logo
Nákupný košík



HLAVNÉ MENU

Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť márny

18.4.2019 13:57 | Mária Urlandová - RegionTVnet

Televízia je mŕtva, už ju nikto nepozerá, všetci sú na internete, mladí sú na youtube, všetci sme online, televízia nezarába ...  Toto tvrdia tvz. digitálni marketéri. Už aj fullservisové reklamné agentúry sa "zdigitalizovali". (Rozumej: digitálna hlava rozmýšľa binárne 0,1,0,1,0,1...0000.)

Tu je citát jedného vplyvného marketéra zo stránky Marketéri, copywriteri, seo optimalizáteri:

TV a lokálne TV sú dobrým médiom pre reklamu iným typom ľudí, o akých sa bavíme v online. Áno, mix ľudí vyššieho veku v dôchodku, sociálne slabších a lokalitách si zlým, alebo žiadnym internetom je TV a print dobrá voľba. Jediná. To chápete, verím.
Vyššie napísané sa netýka vašej TVBA, tá je o inom, sama o sebe. Skúste mi ponúknuť seriózne dáta o spôsobe zberu dát a výsledku vášho publika. A potom , ak sa mýlim, že TV reklama nateraz pre väčšinu firiem je skôr médiom širokoplošného upozornenia na produkt službu, ako exaktne prijateľným kanálom pre skutočnú, modernú reklamu, ako ju vníma dnešné publikum v online. Ono totiž kedysi bola TV veľkým, jediným zdrojom informácií, nielen reklamného charakteru. Časy sú preč. Toľko veľmi stručne.

Z toho sa dá usúdiť, že marketéri a ich klienti žijú vo virtuálnej bubline a myslia si, že nič okrem sociálnych sietí neexistuje. Užívajú pojmy ako SEO, PPC, copyk, social média managent atď. Existujú už dokonca aj "content-marketingové agentúry", akoby tvorcovia contentu (obsahu) doteraz neexistovali. Mŕtví sú už aj novinári, spisovatelia, scenáristi a režiséri? Vo svete digitálneho marketingu asi áno.

Tento rok je trendom mikro-influencerov. Nielen celebrity, ale už aj bežní ľudia sú ochotní klamať svojím priateľom na FB o výhodách propagovaného produktu. Aj toto ponúkajú agentúry.
Súdnosť už stratili aj politici, ktorí chcú pomáhať ľuďom a vraj žijú medzi nimi, pretože kampaňujú takmer výlučne na sociálnych sieťach. Asi sa chcú podobať Trumpovi a neuvedomujú si, že Európa je mentálne iná kultúra.


Ale my predsa žijeme v reálnom analógovom svete

Analógový signál je spojitý a citlivo reaguje na každú zmenu napätia, prúdu či odporu, len treba vedieť s ním robiť. Bojujeme s veternými mlynmi, nielen my ako regionálna televízia, ale celý sektor tradičných médií. Tradičné médiá, ktoré sú mimochodom tiež v online forme, majú navyše aj offline: divákov, poslucháčov a čitateľov. To by ich nemalo diskvalifikovať, práve naopak zvýhodniť vo svete reklamy.  

Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť teda márny, pretože veľké autority začali o tom hovoriť. Tento článok nás potešil, aspoň budeme mať koho citovať:
Mark Ritson: Mediální souboj desetiletí se svede o TV obrazovku

 

Nikdy v historii médií se neobjevilo tolik nesmyslů, které byly tak diametrálně vzdáleny pravdě. Televize neumírá, ale ten mýtus se úspěšně šíří světem,“ poznamenal Ritson. Fakt, že technologické firmy využívají pro svou komunikaci reklamu v televizi a že investice do televizní reklamy zvyšují, má potvrzovat efektivitu televizního média.  

Doba, ve které žijeme, označována také jako post-faktická, má mít také svůj díl viny na tom, že se fakta o efektivitě mediálních kanálů přehlížejí. Svůj vliv má i vnímání vývoje mediální konzumace samotnými lidmi z marketingu nebo agenturami, které mají tendenci projektovat vlastní způsoby konzumace médií na všechny spotřebitele. Výsledkem je, že zatímco data ze studie Re-evaluating Media od Ebiquity dokládají, že tradiční kanály (TV, rádio, noviny, časopisy) mají nejsilnější vliv na budování značky (v atributech například jako zásah, cílení, ROI atd.), komunita marketérů a agentur nadhodnocuje efekt sociálních médií a online videa. „Je to střet mezi vnímáním a realitou,“ poznamenal Ritson.


My sme už pred niekoľkými rokmi začali s osvetou vo forme blogov a študovania zdrojov z prieskumov zo zahraničia. Blogy sú uverejnené iba na tejto stránke, iné média, na svoju škodu, sa tomu nevenujú.

V našich článkoch o marketingu sa dozviete:

  • Televízia posilnila v distribúcii, je všade prostredníctvom ďalších zariadení a platforiem
  • Aj mileniáni sledujú najmä obsah lineárnej televízie, youtube je nepatrný
  • Televízna reklama je najefektívnejšou formou reklamy, je najdôveryhodnejšia, najúčinnejšia
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.

Prečítajte si naše blogy, dozviete sa viac »


 

 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava
 1/25 >> nasledujúci


Image in photogallery
Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť márny
18.4.2019 13:57 | Mária Urlandová - RegionTVnet
Televízia je mŕtva, to už nikto nepozerá, všetci aj tak na internete, televízia ...

Image in photogallery
Ste si istí že vaše údaje nie sú zneužívané na sociálnych sieťach?
3.10.2018 17:00 | Sandra Vychlopenová
Sociálne siete, pripojenie cez wifi, úložiská na internete, – sú našou dennou ...

Image in photogallery
Možnosti regionálneho plánovania TV
5.4.2017 11:45 | RegionTVnet
Existuje niekoľko dôvodov, prečo by značky nemuseli naraz zasiahnuť celú krajinu ...

Image in photogallery
Ako odhadnúť sledovanosť regionálnej TV
3.5.2016 15:40 | Regiontvnet
Okrem niekoľkých výnimiek regionálne a lokálne stanice si prieskum sledovanosti ...


Image in photogallery
Prehľad lokálnych a regionálnych staníc 2019
20.6.2018 22:51 | RegionTVnet
Najväčšia televízia je TV Bratislava (2500 minút/mesačne obsahu), ďalej TV ...

Image in photogallery
Komunálne voľby očami Róberta Slováka a Mariána Leška
21.11.2018 17:00 | Jozef Hübel
Komunálne voľby sú už niekoľko dní minulosťou, máme niekde nových, inde ...

Image in photogallery
Leško, Šipoš: Sú médiá u nás dôveryhodné? Čo zmenili sociálne médiá?
2.5.2018 17:00 | Jozef Hübel
Denne na nás chrlia množstvo informácií. Denne ich sledujeme, čítame, počúvame, ...

Image in photogallery
Internetoví podvodníci útočia láskou!?
27.7.2017 10:53 | Sandra Vychlopenová
Hostia: Mgr. Mária Plešková /psychologická a sociálnoprávna poradkyňa/, Ing. ...


Image in photogallery
Sme lapení v sociálnej sieti?
12.1.2018 17:00 | Eva Sládková
Sociálne siete sú bezpochyby fenoménom. Otázkou ale je, aký je ich skutočný ...

Image in photogallery
Ohrozujú sociálne siete slobodu médií ?
18.7.2018 17:00 | Jozef Hübel
Turzonovová, Chudinová, Ihnátová. Čo je aktuálne dnes? To, čo si ľudia zdieľajú ...

Image in photogallery
TV Bratislava vs Magistrát, píše o tom aj Monitorovacia správa
27.4.2016 08:20 | Mária Urlandová - RegionTVnet
Finančná závislosť miestnych médií na mestských samosprávach je zjavná nielen ...

Image in photogallery
Vysoké riziko (71%) politickej kontroly je v miestných médiach
9.8.2018 10:43 | Mária Urlandová - RegionTVnet
Podľa monitoringu médií, ktorý každý rok realizuje Centrum pre monitorig, ...


Image in photogallery
Načo sú nám regionálne média? - II.časť
27.6.2016 13:26 | TVBA
Žijeme v elektronickej dobe. S trochou zveličenia môžeme povedať, že o udalosti ...

Image in photogallery
Načo sú nám regionálne média?
27.5.2016 13:52 | TVBA
Slovensko potrebuje nový mediálny zákon. Taký, ktorý by reflektoval súčasný ...

Image in photogallery
Budaj, Farkašovský, Chudinová: Regionálne médiá majú nezastupiteľnú úlohu, ale majú aj dostatočnú podporu?
8.6.2018 17:00 | Jozef Hübel
Občanov zaujíma všetko podstatné, čo sa deje v ich okolí, čo vplýva na kvalitu ...

Image in photogallery
Prečo nie sú regionálne televízie v peoplemetroch?
3.3.2018 17:07 | Mária Urlandová
Túto otázku nám dávajú neustále. Ak to urobia laici, dá sa pochopiť, ale ...


Image in photogallery
Regionálne TV nie sú súčasťou veľkých národných prieskumov v SR
13.5.2016 13:53 | Regiontvnet
MML-TGI je najrozsiahlejšia štúdia o spotrebe viac ako 300 druhov výrobkov a ...

Image in photogallery
Z histórie regionálneho vysielania na Slovensku
31.7.2018 11:17 | Mária Urlandová
História regionálneho a lokálneho vysielania ( v ďalšom v skratke LRBTV) na ...

Image in photogallery
Aká je verejná politika v oblasti regionálnej TV u nás?
31.7.2018 10:58 | Mária Urlandová
Od regionálnej TV sa očakáva, že budú poskytovať regionálny program, služby ...

Image in photogallery
Aká je verejná politika v oblasti regionálnej TV v zahraničí?
31.7.2018 11:24 | Mária Urlandová
Trvalou udržateľnosťou regionálneho vysielania sa zaoberajú na úrovni vlády, ...


Image in photogallery
EÚ musí aktívnejšie chrániť pluralitu médií, tvrdia poslanci
9.5.2018 23:37 | TV Bratislava
Minulý týždeň média dostali správu s názvom: „EÚ musí aktívnejšie chrániť ...

Image in photogallery
Regionálne médiá plnia verejnoprávne funkcie
22.11.2016 18:00 | METRO DNES
Regionálne médiá sú veľmi potrebné! Plnia verejnoprávne funkcie. Ponúkajú ...

Image in photogallery
Čísla nepustia: RTVS a regionálne TV
30.1.2018 17:49 | Peter Hlucháň,mediálny analytik
Téma koncesionárskych poplatkov je vďaka SNS opäť aktuálna.V rôznych elektronických ...

Image in photogallery
Čo ste o regionálnej televízii nevedeli
21.7.2015 14:12 | TVBA
Ak sa Vám dostal do rúk exkluzivny časopis Guest z leta 2015, mohli ste si všimnúť, ...


Image in photogallery
Skrytá marketingová sila regionálnej televízie
5.12.2017 14:27 | Mária Urlandová, prednáška
Lokálne a regionálne televízie zachytávajú všetky oblasti spoločenského života, ...






Komerčná spolupráca

Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam