logo
Nákupný košík



HLAVNÉ MENU

Paleta obsahového partnerstva v televízií

4.5.2017 09:49 | Regiontvnet

Je veľa možností pre značky prostredníctvom sveta partnerstva v oblasti televízneho obsahu. Bez ohľadu na to, či sa používajú samostatne alebo spoločne, prinášajú pre značky viacero výhod. Existuje svet efektívnych spôsobov, miesta, kde značky môžu spolupracovať s vysielateľmi, aby ich priviedli ešte bližšie k televíznemu obsahu, ktorý sa ľudia chcú pozerať:

  • Sponzorstvo
  • Programy financované inzerentom
  • Advertorial
  • Interaktívny obsah
  • Súťaže a propagačné akcie
  • Televízne značkové udalosti
  • Umiestnenie výrobku
  • Kontextová reklama

Sú rôzne typy partnerstva s obsahom

V rámci programu

Sponzorstvo televízneho vysielania je veľmi všestranná forma partnerského obsahu. Značky môžu sponzorovať jeden program, segment v rámci programu, určitý žáner programov alebo celý kanál. Sponzorstvo prináša slávu a povedomie a umožňuje značkám požičiavať si hodnoty z obsahu, s ktorým sú spojené.

Paleta partnerstiev je emitovanáAk značka nemôže nájsť správny program pre sponzorovanie, môže si vytvoriť program seba. Toto sa nazýva program financovaný inzerentom alebo program AFP. Výhody programov financovaných inzerentom sú zvýšené majetkové práva na program, čo môže priniesť medzinárodné možnosti formátu a lepšie príležitosti na umiestnenie produktov. AFP a umiestňovanie produktov často veľmi prirodzene idú ruka v ruke, napríklad môže byť otvorená udalosť, ktorá je sponzorovaná značkou. To môže dať značke legitímnu expozíciu v rámci samotného programu.

 

Priamo v programe

Partnerská paleta emmerdale mccainUmiestňovanie produktov môže spôsobiť, že výrobok je inšpiračný (ako boli Bondove hodinky), oboznámiť divákov s novým alebo nezvyčajným produktom alebo normalizovať značku, aby sa ukázali ako súčasť každodenného života. Môže mať rôzne formy vrátane hudobnej stopy alebo človeka - predstaviteľa značky. Produkty môžu byť umiestnené už do existujúcej show.

Podľa prísnych pravidiel musia byť umiestnenia editoriálne odôvodnené a nesmú dostať neprimeranú pozornosť. Niektoré televízne žánre - novinky, aktuálne udalosti, poradenstvo pre spotrebiteľov a detské a náboženské programy - nemôžu byť sponzorované, tak ako ani niektoré kategórie výrobkov: tabakové výrobky, alkohol, lieky, podľa existujúcich predpisov.

Značky môžu tiež spolupracovať s vysielateľmi pri vytváraní kontextovej reklamy, v ktorej sa kreatíva reklamy odráža alebo spája s dejmi v programe.
Aj značky môžu vytvárať reklamy, ktoré prijímajú charakteristiky programov (hoci sú jasne označené ako reklama) a ktoré by mali byť v ideálnom prípade vysielané a propagované, ako keby boli programy.


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava


Reklamný spot

Klasická forma televíznej reklamy. Reklamný spot je krátky, akčný a vizuálne úderný.
Má spravidla 3 fázy. Najskôr strhne pozornosť ostrým predelom, farebným efektom alebo rýchlym pohybom, potom poskytne emotívne zabalenú informáciu a nakoniec poskytne údaje o možnosti získania produktu.

 

Telenákup - teleshopping

Telenákup je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je okrem výzvy na nákup aj uvedenie ceny a kontaktu.
Telenákupný spot má do 15 minút a obvykle je vyrobený v štylizovanej hranej forme. Moderátor priamo a opakovane vyzýva ku kúpe prezentovaného produktu.

Telenákupný program je relácia nad 15 minút, a slúži na predaj produktov a služieb.

 

Content partnerships - obsahové partnerstvo

V posledných rokoch majú značky viac možností na spoluprácu s televíziou ako kedykoľvek predtým.
Partnerský kontent - kde sa značky približujú k televíznemu obsahu - je ohnisko inovácie a plodnej spolupráce.

Content partnership - obsahové partnerstvo je spoločný podnik medzi značkou, vysielateľom a výrobcom za účelom vytvorenia originálneho audiovizuálneho programu šíreného cez ľubovoľnú platformu médií. Zainteresované strany pri spolufinancovaní projektu zdieľajú práva na využívanie obsahu a jeho duševného vlastníctva.
Je to istý druh komunikačnej stratégie, keď si značka môže "zapožičať" hodnoty, atribúty televízneho obsahu a pocity ľudí, ktorí vďaka TV programu podľahli značke
.

  • Sponzoring
    je plnenie určené na priame alebo nepriame financovanie programu s cieľom propagovať názov alebo obchodné meo, ochrannú známku, dobrú povesť, tovary alebo aktivity poskytovateľa sponzoringu.

Zaručuje hlavnú pozíciu a maximálnu viditeľnosť vášmu cieľovému publiku.
• Je k dispozícii na národnej, regionálnej alebo miestnej úrovni.
• Vytvára efektívne prepojenia medzi značkou a jej témami.
• Ovplyvňuje rozhodnutia o kúpe.
• Poskytuje výnimočnú expozíciu na preplnenom trhu.

  • Program financovaný reklamou AFP
    je v podstate partnerstvo medzi televíznym kanálom a inzerentom. Inzerent úplne alebo čiastočne financuje televíznu produkciu a získava tak právo spojiť svoju značku s určitými hodnotami a skúsenosťami prostredníctvom televíznej produkcie.
    AFP boli pôvodnou formou financovania programov, pričom pojem "soap opera" si vybral meno z toho, že spoločnosti s mydlom často sponzorovali originálne televízne drámy. Toto pokračovalo až do zavedenia regulačných zásahov a vznikli reklamné prestávky.
    S nárastom televíznych nahrávacích zariadení, online vysielaním a obnovou miestnej televízie vysielatelia opäť hľadajú spôsob, ako financovať TV.
  • Product placement
    je zámerné umiestnenie značkového výrobku do audiovizuálneho diela za účelom jeho propagácie.
    Aby značka mohla mať prospech z umiestňovania produktov - zvuk, expozícia, kontextová - divák musí mať akceptáciu, že je relevantný alebo prospešný pre obsah.
    Teoreticky sa to nazýva "poznanie presvedčenia". Keď je znalosť presvedčenia vysoká, značka bude pravdepodobne vnímaná pozitívne. Keď sú znalosti o presvedčení nízke, značka nebude mať prospech.



Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam