logo
Nákupný košík



HLAVNÉ MENU

AFP pomáhajú značkám vyniknúť na preplnenej televíznej scéne

7.6.2010 15:20 | Regiontvnet

AFP ponúkajú značke príležitosť rozvinúť silnejší a zmysluplnejší vzťah s obsahom, ktorý ich diváci milujú. Dáva im tiež väčšiu kreatívnu kontrolu, ako by dostali pri jednoduchom sponzoringu. Ľudia stále milujú televíziu a sledujú veľa z toho, dokonca aj s rastúcou konkurenciou z digitálnych médií. Avšak s rýchlo sa rozširujúcim výberom kanálov as alternatívami, ako sú YouTube, ShowMax a Netflix, sa mení spôsob, akým diváci konzumujú televízny obsah. Značky sa musia pozerať za hranice tradičného 30-sekundového reklamného spotu, aby našli spôsob, ako inšpirovať spotrebiteľov a ovplyvniť ich správanie.

Bezproblémová integrácia

AFP označuje televízne programy, ktoré značka tvorí priamo prostredníctvom svojej finančnej podpory, kreatívneho vstupu a marketingových zdrojov. Úloha značky pri vytváraní obsahu je neoddeliteľnou súčasťou - na rozdiel od sponzorstva, v ktorej sa značka jednoducho zaplatí, že sa spája s obsahom, ktorý nevlastní alebo nemá úlohu pri remeselnej tvorbe.

Atrakciou zapojiť sa do televízneho programu na tejto úrovni je, že značka môže byť správcom obsahu a dokonca vlastniť duševné vlastníctvo. AFP sú presvedčivým spôsobom, ako povedať dôveryhodné príbehy týkajúce sa značky. Značka môže prispôsobiť obsah svojim vlastným marketingovým potrebám, zatiaľ čo vlastní programovací priestor s vylúčením konkurentov.

Sila AFP je, že umožňuje značke vytvoriť celý rad spôsobov, ako povedať svoj príbeh. Značkový obsah môže byť vytvorený pre multiplatformové vysielanie so zdieľaním v sociálnych médiách, ktoré mu dávajú život za počiatočný skríning. Skutočne inteligentné značky zabezpečujú, že AFP pracujú koordinovaním svojich marketingových aktivít v rámci 360-stupňovej kampane, ktorá zahŕňa rozhlas, tlač, aktiváciu v obchode, digitálne a sociálne médiá.

Sociálne aspekty

AFP nie sú nevyhnutne rýchle alebo jednoduché. Značky musia byť hlboko zapojené do vývoja - od konceptualizácie až po vykonanie - a majú skutočné vedomosti o svojom cieľovom trhu a svete, v ktorom žijú jeho spotrebitelia.

Na zabezpečenie návratnosti investícií musia byť značky tiež ochotné vytvoriť značkový obsah základným kameňom širšej integrovanej marketingovej kampane. A oni musia byť pripravení stavať program v priebehu niekoľkých ročných období.

Najúspešnejšie príklady AFP sú zamerané skôr na potreby diváka než na predaj produktu. Pick's ' Food for Living ' je nedávna kampaň AFP, ktorú Mediamark pomohol zostaviť. Značka spustila novú stravu pre diabetikov a chcela vytvoriť povedomie o produkte a mesiac Diabetes v novembri.

Mediamark a Pick n Pay spoločne konceptualizovali sériu desiatich minútových vystúpení na vysielanie na Glow TV. Cieľom bolo preukázať, ako premeniť typické indické jedlá do kuchyne šetrnej voči cukrovke av tomto procese priniesť prevádzku v obchode. Kampaň prebehla prostredníctvom sociálnych médií. Kniha receptov bola vytvorená na prevzatie a séria bola podporovaná aj vonku a rozhlasom.

Obsah bude mať vždy korunu, takže AFP sú všetko o vzrušujúcom a zábavnom publiku. Značky, ktoré chcú hrať v tomto priestore, potrebujú porozumieť umeniu rozprávania, aby sa zaoberali záujmom zdatných spotrebiteľov.

Mediamark MD, Talib Sadik, hovorí: "Vidíme, že agentúry AFP zohrávajú cennú úlohu v integrovaných mediálnych a marketingových stratégiách, keďže značky hľadajú nové spôsoby, ako vyniknúť z davu. Umožňujú značkám prelomiť marketingový neporiadok a osloviť spotrebiteľov so zapájajúcim obsahom, ktorý ich baví a informuje, pridávajúc hodnotu svojmu životu. "

Zaheera Mahomed je manažér obsahu značky pre televíziu v Mediamark


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava


Reklamný spot

Klasická forma televíznej reklamy. Reklamný spot je krátky, akčný a vizuálne úderný.
Má spravidla 3 fázy. Najskôr strhne pozornosť ostrým predelom, farebným efektom alebo rýchlym pohybom, potom poskytne emotívne zabalenú informáciu a nakoniec poskytne údaje o možnosti získania produktu.

 

Telenákup - teleshopping

Telenákup je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je okrem výzvy na nákup aj uvedenie ceny a kontaktu.
Telenákupný spot má do 15 minút a obvykle je vyrobený v štylizovanej hranej forme. Moderátor priamo a opakovane vyzýva ku kúpe prezentovaného produktu.

Telenákupný program je relácia nad 15 minút, a slúži na predaj produktov a služieb.

 

Content partnerships - obsahové partnerstvo

V posledných rokoch majú značky viac možností na spoluprácu s televíziou ako kedykoľvek predtým.
Partnerský kontent - kde sa značky približujú k televíznemu obsahu - je ohnisko inovácie a plodnej spolupráce.

Content partnership - obsahové partnerstvo je spoločný podnik medzi značkou, vysielateľom a výrobcom za účelom vytvorenia originálneho audiovizuálneho programu šíreného cez ľubovoľnú platformu médií. Zainteresované strany pri spolufinancovaní projektu zdieľajú práva na využívanie obsahu a jeho duševného vlastníctva.
Je to istý druh komunikačnej stratégie, keď si značka môže "zapožičať" hodnoty, atribúty televízneho obsahu a pocity ľudí, ktorí vďaka TV programu podľahli značke
.

  • Sponzoring
    je plnenie určené na priame alebo nepriame financovanie programu s cieľom propagovať názov alebo obchodné meo, ochrannú známku, dobrú povesť, tovary alebo aktivity poskytovateľa sponzoringu.

Zaručuje hlavnú pozíciu a maximálnu viditeľnosť vášmu cieľovému publiku.
• Je k dispozícii na národnej, regionálnej alebo miestnej úrovni.
• Vytvára efektívne prepojenia medzi značkou a jej témami.
• Ovplyvňuje rozhodnutia o kúpe.
• Poskytuje výnimočnú expozíciu na preplnenom trhu.

  • Program financovaný reklamou AFP
    je v podstate partnerstvo medzi televíznym kanálom a inzerentom. Inzerent úplne alebo čiastočne financuje televíznu produkciu a získava tak právo spojiť svoju značku s určitými hodnotami a skúsenosťami prostredníctvom televíznej produkcie.
    AFP boli pôvodnou formou financovania programov, pričom pojem "soap opera" si vybral meno z toho, že spoločnosti s mydlom často sponzorovali originálne televízne drámy. Toto pokračovalo až do zavedenia regulačných zásahov a vznikli reklamné prestávky.
    S nárastom televíznych nahrávacích zariadení, online vysielaním a obnovou miestnej televízie vysielatelia opäť hľadajú spôsob, ako financovať TV.
  • Product placement
    je zámerné umiestnenie značkového výrobku do audiovizuálneho diela za účelom jeho propagácie.
    Aby značka mohla mať prospech z umiestňovania produktov - zvuk, expozícia, kontextová - divák musí mať akceptáciu, že je relevantný alebo prospešný pre obsah.
    Teoreticky sa to nazýva "poznanie presvedčenia". Keď je znalosť presvedčenia vysoká, značka bude pravdepodobne vnímaná pozitívne. Keď sú znalosti o presvedčení nízke, značka nebude mať prospech.



Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam