logo
Nákupný košík



HLAVNÉ MENU

Čo je to AFP - program financovaný inzerentom?

4.5.2017 14:17 | Mária Urlandová

Program financovaný inzerentom (AFP) je nedávny moderný termín, ale tento model financovania televízie sa už používal v šesťdesiatych rokoch minulého storočia.
Neskôr programy boli spravidla financované vysielateľom a opätovne získali peniaze späť prostredníctvom predaja reklamného priestoru okolo obsahu.
Toto fungovalo desaťročia, ale nový technologický pokrok donútil vysielateľov a inzerentov, aby prehodnotili svoj vzťah.

Koncept je teda tak starý ako samotná televízia. Pojem "soap opera" je odvodený od skutočnosti, že pôvodné mydlové opery boli v skutočnosti financované a vyrábané spoločnosťami so saponátmi, napríklad Procter & Gamble.
Neskôr prišli škandály koncom 50-tych rokov, keď obzvlášť agresívni inzerenti začali manipulovať s hranou show, tak sa model prestal používať. V čase, keď sa televízia stala celosvetovým javom koncom päťdesiatych a začiatkom šesťdesiatych rokov 20. storočia, sa pôvodný model zmenil na modernejší model, ktorý znamenal, že program sa oddelil od reklamy.

V tom čase aj verejnoprávni televízni vysielatelia v Európe obmedzili používanie reklamy.
S príchodom digitálnych nahrávacích zariadení, známych aj ako osobné videorekordéry, si už diváci môžu vybrať nahrávanie epizód alebo celú sériu svojich obľúbených programov a sledovať ich vo vlastnom čase. To znamená, že diváci môžu úplne preskočiť reklamy.
Programy financované inzerentom je riešením tejto zmeny a znamená to, že inzerent zaplatí integráciu svojej správy do samotného televízneho programu, a nie len kupuje reklamný priestor okolo neho.

Zahŕňa umiestňovanie produktov, sponzorstvo, užívacie práva a skutočné vytvorenie celých relácií od začiatku. Mnohé z týchto projektov umožňujú partnerstvo v oblasti obsahu, kde je program spolufinancovaný viacerými zainteresovanými stranami.
Nezávislé agentúry a globálne siete dokonca vytvorili jednoúčelové jednotky, ktoré sa sústreďujú na AFP, ako napríklad JWT Entertainment, BBH, Hubbub Communications, Now Inc., Mudra, WPP Group M alebo agentúra Omnicom Grand Central v Londýne.
Zdroj: Wikipédia : https://en.wikipedia.org/wiki/Advertiser-funded_programming

Čo je to vlastne AFP?

Program financovaný reklamou AFP je v podstate partnerstvo medzi televíznym kanálom a inzerentom. Inzerent úplne alebo čiastočne financuje televíznu produkciu a získava tak právo spojiť svoju značku s určitými hodnotami a skúsenosťami prostredníctvom televíznej produkcie.
Ako tento proces spolupráce prebieha, závisí od konkrétnej výroby.
Inzerent sa zaoberá publikom prostredníctvom aktuálneho programu, publikom, ktoré odmieta tradičné reklamy. Televízny kanál tak získa finančné prostriedky na výrobu. Má to byť produkcia, ktorá prinesie  hodnotný a vhodný prínos do programu, veď televízne kanály nebudú vysielať odpadky len preto, že sú zadarmo.
AFP je forma tvorby programov, ktorá umožňuje inzerentom hrať úlohu v samotnej show, nielen inzerovať okolo nej.
Je to nový spôsob reklamy, pretože prekračuje bežné 30-sekundové miesto a spája zábavu, obsah, médiá a branding.

Dôvody znovuobjavenia AFP

S príchodom osobných videorekordérov si diváci môžu sledovať programy vo vlastnom čase a môžu dokonca celkom preskočiť reklamy. Keďže nové technológie umožňujú divákom bezprecedentnú úroveň kontroly nad svojim konaním, tak producenti ako aj inzerenti sa nachádzajú v čoraz zložitejšej situácii, keď sa pokúšajú a osloviť stále viac roztrieštené publikum. 
S nárastom zariadení, ktoré umožňujú divákom nahrávať a sledovať predstavenia vo vlastnom čase, sa myšlienka hlavného televízneho vysielania stáva bezpredmetná, rovnako ako reklamy, ktoré sa zriedka prezerajú.
AFP je riešením tejto zmeny, ktorú mnoho značiek s radosťou víta. 
To znamená, že inzerent zaplatí, aby umiestnil svoju správu do samotného televízneho programu, nekupuje si iba reklamný priestor okolo neho.

AFP je vytvorený prostredníctvom partnerstva medzi inzerentom a vysielateľom. Dokumenty AFP obsahujú obsah, ktorý je zameraný na konkrétnu demografickú skupinu a vytvára väzbu medzi témou, značkou a jej publikom.


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava


Reklamný spot

Klasická forma televíznej reklamy. Reklamný spot je krátky, akčný a vizuálne úderný.
Má spravidla 3 fázy. Najskôr strhne pozornosť ostrým predelom, farebným efektom alebo rýchlym pohybom, potom poskytne emotívne zabalenú informáciu a nakoniec poskytne údaje o možnosti získania produktu.

 

Telenákup - teleshopping

Telenákup je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je okrem výzvy na nákup aj uvedenie ceny a kontaktu.
Telenákupný spot má do 15 minút a obvykle je vyrobený v štylizovanej hranej forme. Moderátor priamo a opakovane vyzýva ku kúpe prezentovaného produktu.

Telenákupný program je relácia nad 15 minút, a slúži na predaj produktov a služieb.

 

Content partnerships - obsahové partnerstvo

V posledných rokoch majú značky viac možností na spoluprácu s televíziou ako kedykoľvek predtým.
Partnerský kontent - kde sa značky približujú k televíznemu obsahu - je ohnisko inovácie a plodnej spolupráce.

Content partnership - obsahové partnerstvo je spoločný podnik medzi značkou, vysielateľom a výrobcom za účelom vytvorenia originálneho audiovizuálneho programu šíreného cez ľubovoľnú platformu médií. Zainteresované strany pri spolufinancovaní projektu zdieľajú práva na využívanie obsahu a jeho duševného vlastníctva.
Je to istý druh komunikačnej stratégie, keď si značka môže "zapožičať" hodnoty, atribúty televízneho obsahu a pocity ľudí, ktorí vďaka TV programu podľahli značke
.

  • Sponzoring
    je plnenie určené na priame alebo nepriame financovanie programu s cieľom propagovať názov alebo obchodné meo, ochrannú známku, dobrú povesť, tovary alebo aktivity poskytovateľa sponzoringu.

Zaručuje hlavnú pozíciu a maximálnu viditeľnosť vášmu cieľovému publiku.
• Je k dispozícii na národnej, regionálnej alebo miestnej úrovni.
• Vytvára efektívne prepojenia medzi značkou a jej témami.
• Ovplyvňuje rozhodnutia o kúpe.
• Poskytuje výnimočnú expozíciu na preplnenom trhu.

  • Program financovaný reklamou AFP
    je v podstate partnerstvo medzi televíznym kanálom a inzerentom. Inzerent úplne alebo čiastočne financuje televíznu produkciu a získava tak právo spojiť svoju značku s určitými hodnotami a skúsenosťami prostredníctvom televíznej produkcie.
    AFP boli pôvodnou formou financovania programov, pričom pojem "soap opera" si vybral meno z toho, že spoločnosti s mydlom často sponzorovali originálne televízne drámy. Toto pokračovalo až do zavedenia regulačných zásahov a vznikli reklamné prestávky.
    S nárastom televíznych nahrávacích zariadení, online vysielaním a obnovou miestnej televízie vysielatelia opäť hľadajú spôsob, ako financovať TV.
  • Product placement
    je zámerné umiestnenie značkového výrobku do audiovizuálneho diela za účelom jeho propagácie.
    Aby značka mohla mať prospech z umiestňovania produktov - zvuk, expozícia, kontextová - divák musí mať akceptáciu, že je relevantný alebo prospešný pre obsah.
    Teoreticky sa to nazýva "poznanie presvedčenia". Keď je znalosť presvedčenia vysoká, značka bude pravdepodobne vnímaná pozitívne. Keď sú znalosti o presvedčení nízke, značka nebude mať prospech.



Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam