Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť márny

18.4.2019 13:57 | Mária Urlandová - RegionTVnet

Televízia je mŕtva, už ju nikto nepozerá, všetci sú na internete, mladí sú na youtube, všetci sme online, televízia nezarába ...  Toto tvrdia tvz. digitálni marketéri. Už aj fullservisové reklamné agentúry sa "zdigitalizovali". (Rozumej: digitálna hlava rozmýšľa binárne 0,1,0,1,0,1...0000.)

Tu je citát jedného vplyvného marketéra zo stránky Marketéri, copywriteri, seo optimalizáteri:

TV a lokálne TV sú dobrým médiom pre reklamu iným typom ľudí, o akých sa bavíme v online. Áno, mix ľudí vyššieho veku v dôchodku, sociálne slabších a lokalitách si zlým, alebo žiadnym internetom je TV a print dobrá voľba. Jediná. To chápete, verím.
Vyššie napísané sa netýka vašej TVBA, tá je o inom, sama o sebe. Skúste mi ponúknuť seriózne dáta o spôsobe zberu dát a výsledku vášho publika. A potom , ak sa mýlim, že TV reklama nateraz pre väčšinu firiem je skôr médiom širokoplošného upozornenia na produkt službu, ako exaktne prijateľným kanálom pre skutočnú, modernú reklamu, ako ju vníma dnešné publikum v online. Ono totiž kedysi bola TV veľkým, jediným zdrojom informácií, nielen reklamného charakteru. Časy sú preč. Toľko veľmi stručne.

Z toho sa dá usúdiť, že marketéri a ich klienti žijú vo virtuálnej bubline a myslia si, že nič okrem sociálnych sietí neexistuje. Užívajú pojmy ako SEO, PPC, copyk, social média managent atď. Existujú už dokonca aj "content-marketingové agentúry", akoby tvorcovia contentu (obsahu) doteraz neexistovali. Mŕtví sú už aj novinári, spisovatelia, scenáristi a režiséri? Vo svete digitálneho marketingu asi áno.

Tento rok je trendom mikro-influencerov. Nielen celebrity, ale už aj bežní ľudia sú ochotní klamať svojím priateľom na FB o výhodách propagovaného produktu. Aj toto ponúkajú agentúry.
Súdnosť už stratili aj politici, ktorí chcú pomáhať ľuďom a vraj žijú medzi nimi, pretože kampaňujú takmer výlučne na sociálnych sieťach. Asi sa chcú podobať Trumpovi a neuvedomujú si, že Európa je mentálne iná kultúra.


Ale my predsa žijeme v reálnom analógovom svete

Analógový signál je spojitý a citlivo reaguje na každú zmenu napätia, prúdu či odporu, len treba vedieť s ním robiť. Bojujeme s veternými mlynmi, nielen my ako regionálna televízia, ale celý sektor tradičných médií. Tradičné médiá, ktoré sú mimochodom tiež v online forme, majú navyše aj offline: divákov, poslucháčov a čitateľov. To by ich nemalo diskvalifikovať, práve naopak zvýhodniť vo svete reklamy.  

Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť teda márny, pretože veľké autority začali o tom hovoriť. Tento článok nás potešil, aspoň budeme mať koho citovať:
Mark Ritson: Mediální souboj desetiletí se svede o TV obrazovku

 

Nikdy v historii médií se neobjevilo tolik nesmyslů, které byly tak diametrálně vzdáleny pravdě. Televize neumírá, ale ten mýtus se úspěšně šíří světem,“ poznamenal Ritson. Fakt, že technologické firmy využívají pro svou komunikaci reklamu v televizi a že investice do televizní reklamy zvyšují, má potvrzovat efektivitu televizního média.  

Doba, ve které žijeme, označována také jako post-faktická, má mít také svůj díl viny na tom, že se fakta o efektivitě mediálních kanálů přehlížejí. Svůj vliv má i vnímání vývoje mediální konzumace samotnými lidmi z marketingu nebo agenturami, které mají tendenci projektovat vlastní způsoby konzumace médií na všechny spotřebitele. Výsledkem je, že zatímco data ze studie Re-evaluating Media od Ebiquity dokládají, že tradiční kanály (TV, rádio, noviny, časopisy) mají nejsilnější vliv na budování značky (v atributech například jako zásah, cílení, ROI atd.), komunita marketérů a agentur nadhodnocuje efekt sociálních médií a online videa. „Je to střet mezi vnímáním a realitou,“ poznamenal Ritson.


My sme už pred niekoľkými rokmi začali s osvetou vo forme blogov a študovania zdrojov z prieskumov zo zahraničia. Blogy sú uverejnené iba na tejto stránke, iné média, na svoju škodu, sa tomu nevenujú.

V našich článkoch o marketingu sa dozviete:

  • Televízia posilnila v distribúcii, je všade prostredníctvom ďalších zariadení a platforiem
  • Aj mileniáni sledujú najmä obsah lineárnej televízie, youtube je nepatrný
  • Televízna reklama je najefektívnejšou formou reklamy, je najdôveryhodnejšia, najúčinnejšia
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.

Prečítajte si naše blogy, dozviete sa viac »


 

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava


Image in photogallery

METRO DNES - 20.09.2019 (23)
20.9.2019 18:00 | Metro Dnes

Image in photogallery

Súdny lekár Peter Kováč: na cestách sa naozaj neoplatí ponáhľať sa (31)
20.9.2019 17:50 | Kristína Baluchová

Image in photogallery

Netradičné športy a motivácia detí (43)
20.9.2019 17:00 | Sandra Vychlopenová

Image in photogallery

Slávnu históriu Bratislavy nám opäť pripomenuli Korunovačné dni (21)
20.9.2019 15:24 | Monika Debnárová - Grznárová


Image in photogallery

METRO DNES - 19.09.2019 (26)
19.9.2019 18:00 | Metro Dnes

Image in photogallery

S Aďou Marčekovou, Ambasádorkou tohtoročných ME vo volejbale žien o šampionáte aj o tom, ako posunul náš ženský volejbal (85)
19.9.2019 17:00 | Renáta Brimich Špačková

Image in photogallery

Maľovanie na telo poznali už starovekí Egypťania (39)
19.9.2019 14:00 | Monika Debnárová - Grznárová

Image in photogallery

Správy z regiónov 38/2019 (29)
18.9.2019 22:01 | TVBA


Image in photogallery

Tipy na voľný čas 18.09.2019 (57)
18.9.2019 21:55 | TVBA

Image in photogallery

Vajnorské hody spájajú generácie (65)
18.9.2019 18:00 | Metro Dnes

Image in photogallery

METRO DNES - 18.09.2019 (32)
18.9.2019 18:00 | Metro Dnes

Image in photogallery

Blíži sa narodeninový koncert Jozefa Ivašku! (291)
18.9.2019 17:14 | Eva Sládková


Image in photogallery

Ekonomická situácia Bratislavy a jej perspektíva (67)
18.9.2019 17:00 | Jozef Hübel

Image in photogallery

PETRŽALSKÝCH 13 / 18.09.2019 (19)
18.9.2019 17:00 | Kristína Baluchová

Image in photogallery

METRO DNES - 17.09.2019 (78)
17.9.2019 18:00 | Metro Dnes

Image in photogallery

Peter Pleva: Na Obchodnej ulici sa počas jednej noci pobilo až dvanásť ľudí. (62)
17.9.2019 17:00 | Metro Dnes


Image in photogallery

Vyšší príspevok pre rodičov detí, ktoré sa nedostali do škôlky (59)
17.9.2019 09:50 | Kristína Baluchová

Image in photogallery

Chorvátske rameno je čistejšie! (17)
17.9.2019 09:20 | Kristína Baluchová

Image in photogallery

Týždeň v Novom Meste 19/2019 (101)
16.9.2019 19:00 | Monika Debnárová - Grznárová

Image in photogallery

METRO DNES - 16.09.2019 (138)
16.9.2019 18:00 | Metro Dnes


Image in photogallery

So spisovateľom Tomášom Jurčíkom o knihe z obdobia 2.svetovej vojny i o tom ako sa z bankára stane spisovateľ (760)
16.9.2019 17:40 | Renáta Brimich Špačková

Image in photogallery

Kto je zodpovedný za neporiadok v okolí bývalej stanice Filiálka?  (92)
16.9.2019 16:20 | Monika Debnárová - Grznárová

Image in photogallery

Novomešťania už siedmy rok spolurozhodujú o tom, kam pôjdu peniaze z novomestskej pokladnice. (76)
16.9.2019 16:03 | Monika Debnárová - Grznárová

Image in photogallery

City Lady 9/2019 (56)
16.9.2019 15:39 | Renáta Brimich Špačková


Image in photogallery

Slovenské synagógy majú často mimoriadne smutné osudy, ukazuje výstava MDPOH (66)
16.9.2019 14:00 | Eva Sládková

Image in photogallery

METRO DNES - 13.09.2019 (77)
13.9.2019 18:00 | Metro Dnes

Image in photogallery

Michal Kaliňák: Samosprávy si uvedomujú zodpovednosť za odpad, trápia ich čierne skládky (74)
13.9.2019 17:59 | Metro Dnes

Image in photogallery

Syndróm vyhorenia - netýka sa aj vás? (74)
13.9.2019 17:00 | Sandra Vychlopenová



123...256 >>

Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca




© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam