašim existujúcim zákazníkom, prečo milujú vašu značku.

 


Product placement


Product placement ( v skratke PP)  je zámerné umiestnenie značkového výrobku do audiovizuálneho diela za účelom jeho propagácie. O existencii umiestnenia produktov je televízny vysielateľ povinný informovať na konci programu.
Príklady použitia product placementu:

  1. priamy záber na produkt, zaberá väčšinu obrazovky a divákovi je hneď zrejmé o aký produkt ide (napríklad státie pred automobilom istej značky, sedenie na sedačke a pod.)
  2. nepriamy záber na produkt v pozadí, nemusíte  ho ihneď postrehnúť
  3. použitie produktu v programe ( konzumácia občerstvenia, príprava jedla, práca s elektronikou...)
  4. nepriame využitie produktu, produkt je len "rekvizitou" napr. položená fľaška s nápojom, logá v pozadí štúdia, viditeľný automobil v pozadí.
  5. verbálna zmienka o produkte a to nielen spomenutím značky, ale aj jeho základnej charakteristiky,
  6. súťaž o vecnú cenu, bude nielen spomenutá, ale aj zobrazená na 5 sekúnd.

Výhody umiestňovania produktov 

  • pripomínanie sa značiek divákom, ukazovanie konzumácie produktov, vyvolanie  zvedavosti

Vhodný je pre známe značky, kde sa dá ihneď, resp. podľa nápisu identifikovať, o aký produkt ide (napr. pitie nápojov, značkový nábytok, autá...). Product placement poznáme z každého amerického filmu.

Televízna kampaň je schopná prinútiť zákazníka, aby sa cítil hrdý na svoju "značku", udržať v nich pocit priazne a hrejivosti, pokiaľ ide o ich výber značky.

 



Ponúkame riešenia, ktoré sú kombináciou nástrojov komunikácie: klasická reklama, natívna reklama, PR a online reklama.

Riešenia »


Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam