logo
Nákupný košík



HLAVNÉ MENU

Typy umiestnenia produktu

10.5.2016 14:58 | Regiontvnet

Existuje mnoho spôsobov, ako používať umiestňovanie produktov v televízii: môže to byť fyzické, virtuálne, viditeľný produkt, ale nepoužitý, nepoužité, spomenuté, kontextové alebo dokonca neznačkované.

Fyzické alebo virtuálne umiestnenie

Výrobky môžu byť fyzicky umiestnené, integrované alebo iba spomenuté v relácií. Obsah a značka sú do značnej miery spojené všade, kde sa program následne vysiela alebo streamuje.

Alternatívnym prístupom je virtuálne umiestnenie, digitálne umiestnenie produktov do už existujúceho mediálneho obsahu. To umožňuje, aby jedna položka obsahu bola prepojená s rôznymi značkami na rôznych územiach v rôznych časoch, lebo umožňuje umiestnenie produktu až po výrobe programu.

Obe prístupy majú svoje výhody a môžu byť použité súčasne

1. Produkt použitý na obrazovke

Samsung a X Factor
Spoločnosť Samsung bola integrovaná do príbehu udalosti. Zariadenia Samsung dala do rúk sudcov a vyšetrovateľov a vytvorila tak exkluzívny obsah.
Celý obsah sa vyskytoval na viacerých platformách, bez ohľadu na to, ako alebo kde sa publikum rozhodlo sledovať  X Factor : na YouTube, Facebooku, v X Factor aplikácií alebo pozerali samotnú show v televízií - Samsung bol vždy súčasťou seriálu. Kampaň vytvorila medzi divákmi X Factor 19% nárast záujmu o produkt  "Premium".  Samsung sa tak stal spoločnosť číslo 1 v Spojenom kráľovstve.

Typy pp demo
Nokia Lumia predstavujú v Hollyoaks Channel 4

Spoločnosť Nokia umiestnila svoje telefóny Lumia do epizód Hollyoaks na Channel 4 a E4 počas štyroch mesiacov. Spoločnosť Nokia tvrdí, že umiestňovanie produktov viedlo k zvýšeniu počtu návštevníkov o 5%. Výskum tiež preukázal 36% nárast medzi hollyoakskými divákmi, ktoré opisujú Lumiu za "najlepšie pre moje sociálne siete".

Typy jamie oliver sains
Jamie Oliver sa objavil v televíznych spotoch Sainsbury

Spoločnosť Yeo Valley s 15-minútovým jedlom Jamieho Oliviera na Channel 4 mala divákov, z ktorých 86% súhlasilo s product placementom. 52% divákov uviedlo, že budú kupovať produkty Yeo Valley pri ďalšom zakúpení jogurtu. Výskum ukázal, že predtým, ako boli spotrebitelia vystavení umiestneniu produktov, ich bolo iba18%, ktorí dôverovali značke.

2. Výrobok je jasne viditeľný, ale nepoužívaný

Výrobok je súčasťou scény, zapadá do scény. Napríklad káva Kenco Millicano v relácií Brunch alebo umiestnený kávovar Nestle Dolce Gusto.

3. Slovná zmienka

Ak nie produkt viditeľný, môže mať ústnu zmienku. Ale musí to byť vhodné pre scénu napr. "môžem dostať jedného Bažanta prosím?"

4. Hudba

Najnovšie skladby sa môžu zobrazovať ako hudba na pozadí. Príkladom toho bol album Marbella Sessions, ktorý sa predstavil v dvoch špeciálnych epizódach The Only Way je Essex na ITV2. Aktivita bola podporená licenčnou zmluvou, aktivitou v sociálnych médiách a reklamnou kampaňou.

5. Kontextové umiestnenie

Mohlo by to byť umiestnenie digitálneho plagátu v prirodzenom prostredí v rámci programu.

Typy pp tresemme stv odvážne
"Naším Škótskom" - dve minúty, ktoré prebehli v reklame na propagáciu filmu Pixar Brave

Walt Disney Pixar. S cieľom získať nadšenie škótskych obyvateľov pre film Brave, financovali dve minúty programu s názvom "Naše Škótsko". V rámci programu boli plagáty filmu Brave Film digitálne umiestnené na pozadí. Bolo to perfektné prostredie pre propagáciu filmu.

Ďalším príkladom bolo, keď Pedigree Dentastix digitálne vložil plagát do epizódy A Different Breed na Sky 1. Plagáty sa objavili na stranách autobusu úplne prirodzeným spôsobom v perfektnom prostredí pre značku.

6. Bez značiek

Typy pp dnes ráno bq
Kuchyňa B & Q, ako je uvedená v The Morning

Spoločnosť B & Q poskytla kuchyňu pre raňajšiu show. Mali aj licenčnú zmluvu na používanie loga The Morning a mohli propagovať svoj PP vo vlastnom marketingu.

Často je umiestňovanie produktov súčasťou sponzorstva alebo AFP.

Nový imidž bol program financovaný inzerentom - spoločnosťou New Look Group. Program zahŕňal aj umiestňovanie produktov. Umiestnenie zahŕňalo verbálne referencie, ukladanie snímok, oblečenie na mólo, kreatívny riaditeľ spoločnosti New Look Group bol rozhodca a víťaz súťaže sa stal stylistom pre New Look.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava


Reklamný spot

Klasická forma televíznej reklamy. Reklamný spot je krátky, akčný a vizuálne úderný.
Má spravidla 3 fázy. Najskôr strhne pozornosť ostrým predelom, farebným efektom alebo rýchlym pohybom, potom poskytne emotívne zabalenú informáciu a nakoniec poskytne údaje o možnosti získania produktu.

 

Telenákup - teleshopping

Telenákup je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je okrem výzvy na nákup aj uvedenie ceny a kontaktu.
Telenákupný spot má do 15 minút a obvykle je vyrobený v štylizovanej hranej forme. Moderátor priamo a opakovane vyzýva ku kúpe prezentovaného produktu.

Telenákupný program je relácia nad 15 minút, a slúži na predaj produktov a služieb.

 

Content partnerships - obsahové partnerstvo

V posledných rokoch majú značky viac možností na spoluprácu s televíziou ako kedykoľvek predtým.
Partnerský kontent - kde sa značky približujú k televíznemu obsahu - je ohnisko inovácie a plodnej spolupráce.

Content partnership - obsahové partnerstvo je spoločný podnik medzi značkou, vysielateľom a výrobcom za účelom vytvorenia originálneho audiovizuálneho programu šíreného cez ľubovoľnú platformu médií. Zainteresované strany pri spolufinancovaní projektu zdieľajú práva na využívanie obsahu a jeho duševného vlastníctva.
Je to istý druh komunikačnej stratégie, keď si značka môže "zapožičať" hodnoty, atribúty televízneho obsahu a pocity ľudí, ktorí vďaka TV programu podľahli značke
.

  • Sponzoring
    je plnenie určené na priame alebo nepriame financovanie programu s cieľom propagovať názov alebo obchodné meo, ochrannú známku, dobrú povesť, tovary alebo aktivity poskytovateľa sponzoringu.

Zaručuje hlavnú pozíciu a maximálnu viditeľnosť vášmu cieľovému publiku.
• Je k dispozícii na národnej, regionálnej alebo miestnej úrovni.
• Vytvára efektívne prepojenia medzi značkou a jej témami.
• Ovplyvňuje rozhodnutia o kúpe.
• Poskytuje výnimočnú expozíciu na preplnenom trhu.

  • Program financovaný reklamou AFP
    je v podstate partnerstvo medzi televíznym kanálom a inzerentom. Inzerent úplne alebo čiastočne financuje televíznu produkciu a získava tak právo spojiť svoju značku s určitými hodnotami a skúsenosťami prostredníctvom televíznej produkcie.
    AFP boli pôvodnou formou financovania programov, pričom pojem "soap opera" si vybral meno z toho, že spoločnosti s mydlom často sponzorovali originálne televízne drámy. Toto pokračovalo až do zavedenia regulačných zásahov a vznikli reklamné prestávky.
    S nárastom televíznych nahrávacích zariadení, online vysielaním a obnovou miestnej televízie vysielatelia opäť hľadajú spôsob, ako financovať TV.
  • Product placement
    je zámerné umiestnenie značkového výrobku do audiovizuálneho diela za účelom jeho propagácie.
    Aby značka mohla mať prospech z umiestňovania produktov - zvuk, expozícia, kontextová - divák musí mať akceptáciu, že je relevantný alebo prospešný pre obsah.
    Teoreticky sa to nazýva "poznanie presvedčenia". Keď je znalosť presvedčenia vysoká, značka bude pravdepodobne vnímaná pozitívne. Keď sú znalosti o presvedčení nízke, značka nebude mať prospech.



Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam