logo
Nákupný košík



HLAVNÉ MENU

Kto sú vysielatelia VOD

5.5.2016 08:11 | Regiontvnet

Vysielatelia VOD sú: katalógy filmov a seriálov (HBO, Station.Sk, ...), televízni vysielatelia ( všetky národné, regionálne a lokálne stanice, vrátane monotématických vysielateľov), "internetové TV", ktoré možno sledovať iba formou VoD, často vydavatelia ( TV Tablet, HnTV...), ale aj webové portály, ktoré majú zavesené na stránke niekoľko videí a z toho dôvodu si hovoria "televízia".

Najznámejší VoD vysielatelia v SR

  • Katalógy . platené služby
    HBO GO : Filmy a seriály. Neobmedzený prístup odkiaľkoľvek s internetovým pripojením. VOD služba HBO GO sa od svojho vzniku neustále rozvíja.
    Je vo svojom segmente najpoužívanejšiu VOD službu na Slovensku.HBO GO je možné sledovať na širokej škále rôznych zariadení, ktoré majú prístup k internetu – na Smart TV, ktoré v posledných rokoch zaznamenali veľký nárast počtu pripojení a času stráveného sledovaním HBO GO, na počítači alebo smartfóne. HBO GO je k dispozícii pre všetkých predplatiteľov televíznych staníc HBO, a to u vybraných operátorov.
    Zdroj: http://touchit.sk
    Slovak Telecom priniesol službu Video on Demand aj na slovenský internet. Portál station.sk je určený všetkých užívateľom bez obmedzenia. Služba umožňuje registrovaným aj anonymným užívateľom platené sťahovanie rôznych filmov, dokumentov, seriálov a ďalších audiovizuálnych titulov. Predmetom predaja pritom nie sú samotné diela, ale časové licencie k nim.
    Skupina CME poskytuje viacero audiovizuálnych diel (filmy, seriály, priamy prenos, športové prenosy) za poplatok prostredníctvom vlastnej video on-demand služby. V prípade Markízy má názov Voyo.
    Ďalšie: Orange Slovensko: Fiber TV / video na želanie, Slovak Telecom: Magio /Domáca videopožičovňa.
  • Televízni vysielatelia - archívy programov
    TV Joj, RTVS, TV Doma, Plus, TA3, TV Lux, TV Bratislava, TV Nitrička, MTT Trnava a všetky ostatné televízie s licenciou.
  • Poskytovatelia audiovizuálne služby na požiadanie - "internetové televízie"
    tv.hnonline.sk, tivi.cas.sk, tv.sme.sk,  telkac.zoznam.sk, tv.webnoviny.sk
    Zoznam všetkých zaregistrovaných poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie je uverejnený na stránke Rady pre vysielanie a retransmisiu: Zoznam poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie

Právny rámec pre vysielateľov VOD

Zákon 308/2000 Zb.z. definuje prevádzkovanie VOD takto:

Audiovizuálna mediálna služba na požiadanie je služba primárne hospodárskej povahy, určená na sledovanie programov v momente, ktorý si užívateľ zvolil, poskytovaná prostredníctvom elektronických komunikácií na jeho osobitnú žiadosť na základe katalógu programov zostaveného poskytovateľom audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie, ktorej hlavným účelom je informovať, zabávať alebo vzdelávať širokú verejnosť; za audiovizuálnu mediálnu službu na požiadanie sa nepovažuje poskytovanie zvukových záznamov,

Poskytovateľ audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá redakčne zodpovedá za výber obsahu audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie a určuje spôsob, akým je organizovaná. Redakčná zodpovednosť je vykonávanie účinnej kontroly nad výberom programov a nad ich časovým usporiadaním do programovej štruktúry, ak ide o vysielanie, alebo do katalógu programov, ak ide o audiovizuálnu mediálnu službu na požiadanie.

Oznamovacia povinnosť vysielateľa prostredníctvom internetu a poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie podľa ustanovení § 63a zákona č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii a o zmene zákona č. 195/2000 Z. z. o telekomunikáciách ( ďalej len „zákon č. 308/2000 Z. z." )
Vysielateľ prostredníctvom internetu a poskytovateľ audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie sú povinní, najneskôr v deň začatia vysielania prostredníctvom internetu alebo poskytovania audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie, písomne alebo v elektronickej forme to oznámiť rade.


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava


Reklamný spot

Klasická forma televíznej reklamy. Reklamný spot je krátky, akčný a vizuálne úderný.
Má spravidla 3 fázy. Najskôr strhne pozornosť ostrým predelom, farebným efektom alebo rýchlym pohybom, potom poskytne emotívne zabalenú informáciu a nakoniec poskytne údaje o možnosti získania produktu.

 

Telenákup - teleshopping

Telenákup je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je okrem výzvy na nákup aj uvedenie ceny a kontaktu.
Telenákupný spot má do 15 minút a obvykle je vyrobený v štylizovanej hranej forme. Moderátor priamo a opakovane vyzýva ku kúpe prezentovaného produktu.

Telenákupný program je relácia nad 15 minút, a slúži na predaj produktov a služieb.

 

Content partnerships - obsahové partnerstvo

V posledných rokoch majú značky viac možností na spoluprácu s televíziou ako kedykoľvek predtým.
Partnerský kontent - kde sa značky približujú k televíznemu obsahu - je ohnisko inovácie a plodnej spolupráce.

Content partnership - obsahové partnerstvo je spoločný podnik medzi značkou, vysielateľom a výrobcom za účelom vytvorenia originálneho audiovizuálneho programu šíreného cez ľubovoľnú platformu médií. Zainteresované strany pri spolufinancovaní projektu zdieľajú práva na využívanie obsahu a jeho duševného vlastníctva.
Je to istý druh komunikačnej stratégie, keď si značka môže "zapožičať" hodnoty, atribúty televízneho obsahu a pocity ľudí, ktorí vďaka TV programu podľahli značke
.

  • Sponzoring
    je plnenie určené na priame alebo nepriame financovanie programu s cieľom propagovať názov alebo obchodné meo, ochrannú známku, dobrú povesť, tovary alebo aktivity poskytovateľa sponzoringu.

Zaručuje hlavnú pozíciu a maximálnu viditeľnosť vášmu cieľovému publiku.
• Je k dispozícii na národnej, regionálnej alebo miestnej úrovni.
• Vytvára efektívne prepojenia medzi značkou a jej témami.
• Ovplyvňuje rozhodnutia o kúpe.
• Poskytuje výnimočnú expozíciu na preplnenom trhu.

  • Program financovaný reklamou AFP
    je v podstate partnerstvo medzi televíznym kanálom a inzerentom. Inzerent úplne alebo čiastočne financuje televíznu produkciu a získava tak právo spojiť svoju značku s určitými hodnotami a skúsenosťami prostredníctvom televíznej produkcie.
    AFP boli pôvodnou formou financovania programov, pričom pojem "soap opera" si vybral meno z toho, že spoločnosti s mydlom často sponzorovali originálne televízne drámy. Toto pokračovalo až do zavedenia regulačných zásahov a vznikli reklamné prestávky.
    S nárastom televíznych nahrávacích zariadení, online vysielaním a obnovou miestnej televízie vysielatelia opäť hľadajú spôsob, ako financovať TV.
  • Product placement
    je zámerné umiestnenie značkového výrobku do audiovizuálneho diela za účelom jeho propagácie.
    Aby značka mohla mať prospech z umiestňovania produktov - zvuk, expozícia, kontextová - divák musí mať akceptáciu, že je relevantný alebo prospešný pre obsah.
    Teoreticky sa to nazýva "poznanie presvedčenia". Keď je znalosť presvedčenia vysoká, značka bude pravdepodobne vnímaná pozitívne. Keď sú znalosti o presvedčení nízke, značka nebude mať prospech.



Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam