logo
Nákupný košík



HLAVNÉ MENU

Televízia multiplikuje úspech ostatných médií v mixe

2.4.2017 15:15 | RegionTVnet

Všetky komunikačné kanály sú cenné, ale každé médium má svoje špecifické vlastnosti a silné stránky a mnohé médiá pracujú lepšie, keď spolupracujú s inými.

  • Televízna reklama neustále rozširuje svoje formáty o ďalšie prvky reklamných kampaní.
  • Prospešný efekt televízie je možné cítiť vo všetkých sprievodných médiach. Pokiaľ ide o rozhlasovú reklamu, multiplikačný efekt televíznej reklamy môže byť väčší ako 100% a je až 50% pre tlač a outdoor.
  • Synergia televzie a online je veľká. Kampane, ktoré používajú televíziu a online zároveň, sú dvakrát tak účinné ako kampane bez televízie.
  • TV je zodpovedná za vedenie nepriamej reakcie prostredníctvom on-line kanálov, čo generuje 33% mediálnych predajov
  • prostredníctvom platených on-line vyhľadávania; 26% mediálnych predajov prostredníctvom on-line zobrazovania a 20% predajov zameraných na médiá prostredníctvom affiliate marketingu.

Zodpovednosťou manažérov médií je rozhodovanie o tom, ako môže byť rozpočet na komunikáciu čo najefektívnejšie urobený, aby sa splnili predstavy.  Znie to jednoducho, ale všetci vieme, že to určite nie je. A každý deň je to zložitejšie. To znamená, že musíme o médiách pochopiť oveľa viac, ako iba čísla sledovanosti, aj ked sú dôležité.

To je dôvod, prečo sa investuje veľa času do snahy pochopiť, ako funguje televízia v spolupráci s ostatnými médiami.

Skrytý efekt televízie

V štúdii Nové pravidlá, nové úlohy preskúmali úlohu médií pri riadení reakcie na reklamu v krátkodobom, strednodobom a dlhodobom horizonte. Kľúčovým prvkom tohto projektu bolo pochopenie, ako rôzne mediálne kanály prispievajú k celkovým predajom počas trvania kampane.

Táto časť štúdie bola založená na ekonometrickej analýze 15 inzerentov z viacerých kategórií, ktorí spoločne vyčlenili viac ako 400 miliónov libier z výdavkov na médiá.

Zistili, že:

  • Televízia zvyšuje priame predaje. Odozva na TV reklamu je prostredníctvom niekoľkých kanálov: 25% všetkých predajov sa uskutoční prostredníctvom telefónu, 45% predajov cez kamenný obchod a 29% predajov je prostredníctvom webu.
  • Televízia vyvoláva nepriamu reakciu prostredníctvom online kanálov, čo predstavuje 33% predaja prostredníctvom plateného on-line vyhľadávania; 26% prostredníctvom on-line zobrazenia a 20% prostredníctvom affiliate marketingu.
  • Okrem toho zistili, že televízia je zodpovedná za riadenie 33% všetkých mediálnych reakcií pre značky na sociálnych médiách.

 

tv_other_media_slide1

tv_other_media_slide2

 

Televízna reklama podporuje ostatné médiá

Pozitívne účinky televízie sa prejavujú aj v iných komunikačných kanáloch: pre rádiovú reklamu môže byť multiplikačný efekt väčší ako 100% a až 50% pre tlač a outdoor.

 

tv_other_media_slide3


 

Televízna reklama zvyšuje vyhľadávanie značiek

Rovnaká štúdia zistila, že množstvo značkových vyhľadávaní vytvorených prostredníctvom televíznej reklamy vo vyhľadávacích nástrojoch, ako je Google, sa v rokoch 2011 - 2014 zvýšilo o 33% v porovnaní s obdobím 2008-11. Je pravdepodobné, že to bolo povzbudené nárastom "viacnásobného skríningu" - pomocou zariadenia pripojeného k internetu pri sledovaní televízie. Multikanálové prezeranie je skvelé pre televíziu, pretože umožňuje divákom reagovať okamžite. Okrem toho sa podiel značiek, ktoré obsahujú konkrétne výzvy na akciu na internete v televíznych reklamách, zvýšil z 2% v roku 2005 na 16% v roku 2013.

 

TV + Online: najlepšie keď sú spoločne

Značka a reakcia sú efektívnejšie spoločne, ale synergie medzi televíziou a online sú obzvlášť veľké. Ľudia sledujú televíziu, ale veľmi často sú online. Majú inteligentné telefóny, majú prenosné počítače, majú iPad, takže ak vidia televíznu reklamu, ktorá sa im páči, môžu sa pripojiť online a zistiť viac. Takže každá televízna reklama sa stáva reklamou s priamou odpoveďou.

tv_other_media_slide4

 

TV + Twitter

V posledných rokoch zaznamenali rastúci vzťah medzi sledovaním televízie a používaním služby Twitter. Vzťah je silne symbiotický: používatelia Twitteru milujú rozprávať o tom, čo sa deje v televízii a televíznych divákov miluje používanie Twitteru na zobrazenie názorov ostatných divákov na show, ktoré milujú. Spolu s Twitter sme objednali výskum, aby sme sa dozvedeli viac o tom; čo motivuje ľudí, aby ich používali paralelne a ako môžu byť inzerenti vítanou súčasťou týchto rozhovorov?

Výskum sa zameral na značky, ktoré nedávno používali televíziu a Twitter, aby pochopili pozitívne účinky tejto kombinácie médií. Prípadová štúdia spoločnosti Sainsbury ukázala, že ich integrovaný prístup viedol k pozitívnej emocionálnej odpovedi na značku, k zvýšeniu záujmu o nákup a k zvýšeniu atribútov kľúčových značiek.

tv_other_media_slide5

 

Existujú tri úrovne integrácie medzi TV a Twitter aktivitou v závislosti od trhu značky a jej cieľom:

  • Integrácia: kde je plánovaná a realizovaná televízna kampaň s konkrétnym obsahom a aktivitou v službe Twitter, ktorá je od začiatku postavená a okolo nej
  • Predvídanie: viac zamyslite sa nad tým, ako budú Twitter a TV spolupracovať v stratégii značky. Značky potrebujú naplánovať televízne momenty a pripraviť obsah, aby mohli naplno využiť ich. Je potrebné, aby do svojich televíznych reklám zahrnuli značky hashtag, ale tieto hashtagy musia mať jasný účel - napr. Viesť ľudí k "podporovanému trendu", aby zistili viac informácií o produkte a presunuli spotrebiteľov počas nákupnej cesty
  • Združenie: na najjednoduchšej úrovni, ak značka neinzeruje v televízii, môže byť stále spojená s televíznym obsahom. Zákazníci budú sledovať televíziu a je tu príležitosť prispieť.

 

Televízna reklama je rozhodujúca i pre vytváranie rozhovorov o značke

Analýza spoločnosťou Data2Decisions skúmala, ktoré aktivity značiek vytvárajú "základnú" úroveň povedomia o značke, ústne rozhovory o značke. Výskum odhalil faktory, ktoré vytvárajú ďalšie značky WoM. Sú podľa poradia vplyvu:

  • televízna reklama, ktorá vytvára polovicu (51%)
  • PR / udalosti / novinky značky (19%)
  • on-line vyhľadávanie
  • zobrazovanie a inzercia v partnerskej stránke (12%).

Zdroj: Thinkbox.tv


 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Všetky videopríspevky uverejňujeme aj na:  Youtube kanál TV Bratislava


  • Efektivita televíznej reklamy po všetkých stránkach zosilnela. Vedia to najsilnejšie značky a preto má TV reklama najväčší podiel v mediamixe.
  • Televízia je sledovaná viac ako kedykoľvek predtým a vo všetkých vekových kategóriách. Je všade a vo viacerých platformách.
  • Synergia televízie a online je úchvatná - vzájomne si pomáhajú.
  • Sociálne (získané) médiá nestačia. Ak platená reklama, tak dôveryhodné masmédiá, ktoré naštartujú kampaň.

Táto sekcia je určená tým, ktorí uvažujú o TV reklame, ale nemajú dostatok informácií a skúseností. Tu sa dozviete všetko podstatné o reklame v televízií a ako sa dostať medzi najlepších.

 

Image in photogallery
8 potrieb pre ktoré sledujeme video / výsledky štúdie Thinkbox (2223)
16.2.2019 10:49 | Mária Urlandova

Image in photogallery
Televízia je srdcom videosveta (484)
15.2.2019 15:25 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízna reklama je najbezpečnejšia reklamná investícia (500)
30.1.2019 01:34 | Mária Urlandová

Image in photogallery
TV reklama je najdôveryhodnejšia, kto je na konci? (507)
30.1.2019 01:13 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Aké má televízia miesto v marketingovej komunikácií (2715)
27.1.2018 07:57 | TVBA

Image in photogallery
Ako manažovať a spravovať reklamu (3233)
17.1.2018 07:55 | TV Bratislava

Image in photogallery
Pravda o mládeži - motivácie pre sledovanie videí (3309)
19.12.2017 07:26 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Efektívnosť marketingu v digitálnej ére a médiá  (1147)
7.12.2017 09:04 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Čo je to AFP - program financovaný inzerentom? (2161)
4.5.2017 14:17 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Paleta obsahového partnerstva v televízií (2318)
4.5.2017 09:49 | Regiontvnet

Image in photogallery
Úvod do obsahu AFP a značkového obsahu (2090)
2.5.2017 12:39 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Úvod do spotovej reklamy (1644)
21.4.2017 07:51 | Regiontvnet


Image in photogallery
Čo dokazujú výskumy v televíznej reklamy (2786)
13.4.2017 08:18 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Čo treba zvážiť pri plánovaní a kúpe TV kampane? (2718)
10.4.2017 10:23 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Aké sú vaše ciele a čo chcete TV reklamou dosiahnuť ? (2383)
9.4.2017 13:43 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako efektívne zacieliť na skupiny? (2537)
8.4.2017 14:37 | RegionTVnet


Image in photogallery
Možnosti regionálneho plánovania TV (3709)
5.4.2017 11:45 | RegionTVnet

Image in photogallery
Kedy by ste mali inzerovať v televízií? (2388)
4.4.2017 07:58 | RegionTVnet

Image in photogallery
Televízia multiplikuje úspech ostatných médií v mixe (2896)
2.4.2017 15:15 | RegionTVnet

Image in photogallery
Pravidlá a odôvodnenie umiestnenia produktov (2154)
13.5.2016 13:54 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Typy umiestnenia produktu (2395)
10.5.2016 14:58 | Regiontvnet

Image in photogallery
4 spôsoby, ako sa dostať značkový obsah na obrazovku (2899)
9.5.2016 18:29 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako získať to najlepšie zo značkového obsahu (2362)
5.5.2016 15:25 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Úvod do Video on demand (2391)
5.5.2016 08:23 | Regiontvnet


Image in photogallery
Kto sú vysielatelia VOD (2618)
5.5.2016 08:11 | Regiontvnet

Image in photogallery
Získané média nemôžu nahradiť hromadné médiá (3124)
4.5.2016 11:17 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Ako odhadnúť sledovanosť regionálnej TV  (1997)
3.5.2016 15:40 | Regiontvnet

Image in photogallery
Prehľad obsahových partnerstiev (2053)
3.5.2016 07:30 | Regiontvnet


Image in photogallery
Objavte regionálnu televíziu pre vašu úspešnú kampaň  (2720)
27.4.2016 08:15 | Regiontvnet

Image in photogallery
Televízia má rýchlu odozvu (2868)
15.4.2016 07:42 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia je všade (2702)
15.4.2016 07:18 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia pôsobí na emócie a popularizuje značky (2846)
13.4.2016 18:08 | Mária Urlandová


Image in photogallery
Televízia je životne dôležitá aj pre dlhodobý úspech značky (2573)
13.4.2016 14:44 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia je steroid pre iné médiá (2830)
13.4.2016 14:41 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Televízia má bezkonkurenčný rozsah a dosah (2512)
13.4.2016 12:01 | Mária Urlandová

Image in photogallery
Čo sa stane, keď odoberiete ľuďom obľúbené značky? (2418)
13.4.2016 10:30 | RegionTVnet


Image in photogallery
Plánovanie televízneho vysielania (2432)
13.4.2016 08:14 | Regiontvnet

Image in photogallery
Ako fázovať televíznu kampaň? (2477)
1.4.2016 10:25 | TVBA

Image in photogallery
Koľko stojí teleshopping? (1889)
26.3.2016 15:09 | Mária Urlandová

Image in photogallery
AFP pomáhajú značkám vyniknúť na preplnenej televíznej scéne (3570)
7.6.2010 15:20 | Regiontvnet






Komerčná spolupráca


Komerčná spolupráca


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam