logo
Nákupný košík



HLAVNÉ MENU

Pavel Vlček, Ján Mrva a Branislav Kaliský: Bez metra sa katastrofálna dopravná situácia v BA nevyrieši

23.8.2018 17:00 | Eva Sládková

Bratislavské metro je dnes už legenda, o ktorej len málokto verí, že sa raz stane skutočnosťou. Jedno je ale isté. Dopravná situácia v našom meste je alarmujúca a stále sa zhoršuje. Všetci vedia, že ju nejako treba riešiť. Avšak ako? Potrebuje Bratislava metro alebo je to pre nás zbytočný luxus? Spýtali sme sa bývalého generálneho riaditeľa akciovej spoločnosti Metro Bratislava Pavla Vlčeka a dvoch mestských poslancov,  Jána Mrvu a Branislava Kaliského.

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava
Diskusia k článku

Pridať príspevok

Ako hovoria marketingoví odborníci: prerušovaná súlož nie je bezpečná ! LEN NEPRERUŠOVANÁ SÚLOŽ JE BEZPEČNÁ ! ! !
Odpovedať
29.8.2018 22:12 Ivan Braduch, od Janíčka Ľúbezného (málo vystískaného), Csallóköztárnok, nem Dunaszerdahely,

ERRATA: ...sú skalamní... ...už sa teším na dopravný kolaps v meste ktorý nastane pri kompletnej uzávierke Karloveskej radiály, kedy sa v plnej miere ukáže, akú medvediu službu nám tu naša desaťročia zanedbávaná, politikmi ignorovaná, ba až nenávidená električka urobí, akonáhle prestane premávať.

Odpovedať
21.8.2018 13:04 Erik Z.

Znvu sa potvrdilo pravidlo, že politici podporujú megalomanskú vec, o ktorej tušia že nič z nej nebude, len preto, aby sa mohli po voľbách vyhovoriť na vyššie dôvody, pre ktoré to nemohli realizovať. Lebo štát nedal podporu, lebo sa nezabezpečilo financovanie, lebo odborníci si nie sú jednotní, lebo.... Proste typický alibizmus. Keby totiž po voľbách ukázali, že nedokážu nielen že rozvíjať električky, ale ani udržiavať ich infraštruktúru, tak by dopadli ako Nesrovnal, ktorý to má definitívne zrátané u mnoho ľudí, ktorí ho pôvodne volili - sú skalamaný.rnrnMimochodom, už sa teším na dopravný kolaps v meste ktorý nastane pri kompletnej uzávierke Karloveskej radiály, kedy sa v plnej miere ukáže, akú medvediu službu nám tu naša desaťročia zanedbávaná, politikmi ignorovaná, ba až nenávidená električka robí. A podobné, hoci nie také dramatické, to bude pri uzávierke Ružinovskej radiály. Račianska by dopadla omnoho horšie, asi ako Karloveská, hoc by sa dotkla výrazne viac mimobratislavčanov než miestnych.rnrnPodľa hesla čím horšie, tým lepšie, aj projektanti pránujú rekonštruovať zdevastované a desaťročia neudržiavané trate za plnej výluky električiek. Pôvodne som presadzoval aby sa rekonštrukcia robila čiastočne, po jednokoľajných úsekoch. Zmenil som názor. Toto mesto musí konečne raz pochopiť, aký dopravný kolaps nastane v momente dlhšieho odstavenia významenj električkovej radiály.rnrnMimochodom, všimnite si jednu zaujímavú vec. Najväčšie problémy s dopravou majú práve tie mestské časti, do ktorých nie je električka zavedená. No a premýšľajte nad tým, čím to asi bude....
Odpovedať
21.8.2018 12:59 Erik Z.

Situácia je ešte horšia, ako píše Miki III. - Bratislava by nezvládla ani tie 2 km, nebyť masívneho financovania pomocou fondov EÚ. Je potrebné si úprimne položiť otázku, či by Bratislava, aj keby dostala kompletne hotové metro "na tanieriku s belasým pásikom", bola schopná ho prevádzkovať a udržiavať? A rovnako úprimne a jednoznačne si odpovedať - NIE! Bratislava dnes zvláda s vypätím všetkých síl a na hrane predpisov a zákonov udržiavať električkové trate. Pritom prevádzkové náklady metra sú rádovo vyššie (eskalátory, výťahy, osvetlenie, ventilácia, zabezpečovacie zariadenie, ochranný systém). Len náklady na prevádzku metra v Prahe (kde je vybudovaný funkčný a rozsiahly systém, takže fixné náklady sú na jednotku prepravného výkonu omnoho nižšie) predstavujú na osobokilometer dvojnásobok nákladov na električku.
Odpovedať
20.8.2018 14:35 Igor Jeřábek

Veľmi smutné. Zvolebnieva sa a tak politici, bez toho, že by rozumeli problematike, sľubujú nereálne - teda opäť metro. U pána Vlčeka je to pochopiteľné, bol by sám proti sebe, keďže dlhé roky sa o metro v Bratislave snažil. Ale to, že metro opäť presadzujú neodborníci - poslanci - je bohužiaľ typické politikárčenie. Metro nie je riešením (bolo by, keby sa stal zázrak, niekto by zaplatil jeho výstavbu a potom aj prevádzku - ale to je z ríše snov), lebo nie je reálne. Navrhovať nereálne riešenia je hlúposť. Táto hlúposť spôsobila súčasné bratislavské dopravné problémy. Namiesto reálneho riešenia v podobe intenzívnej výstavby električky do nových štvrtí sa nerobilo nič s odkazom na spomínaný zázrak - metro: Raz ho tu budeme mať a potom sa situácia vyrieši - lenže kedy? Bratislava potrebuje riešenie ihneď a potrebovala ho už pred 40 rokmi, keď sa hlúpy nápad s metrom zrodil. Pritom stačí porovnanie s Brnom a Ostravou, s mestami o niečo menšími ako Bratislava, avšak s temer dvojnásobkom električkových tratí. Krásnym príkladom, ako sa doprava riešiť má, je anglický Manchester. Je porovnateľný s Bratislavou (0,5 mil. obyvateľov), avšak celá aglomerácia je oveľa väčšia (2-2,5 mil. obyv.). Takže väčšie mesto v oveľa bohatšej krajine. V roku 1990 bol Manchester závislý len na prímestských vlakoch (tie však neriešili mestskú dopravu) a na autobusoch stojacich v zápchach. A ani v takej bohatej krajine, akou je Británia, si netrúfli budovať v Manchestri metro. Lebo vedeli, že to nikto nezaplatí. Orientovali sa na električkovú dopravu. A výsledok? V roku 1990 (začiatok výstavby) nula kilometrov električiek, za 28 rokov budovania 92 kilometrov. A ďalších 6 km je rozostavaných. Za ten čas zvládla Bratislava postaviť 2 km električiek a sieť rozšíriť z 38 km na 40 km. Potrebuje to komentár? Občania, nenechajte sa oblbnúť nereálnymi sľubmi nekompetentných politikov!
Odpovedať
20.8.2018 14:10 Miki III.

Pridať príspevok
Meno *:
Váš email:
Text *:




 
 /1 >> nasledujúci


Image in photogallery

Striedať zamestnania alebo byť verný jednému (92)
24.5.2019 17:00 | Sandra Vychlopenová

Image in photogallery

Odborníci o parkovacej politike (132)
22.5.2019 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Dobehne Bratislavu demografický vývoj? (179)
17.5.2019 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Prečo ísť do eurovolieb? (170)
15.5.2019 17:00 | Jozef Hübel


Image in photogallery

Lucia Štasselová, Dana Čahojová a Vladimír Dolinay: Bratislava chce viac pomáhať zraniteľným skupinám ľudí (130)
10.5.2019 17:00 | Eva Sládková

Image in photogallery

Ako ďalej s výstavbou Bratislavy (161)
10.5.2019 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Marek Gajdoš, Ľuboš Krajčír a Ján Buocik: Bude Bratislava bezpečnejšia? (104)
8.5.2019 17:00 | Eva Sládková

Image in photogallery

Boris Kollár nielen o Bratislave (317)
3.5.2019 17:00 | Jozef Hübel


Image in photogallery

MS v hokeji – rátame dni do začiatku (205)
1.5.2019 17:00 | Sandra Vychlopenová

Image in photogallery

Karol Farkašovský, Milan Vetrák: O regulácií mediálneho prostredia (448)
26.4.2019 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Jana Polačiková, Rastislav Tešovič: O prioritách prijatého rozpočtu na rok 2019 (202)
24.4.2019 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Nová politická situácia na Slovensku (272)
19.4.2019 17:00 | Jozef Hübel


Image in photogallery

Slovenské legendy pred MS v hokeji (208)
17.4.2019 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Alergie a imunoochorenia sú daňou za dobu, v ktorej žijeme (356)
10.4.2019 17:00 | Sandra Vychlopenová

Image in photogallery

Juraj Káčer a Branislav Masár: Kampaňou chceme odstaviť nekorektných taxikárov (761)
5.4.2019 17:00 | Eva Sládková

Image in photogallery

Zviera - pes v reštaurácií, áno či nie? (1890)
3.4.2019 17:00 | Jozef Hübel


Image in photogallery

Život s epilepsiou (198)
27.3.2019 17:00 | Sandra Vychlopenová

Image in photogallery

Viera Štrbáková, Rastislav Tešovič, Tomáš Palkovič: Ako a prečo sa z aktivistov stávajú politici? (275)
20.3.2019 18:41 | Eva Sládková

Image in photogallery

Analýza prezidentských volieb (433)
20.3.2019 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Resocializácia závislých po novom (285)
15.3.2019 17:00 | Sandra Vychlopenová



123...14 >>

Aktuálne pripravujeme tieto diskusie

Výstavba v Bratislave. Rozhodujú o nej developeri a peniaze?
Petržalka zavedie parkovaciu politiku skôr ako zvyšok mesta
Ako sa hrá v amatérskom divadle?
Odborníci na tému: Kedy budeme mať parkovaciu politiku?
Tatia Kratochvílová, Martin Chren: Opäť o parkovacej politike


10 dôvodov - prečo sledovať TV Bratislava

1. Regionálne informácie sú na prvom mieste. Sme blízko k ľuďom.
2. Slúžime verejnosti
3. Pestujeme regionálnu identitu a máme integračnú funkciu
4. Analyzujeme, hľadáme odpovede, témy riešime detailnejšie ako národné médiá
5. Pomáhame ľuďom meniť svet k lepšiemu a to začína na miestnej úrovni
6. Informujeme pravdivo, to sa dá ľahko overiť - stačí sa pozrieť z okna
7. Program vyrábame každý deň - vždy sa oplatí sledovať TV alebo archív
8. TV je dostupná všade: v lineárnych sieťach i online na internete
9. Záujem o regionálne vysielanie rastie aj vplyvom internetu a sociálnych sietí
10. Televíziu sledujú zo zodpovednosti - majú radi svoje mesto a krajinu.



Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam