logo
Nákupný košík



HLAVNÉ MENU

Pravidlá a odôvodnenie umiestnenia produktov

13.5.2016 13:54 | Mária Urlandová

Umiestňovanie produktov (rozpoznané logom PP) je spôsob, keď značka spolupracuje s vydavateľskými a výrobnými partnermi, aby umiestnili svoj produkt alebo službu do skladby televíznych relácií.

Kľúčové body

  • miestňovanie produktov pomáha normalizovať značku tak, ako ju vidíte, používate a chápete v prirodzenom kontexte.

  • Zvyšuje informovanosť a nákup.

  • Televízne programy vytvorené pre divákov v SR môžu obsahovať umiestňovanie produktov, pokiaľ spĺňajú pravidlá zákona 308/2000 Z.z. o televíznom vysielaní a rentransmisii.

  • Umiestňovanie produktov je povolené vo filmoch (vrátane dramatických a dokumentárnych filmov), televíznych seriáloch (vrátane telenoviel), zábavných programoch a športových programoch.

Umiestňovanie produktov sa už niekoľko rokov objavuje aj na našich obrazovkách, objavuje sa aj v rámci získaného programu zo zámoria alebo ako legitímne poskytovanie podpory - prirodzenou súčasťou tvorby televíznych programov. Pravidlá v SR sa zmenili novelou zákona 308/2000 Zb.z. iba pred niekoľkými rokmi a odvtedy sa niektoré programy dokázali dofinancovať platenou službou za umiestnenie produktov.

Inzerenti využili túto príležitosť na to, aby svoje značky vložili do redakcie televíznych relácií, aby sa dostali bližšie k svojim divákom a dosiahli sa tak niektoré príjemné výsledky.

Umiestnenia produktov určujú pravidlá varenia

Naturproduct v relácií Záhady tela. Zdroj: Connect média

Prečo by sa mali značky zapojiť?

Výhody sú dobre známe prostredníctvom našich skúseností s televíznym sponzorstvom a značkovým obsahom. Pozitívne pocity spotrebiteľov v súvislosti s obsahom zábavy - ich záujem o obľúbenú show alebo postavu - sa môžu odrážať na produkte, ktorý je súčasťou tohto obsahu. Umiestňovanie produktov funguje podobne ako sponzorstvo a často sa používa ako doplnok, aby sa postupne ovplyvňovala afinita značky.

Ukázalo sa, že umiestňovanie produktov zvyšuje informovanosť a nákup. Je to skvelý spôsob, ako vychovávať divákov o vašej značke v prirodzenom prostredí prostredníctvom používania a dialógu. Má právomoc meniť vnímanie, poskytovať nápady a inšpiráciu pre divákov, alebo dokonca validáciu nákupu.

Umiestnenie produktu funguje najlepšie, ak je súčasťou integrovaného riešenia.

Nielsen zistil, že reklamné reklamy spárované s umiestnením produktu generovali dvojnásobný zásah a tým sa aj zdvojnásobil zámer nákupu. Spoločnosť Liquid Thread povedala: "Zistili sme, že umiestňovanie produktov je najúčinnejšie, keď je doplnené o ďalšiu integráciu značiek na podporných digitálnych platformách programu. Keď sme umiestnili tablety a telefóny Samsung do The X Factor, vytvorili sme tiež videozáznamy pretekárov online. "Nedávny výskum z Channel 4 tiež naznačuje, že tento multiplatformový prístup je najlepším prístupom pre PP.

Pravidlá umiestňovania produktov

Televízne programy vytvorené pre divákov v SR môžu obsahovať umiestňovanie produktov, pokiaľ spĺňajú pravidlá zákona 308/2000 Z.z. o televíznom vysielaní a rentransmisii, ktoré určujú, aký typ produktov možno umiestniť do programov, kde je povolené umiestňovanie produktov, a ako môžu byť produkty umiestnené.

  • Pravidlá pre umiestňovanie produktov sa vzťahujú na všetky programy vysielané na kanáloch s licenciou pre televízne vysielanie, udelenou Radou pre vysielanie a retransmisiu.
  • Umiestňovanie produktov je povolené vo filmoch (vrátane hraných a dokumentárnych filmov), televíznych seriáloch, zábavných programoch a športových programoch.
  • Produkty nie je možné umiestniť do správ alebo detských programov. Nemožno ich tiež umiestňovať do náboženských, aktuálnych a spotrebiteľských poradenských programov určených pre publikum SR.
  • Cigarety a iné tabakové výrobky spolu s liekmi, ktoré sú k dispozícii iba na lekársky predpis, nemôžu byť umiestnené v žiadnom programe. Alkoholické nápoje, hazardné výrobky, všetky ostatné typy liekov, detské mlieko, potraviny a nápoje s vysokým obsahom tuku, soli alebo cukru nemôžu byť umiestnené v programoch.
  • Produkty, ktoré nemožno inzerovať (napríklad zbrane a iné zbrane), nemôžu byť zaradené do programov.
  • Musí existovať "redakčné zdôvodnenie", aby sa výrobok umiestnil do programu. To znamená, že výrobok musí mať prirodzenú náladu s dejom. Obsah programov by sa nemal byť vytvorený alebo skreslený, len aby obsahoval umiestnené produkty.
  • Programy tiež nemôžu propagovať umiestnené produkty alebo im dať príliš veľký význam. Takže by sa nemali predkladať žiadne tvrdenia o tom, aký dobrý produkt je umiestnený, a nemá vytvoriť  pocit že je propagovaný.
  • Na začiatku a na konci programu sa musí na 3 sekundy zobraziť logo Product Placement. Logo môže byť čierne na bielom alebo naopak. Pre istotu si to overte v zákone 308/2000 Z.z.

Prečítajte si aj:
Typy umiestnenia produktu



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava


Reklamný spot

Klasická forma televíznej reklamy. Reklamný spot je krátky, akčný a vizuálne úderný.
Má spravidla 3 fázy. Najskôr strhne pozornosť ostrým predelom, farebným efektom alebo rýchlym pohybom, potom poskytne emotívne zabalenú informáciu a nakoniec poskytne údaje o možnosti získania produktu.

 

Telenákup - teleshopping

Telenákup je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je okrem výzvy na nákup aj uvedenie ceny a kontaktu.
Telenákupný spot má do 15 minút a obvykle je vyrobený v štylizovanej hranej forme. Moderátor priamo a opakovane vyzýva ku kúpe prezentovaného produktu.

Telenákupný program je relácia nad 15 minút, a slúži na predaj produktov a služieb.

 

Content partnerships - obsahové partnerstvo

V posledných rokoch majú značky viac možností na spoluprácu s televíziou ako kedykoľvek predtým.
Partnerský kontent - kde sa značky približujú k televíznemu obsahu - je ohnisko inovácie a plodnej spolupráce.

Content partnership - obsahové partnerstvo je spoločný podnik medzi značkou, vysielateľom a výrobcom za účelom vytvorenia originálneho audiovizuálneho programu šíreného cez ľubovoľnú platformu médií. Zainteresované strany pri spolufinancovaní projektu zdieľajú práva na využívanie obsahu a jeho duševného vlastníctva.
Je to istý druh komunikačnej stratégie, keď si značka môže "zapožičať" hodnoty, atribúty televízneho obsahu a pocity ľudí, ktorí vďaka TV programu podľahli značke
.

  • Sponzoring
    je plnenie určené na priame alebo nepriame financovanie programu s cieľom propagovať názov alebo obchodné meo, ochrannú známku, dobrú povesť, tovary alebo aktivity poskytovateľa sponzoringu.

Zaručuje hlavnú pozíciu a maximálnu viditeľnosť vášmu cieľovému publiku.
• Je k dispozícii na národnej, regionálnej alebo miestnej úrovni.
• Vytvára efektívne prepojenia medzi značkou a jej témami.
• Ovplyvňuje rozhodnutia o kúpe.
• Poskytuje výnimočnú expozíciu na preplnenom trhu.

  • Program financovaný reklamou AFP
    je v podstate partnerstvo medzi televíznym kanálom a inzerentom. Inzerent úplne alebo čiastočne financuje televíznu produkciu a získava tak právo spojiť svoju značku s určitými hodnotami a skúsenosťami prostredníctvom televíznej produkcie.
    AFP boli pôvodnou formou financovania programov, pričom pojem "soap opera" si vybral meno z toho, že spoločnosti s mydlom často sponzorovali originálne televízne drámy. Toto pokračovalo až do zavedenia regulačných zásahov a vznikli reklamné prestávky.
    S nárastom televíznych nahrávacích zariadení, online vysielaním a obnovou miestnej televízie vysielatelia opäť hľadajú spôsob, ako financovať TV.
  • Product placement
    je zámerné umiestnenie značkového výrobku do audiovizuálneho diela za účelom jeho propagácie.
    Aby značka mohla mať prospech z umiestňovania produktov - zvuk, expozícia, kontextová - divák musí mať akceptáciu, že je relevantný alebo prospešný pre obsah.
    Teoreticky sa to nazýva "poznanie presvedčenia". Keď je znalosť presvedčenia vysoká, značka bude pravdepodobne vnímaná pozitívne. Keď sú znalosti o presvedčení nízke, značka nebude mať prospech.



Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam