logo
Nákupný košík



HLAVNÉ MENU

Ako používať televíziu

Televízia dnes ponúka inzerentom viac ako predtým. Existuje veľa možností otvorených značkám prostredníctvom sveta partnerstva v oblasti televízneho obsahu.
Veľké alebo malé, taktické alebo strategické, existuje sponzorstvo, ktoré sa hodí všetkým.
Tu sa pozrieme trochu bližšie na takéto partnerstvá. Inzerenti môžu teraz sponzorovať nielen programy, ale i série programov, rôzne žánre a dokonca aj celé kanály.
 

Reklamný spot

Klasická forma televíznej reklamy. Reklamný spot je krátky, akčný a vizuálne úderný.
Má spravidla 3 fázy. Najskôr strhne pozornosť ostrým predelom, farebným efektom alebo rýchlym pohybom, potom poskytne emotívne zabalenú informáciu a nakoniec poskytne údaje o možnosti získania produktu.

 

Telenákup - teleshopping

Telenákup je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je okrem výzvy na nákup aj uvedenie ceny a kontaktu.
Telenákupný spot má do 15 minút a obvykle je vyrobený v štylizovanej hranej forme. Moderátor priamo a opakovane vyzýva ku kúpe prezentovaného produktu.

Telenákupný program je relácia nad 15 minút, a slúži na predaj produktov a služieb.

 

Content partnerships - obsahové partnerstvo

V posledných rokoch majú značky viac možností na spoluprácu s televíziou ako kedykoľvek predtým.
Partnerský kontent - kde sa značky približujú k televíznemu obsahu - je ohnisko inovácie a plodnej spolupráce.

Content partnership - obsahové partnerstvo je spoločný podnik medzi značkou, vysielateľom a výrobcom za účelom vytvorenia originálneho audiovizuálneho programu šíreného cez ľubovoľnú platformu médií. Zainteresované strany pri spolufinancovaní projektu zdieľajú práva na využívanie obsahu a jeho duševného vlastníctva.
Je to istý druh komunikačnej stratégie, keď si značka môže "zapožičať" hodnoty, atribúty televízneho obsahu a pocity ľudí, ktorí vďaka TV programu podľahli značke
.

  • Sponzoring
    je plnenie určené na priame alebo nepriame financovanie programu s cieľom propagovať názov alebo obchodné meo, ochrannú známku, dobrú povesť, tovary alebo aktivity poskytovateľa sponzoringu.

Zaručuje hlavnú pozíciu a maximálnu viditeľnosť vášmu cieľovému publiku.
• Je k dispozícii na národnej, regionálnej alebo miestnej úrovni.
• Vytvára efektívne prepojenia medzi značkou a jej témami.
• Ovplyvňuje rozhodnutia o kúpe.
• Poskytuje výnimočnú expozíciu na preplnenom trhu.

  • Program financovaný reklamou AFP
    je v podstate partnerstvo medzi televíznym kanálom a inzerentom. Inzerent úplne alebo čiastočne financuje televíznu produkciu a získava tak právo spojiť svoju značku s určitými hodnotami a skúsenosťami prostredníctvom televíznej produkcie.
    AFP boli pôvodnou formou financovania programov, pričom pojem "soap opera" si vybral meno z toho, že spoločnosti s mydlom často sponzorovali originálne televízne drámy. Toto pokračovalo až do zavedenia regulačných zásahov a vznikli reklamné prestávky.
    S nárastom televíznych nahrávacích zariadení, online vysielaním a obnovou miestnej televízie vysielatelia opäť hľadajú spôsob, ako financovať TV.
  • Product placement
    je zámerné umiestnenie značkového výrobku do audiovizuálneho diela za účelom jeho propagácie.
    Aby značka mohla mať prospech z umiestňovania produktov - zvuk, expozícia, kontextová - divák musí mať akceptáciu, že je relevantný alebo prospešný pre obsah.
    Teoreticky sa to nazýva "poznanie presvedčenia". Keď je znalosť presvedčenia vysoká, značka bude pravdepodobne vnímaná pozitívne. Keď sú znalosti o presvedčení nízke, značka nebude mať prospech.



Komerčná spolupráca

Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam