logo
Nákupný košík



HLAVNÉ MENU

Prečo nie sú regionálne televízie v peoplemetroch?

3.3.2018 17:07 | Mária Urlandová

Ste v peoplemetroch? Takúto nám dávajú neustále až do zúfalstva. Ak to urobia laici, dá sa pochopiť, ale ťažko vysvetľuje. Ak to urobia mediálne a reklamné agentúry, ktoré majú prehľad o trhu - tu nepomôže žiadna odpoveď.

Tak sa pokúsime tento jav vysvetliť.
Mnohí marketéri rozmýšľajú digitálne (binárne, čiže 0,1, 0,1,0,1...0,0,0) a chcú vidieť metriky: zobrazenia, kliky a lajky.
Televízne vysielanie sa nakupuje vo veľkom cez mediálne agentúry, čiže mnohí TV trhu možno ani nerozumejú :-)
Chcú nás jednoducho odradiť. Keď nemáte dáta - choďte preč! Lokálni alebo regionální pre nich rovná sa podradní :-(
Ta pre nich rovnako hlúpa otázka: koľko jedincov si kúpilo Coca colu z tých, čo videli reklamu v televízií? Ako sa zobrazenia zmenili na konverzie? Kde sú metriky a dáta?
Funguje to tak, že vieme len výsledky peoplmetrového merania - koľko ľudí v čase vysielania reklamy sledovalo danú televízie.

 

Peoplemeter  je zariadenie, ktoré meria koľko divákov pozerá televízor v domácnosti. Peoplemetre slúžia na meranie sledovanosti TV programov. Sú rozmiestnené v domácnostiach. Domácnosti sú vybrané tak, aby štatisticky zodpovedali zloženiu obyvateľstva. Vďaka peoplemetrom vedia televízie okamžite po odvysielaní programu aká bola jeho sledovanosť a aká bola sledovanosť programov konkurencie. Na základe toho potom upravujú štruktúru vysielaných programov. Zdroj: Wikipédia

 

3 dôvody, prečo regionálne TV nie sú súčasťou peoplemetrového merania sledovanosti

Na Slovensku sa peoplemetre používajú na vzorke iba 1200 domácností. Meranie v súčasnosti vykonáva spoločnosť TNS Slovensko, zadávateľom je PMT s.r.o. v ktorej majú zastúpenie televízie Markíza, JOJ, RTVS a TA3. 

  1. Nemá to význam pre regionálne televízie, neprinesie správny výsledok
    Napríklad: ak je v Bratislave 12 prístrojov a títo náhodou nesledujú regionálnu stanicu, znamenalo by to nulovú sledovanosť? To hádam nie! Zaujímavá je diskusia na Medialne.sk: Ako fungujú peoplmetre?
    Vzhľadom k nízkemu počtu prístrojov v domácnostiach a skladbe obyvateľstva pre monotematickú (jeden typ programov) alebo regionálnu televíziu je také meranie skresľujúce.

     
  2. Takéto meranie stojí nemalé finančné prostriedky
    Odradiť regionálne TV môže aj výška poplatkov za takéto meranie, ten
    môže presiahnúť celoročný príjem z reklamy. Regionálne TV sú skromne podporované samosprávou, alebo priamo patria samospráve a tí vedia aj bez merania, že ľudia televíziu sledujú. 
    Zaujímavé je, že napríklad v Rakúsku a Nemecku je v peoplemetrovom meraní každá lokálna stanica: poplatky vedia zvládnuť (alebo ich majú grátis) a zrejme majú omnoho hustejšiu sieť zariadení, keďže dokážu merať aj malé stanic
    e.
     
  3. Do systému merania nás ani nikto nevolá
    Systém je nastavený tak, že to vyhovuje zakladateľom, t.j. majiteľom veľkých, súkromných spoločností.
    https://finstat.sk/35840293/osoby_vo_firme 

 

TNS výsledky sledovanosti vie, ale nepovie

Poďme na to logickou úvahou.
Ku dnešnému dňu 1.3.2018 majú všetky merané stanice spolu podiel 63,9 % z trhu.
Trhom sú 4 milióny obyvateľov, ktorí sledujú televíziu. Merané stanice teda sleduje 2 556 000 obyvateľov SR. https://medialne.etrend.sk/grafy-a-tabulky.html

Zvyšný podiel na trhu 36,1% majú české stanice, maďarské stanice a ostatné stanice.

Regionálne stanice patria medzi tie ostatné. Čo myslíte koľko ľudí z tých zvyšných 1 444 000 divákov sleduje svoju lokálnu stanicu vo svojom meste?




Naše kvalitatívne prieskumy ukazujú, že regionálne TV sleduje 25 - 35% ľudí na relevantnom území, v prípade aktívnych staníc.  (Takúto sledovanosť mávajú aj regionálne stanice v zahraničí, často so skromnejším programom ako naše.)

Je teda dôvod to predpokladať, že máme dosť veľkú časť trhu, možno aj 1 milión ľudí. Nevieme to ale preukázať, lebo nie sme v peoplmetroch. 


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava


Image in photogallery
Náš boj s veternými mlynmi nemusí byť márny
18.4.2019 13:57 | Mária Urlandová - RegionTVnet
Televízia je mŕtva, to už nikto nepozerá, všetci aj tak na internete, televízia ...

Image in photogallery
Ste si istí že vaše údaje nie sú zneužívané na sociálnych sieťach?
3.10.2018 17:00 | Sandra Vychlopenová
Sociálne siete, pripojenie cez wifi, úložiská na internete, – sú našou dennou ...

Image in photogallery
Možnosti regionálneho plánovania TV
5.4.2017 11:45 | RegionTVnet
Existuje niekoľko dôvodov, prečo by značky nemuseli naraz zasiahnuť celú krajinu ...

Image in photogallery
Ako odhadnúť sledovanosť regionálnej TV
3.5.2016 15:40 | Regiontvnet
Okrem niekoľkých výnimiek regionálne a lokálne stanice si prieskum sledovanosti ...


Image in photogallery
Prehľad lokálnych a regionálnych staníc 2019
20.6.2018 22:51 | RegionTVnet
Najväčšia televízia je TV Bratislava (2500 minút/mesačne obsahu), ďalej TV ...

Image in photogallery
Komunálne voľby očami Róberta Slováka a Mariána Leška
21.11.2018 17:00 | Jozef Hübel
Komunálne voľby sú už niekoľko dní minulosťou, máme niekde nových, inde ...

Image in photogallery
Leško, Šipoš: Sú médiá u nás dôveryhodné? Čo zmenili sociálne médiá?
2.5.2018 17:00 | Jozef Hübel
Denne na nás chrlia množstvo informácií. Denne ich sledujeme, čítame, počúvame, ...

Image in photogallery
Internetoví podvodníci útočia láskou!?
27.7.2017 10:53 | Sandra Vychlopenová
Hostia: Mgr. Mária Plešková /psychologická a sociálnoprávna poradkyňa/, Ing. ...


Image in photogallery
Sme lapení v sociálnej sieti?
12.1.2018 17:00 | Eva Sládková
Sociálne siete sú bezpochyby fenoménom. Otázkou ale je, aký je ich skutočný ...

Image in photogallery
Ohrozujú sociálne siete slobodu médií ?
18.7.2018 17:00 | Jozef Hübel
Turzonovová, Chudinová, Ihnátová. Čo je aktuálne dnes? To, čo si ľudia zdieľajú ...

Image in photogallery
TV Bratislava vs Magistrát, píše o tom aj Monitorovacia správa
27.4.2016 08:20 | Mária Urlandová - RegionTVnet
Finančná závislosť miestnych médií na mestských samosprávach je zjavná nielen ...

Image in photogallery
Vysoké riziko (71%) politickej kontroly je v miestných médiach
9.8.2018 10:43 | Mária Urlandová - RegionTVnet
Podľa monitoringu médií, ktorý každý rok realizuje Centrum pre monitorig, ...


Image in photogallery
Načo sú nám regionálne média? - II.časť
27.6.2016 13:26 | TVBA
Žijeme v elektronickej dobe. S trochou zveličenia môžeme povedať, že o udalosti ...

Image in photogallery
Načo sú nám regionálne média?
27.5.2016 13:52 | TVBA
Slovensko potrebuje nový mediálny zákon. Taký, ktorý by reflektoval súčasný ...

Image in photogallery
Budaj, Farkašovský, Chudinová: Regionálne médiá majú nezastupiteľnú úlohu, ale majú aj dostatočnú podporu?
8.6.2018 17:00 | Jozef Hübel
Občanov zaujíma všetko podstatné, čo sa deje v ich okolí, čo vplýva na kvalitu ...

Image in photogallery
Prečo nie sú regionálne televízie v peoplemetroch?
3.3.2018 17:07 | Mária Urlandová
Túto otázku nám dávajú neustále. Ak to urobia laici, dá sa pochopiť, ale ...


Image in photogallery
Regionálne TV nie sú súčasťou veľkých národných prieskumov v SR
13.5.2016 13:53 | Regiontvnet
MML-TGI je najrozsiahlejšia štúdia o spotrebe viac ako 300 druhov výrobkov a ...

Image in photogallery
Z histórie regionálneho vysielania na Slovensku
31.7.2018 11:17 | Mária Urlandová
História regionálneho a lokálneho vysielania ( v ďalšom v skratke LRBTV) na ...

Image in photogallery
Aká je verejná politika v oblasti regionálnej TV u nás?
31.7.2018 10:58 | Mária Urlandová
Od regionálnej TV sa očakáva, že budú poskytovať regionálny program, služby ...

Image in photogallery
Aká je verejná politika v oblasti regionálnej TV v zahraničí?
31.7.2018 11:24 | Mária Urlandová
Trvalou udržateľnosťou regionálneho vysielania sa zaoberajú na úrovni vlády, ...


Image in photogallery
EÚ musí aktívnejšie chrániť pluralitu médií, tvrdia poslanci
9.5.2018 23:37 | TV Bratislava
Minulý týždeň média dostali správu s názvom: „EÚ musí aktívnejšie chrániť ...

Image in photogallery
Regionálne médiá plnia verejnoprávne funkcie
22.11.2016 18:00 | METRO DNES
Regionálne médiá sú veľmi potrebné! Plnia verejnoprávne funkcie. Ponúkajú ...

Image in photogallery
Čísla nepustia: RTVS a regionálne TV
30.1.2018 17:49 | Peter Hlucháň,mediálny analytik
Téma koncesionárskych poplatkov je vďaka SNS opäť aktuálna.V rôznych elektronických ...

Image in photogallery
Čo ste o regionálnej televízii nevedeli
21.7.2015 14:12 | TVBA
Ak sa Vám dostal do rúk exkluzivny časopis Guest z leta 2015, mohli ste si všimnúť, ...


Image in photogallery
Skrytá marketingová sila regionálnej televízie
5.12.2017 14:27 | Mária Urlandová, prednáška
Lokálne a regionálne televízie zachytávajú všetky oblasti spoločenského života, ...






Komerčná spolupráca

Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam