logo
Nákupný košík

TELEVÍZIA

HLAVNÉ MENU

Budovanie značky

Reklama na značky je neosobná komunikačná správa umiestnená na platenom, masovom médiu. Cieľom je presvedčiť spotrebiteľov o prínosoch výrobkov alebo služieb v snahe vyvolať ich k nákupu.  

Značky sa stále budujú dlhodobo, masovo a cez tradičné média. Vedia to všetky top značky a preto väčšina rozpočtu na inzerciu ide do televízie. Medzi najväčších investorov do TV reklamy patria online technologické firmy. Pridajte sa k nim aj vy.  

Kto potrebuje reklamu na značky

V podstate každý, veľký i malý podnik. Úlohou reklamy môže byť:

Uvádzanie nových značiek, zmena správania sa ľudí
Udržanie si zákazníka - pripomínanie sa
Zmena vnímania značky

 

REKLAMNÁ TV KAMPAŇ

--------------------------------------------

Povedomie o značke najlepšie vytvára klasická spotová kampaň, ktorú môžeme skombinovať s ďalšími formátmi reklamy a komunikácie s verejnosťou.

Reklamný spot je klasická forma reklamy.
Je krátky, akčný a vizuálne úderný. Základná dĺžka spotu je v 30 sekúnd.
Pre značky je vhodná dlhodobá kampaň s nižšou frekvenciou zobrazení, tzv. kvapkanie.

Sponzoring - reklamné oznámeníe "Tento program Vám prináša ..."
Product placement - zámerné umiestňovanie produktov vo vysielaní.
Ľudia kupujú to čo poznajú – viac veria známym značkám. Treba sa im pripomínať.

Komerčné PR : rozhovor, reportáž má dĺžku cca 3 minúty a je zaradený do reklamného bloku vo vysielaní.
Známa značka ešte neznamená obchodný úspech, je potrebné budovať pozitívny vzťah - komunikovať s verejnosťou.


 

 

Príklad kampane

Ste slovenský výrobca (dodávateľ služieb), ktorého meno a produkty nie sú príliš známe. Predávate cez e-shop alebo kamenné predajne. Existuje hyperkonkurencia svetových výrobcov, ale vy chcete byť známi aspoň v regióne. Využite regionálnu identitu v niekoľkých krokoch:

1. PROPAGAČNÉ VIDEO
Cieľ: video má upozorniť na to, že ide o domáceho výrobcu a získať si sympatie.
Ľudia chcú poznať príbeh. Video poslúži aj ako online pre umiestnenie na web stránku podniku. Odvysielanie: 60 krát / 60 dní.

2. TELEVÍZNY SPOT
Cieľ: osloviť masové publikum, teda aj tých, ktorých nedokážu osloviť sociálne siete. Oslovíte aj tých, ktorí vaše produkty nepotrebujú, ale budú o vás hovoriť ako o známej značke. (Napríklad Retbool pozná každý, hoci ho nepije.)
Odvysielanie: 360 krát / 24 týždňov

3. SPONZORSKÝ ODKAZ
Cieľ: pripomínanie sa divákom televízie. Vaše logo sa zapíše do povedomia, zároveň si vybudujete povesť mecenáša určitého TV programu, ktorý kontextovo súvisí s vaším produktom. ( Napríklad výrobca nápojov môže sponzorovať program reportáži zo spoločenských podujatí, alebo iba jednoducho stať sa podporovateľom kultúry.) 
360 krát / 12 týždňov - po ukončení spotovej kampane.

4. REPORTÁŽ Z PODUJATIA
Cieľ: budovanie pozitívneho imidžu o vašej spoločnosti. Pripomeniete napríklad, že máte výročie, alebo ste podporili nejakú verejnoprospešnú činnosť, máte spoločenskú zodpovednosť. Vysielanie: 20 krát / týždeň - príležitostne.

Marketing funguje ako: aktivácia predaja a budovanie značky

  • Pri budovaní značky to treba dať na pomalšie spaľovanie.
    Kampaň treba navrhnúť tak, aby viedla k hlbšiemu a emocionálnejšiemu spojeniu so značkou. Potrebnú silu má dlhodobé pôsobenie propagácie.
  • Aktivácia predaja je veľmi dôležitá pri krátkodobých ziskoch s tesne cielenou kampaňou, ktorá spotrebiteľov prinúti, aby urobili niečo v určitom okamihu - a to rýchlo. Ale efekty majú tendenciu aj rýchlo slabnúť. Takto fungujú napríklad online kampane pre predaj produktov.

Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam