Región je bližšie a vie sa o ňom viac

26.5.2021 23:56 | TVBA

Mediálna scéna sa v dôsledku online internetovému priestoru časom mení. Ale nielen na Slovensku stále je televízne médium najdôveryhodnejší zdroj informácií, kým sociálne siete sú v rebríčku na konci. Hneď za celoplošnými televíziami Markíza, RTVS, JOJ a TA3 v  sledovanosti piate miesto zastáva regionálna TV Bratislava. Až potom nasleduje Česká televízia a ďalšie stanice.
To sú výsledky aktuálneho prieskumu Median SK, ale v  prvom rade je to dôkaz profesionality, akou sa v TV Bratislava zhostili aj novej situácie v spoločnosti pri okolnostiach sprevádzajúcich nástup pandémie COVID-19.

Agentúra Median SK zbierala údaje v  posledný aprílový a  v  prvý májový týždeň t. r., teda jej výsledky sú aktuálne a  odzrkadľujú skutočne význam existencie regionálnych televízií aj v  čase nástupu elektronických internetových platforiem.

Median SK uskutočnil prieskum formou telefonickej ankety u  vyše tisíc respondentov vo veku 18 a  viac rokov zastúpených reprezentatívne vo všetkých vzorkách vekových a  spoločenských či vzdelanostných skupín.

Takmer polovica Bratislavčanov si myslí, že regionálna televízia prináša zaujímavé a  potrebné informácie z  ich okolia a  mesta. A  viac ako polovica obyvateľov Bratislavy považuje existenciu regionálneho televízneho vysielania za dôležitú. Ide prevažne o  vysokoškolsky vzdelaných ľudí nad 35 rokov, ktorí tvoria aj dominantnú vekovú skupinu v  prípade Bratislavčanov.

Počas pandémie sa informácie stali logicky najdôležitejšími pre občanov. Pozornosť bola upriamená na región, ale keby TV Bratislava nezachytila tento trend, divákov by bolo o niečo menej.

Z  tých, čo poznajú TV Bratislava, ju viac ako 40 percent pravidelne sleduje, pričom ide o  ľudí s  vyššími príjmami a  o  tých, ktorí v  Bratislave prežili väčšiu časť svojho života. Ide pritom o  vyrovnanú skupinu podnikateľov či zamestnancov aj z  radov stredoškolsky vzdelaných ľudí.

TV Bratislava diváci najviac sledujú počas pracovných dní.

  • Dve tretiny divákov podľa prieskumu najviac zaujímajú aktuálne informácie a spravodajstvo.
  • Obľúbené diskusné relácie zaujali tretinu pravidelných recipientov.
  • A  takmer dvadsať percent občanov deklarovalo, že TV Bratislava ich zaujíma pre informovanosť o  práci primátora, starostov mestských častí, poslancov a  komunálnych úradníkov.

Televízia Bratislava prekvapila aj pri hodnotení negatívneho vnímania sprostredkovávaných informácií, keď predbehla vo výsledkoch renomované stanice. Diváci jej dôverujú, lebo už takmer 15 rokov ju majú možnosť sledovať – za niekoľko volebných období.

Na tomto základe môže Televízia Bratislava budovať skutočne hodnotnú pozíciu na trhu, ak bude aj v budúcnosti zohľadňovať najmä záujmy divákov, teda občanov žijúcich v našom hlavnom meste. Nahráva tomu aj fakt, že podľa prieskumu agentúry Median SK väčšina Bratislavčanov nedôveruje sociálnym sieťam. Reputácia TV Bratislava neustále rastie, napriek silnej konkurencii digitálnych médií. Objektívnosť a nestrannosť jej vyplýva aj zo zákona, pretože je držiteľkou licencie pre televízne vysielanie.

Celý prieskum je tu:
https://www.tvba.sk/imageuploads/1498/4521538-tvbratislava-sprava-v07.pdf


Fotogaléria




Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Diskusia k článku

 1/27 >> nasledujúci


Image in photogallery
Aj v roku 2013 pokračujeme s výrobou relácie My...v Európe (13394)
9.8.2013 04:56 | TVBA
Aj v roku 2013 pokračuje s reláciou My...v Európe. Európska komisia nám aj na rok 2013 schválila grant. Prvú sériu publicistického programu sme vysielali od novembra 2012 do júna 2013. Reláciu redakčne pripravuje skúsený novinár Martin Thuma, ktorý je už v Bruseli a Štrasburgu ako doma. (V minulosti pripravoval ...


Image in photogallery
TV Bratislava tu je už 6 rokov! Čo priniesol ten posledný? (7056)
19.3.2013 14:51 | TVBA
V roku 2013 vkročila TV Bratislava do ďalšieho roka svojho pôsobenia metropolitnej televízie. Už šesť rokov bratislavská televízia prináša informácie o tom, čo sa deje v hlavnom meste Slovenska a v bratislavskom regióne. Vážne alebo veselo, ale vždy objektívne a rýchlo. Metropolitná televízia Bratislava ...


Image in photogallery
Všetko o meste na jednom mieste (3469)
12.9.2012 14:36 | TV Bratislava
Televízia Bratislava už začala vysielať v jesennej programovej štruktúre. O novinkách v TV Bratislava sme sa rozprávali s Ing. Máriou Urlandovou, riaditeľkou TV Bratislava.


Image in photogallery
Nové tváre TV Bratislava: Silvia Šeptáková a Henrieta Hajtová (13439)
3.9.2012 15:46 | TV Bratislava
Od dnešného dňa v Televízii Bratislava pracujú dve nové a krásne posily. Redaktorka Silvia Šeptáková a redaktorka Henrieta Hajtová. Silvia sa bude venovať predovšetkým komunálnej politike v mestskej časti Nové mesto a Henrieta má na starosti reláciu Euroveanoviny


Image in photogallery
Nová relácia Euroveanoviny (3950)
11.7.2012 22:02 | TVBA
Televízia Bratislava začala vysielať novú reláciu pod názvom EUROVEAnoviny. Relácia raz mesačne prináša reportáže z pestrých a zaujímavých podujatí, ktoré sa konajú v priestore novej mestskej štvrte, v ktorej sídli nákupné centrum Eurovea. Z reportáží našich redaktorov sála energia nového mestského ...



<<123456 >>

2020

BA kuriér: Viva rádio, TV Bratislava a BA kuriér sú takmer trojičky
https://www.tvba.sk/imageuploads/1637/str9.pdf

INBA: Aký význam dnes majú regionálne médiá
Petržalské noviny: Mária Urlandová šéfuje bratislavskej televízii už 13 rokov

2017

INBA júl-august 2017: 10 rokov TV Bratislava
Petržalské noviny august 2017 - Televízia Bratislava v roku 10. výročia svojho pôsobenia
10 rokov sme tu pre Vás / Metropola január 2017
Počas 10 rokov sa na obrazovke TV Bratislava videlo až 10% obyvateľov Bratislavy / Metropola - apríl 2017
TV Bratislava má novú televíznu grafiku / Mediawatchdog 14.marca 2017
TV Bratislava prešla do HD, vymenila aj grafiku / Medialne.sk - 24.2.2017
M. Urlandová - Skrytá marketingová sila regionálnej televízie, prednáška

2016

Regionálne televízie majú novú asociáciu, chcú posilniť postavenie / Medialne.sk - 7.3.2016
Ministerstvo nalialo státisíce do regionálnych televízií. Kto ich sleduje, ho nezaujímalo / Medialne.sk - 21.1.2016
Boris Kollár nadáva na tendre, ale eurofondy naberá vidlami / SME Transparency International 11.1.2016
Nesrovnal rozdelil PR budget. Dal aj televízii zmietanej v konflikte záujmov / Medialne.sk - 9.3.2016
Ženy v meste: Na miesto šéfky som sa musela vymenovať sama, muži by to neurobili
O mediach.com 2016 - Televízia Bratislava oslavuje 9-te narodeniny a má sa čím chváliť!
Metropola november 2016 - Rozhovor s šéfredaktorkou TVBA Evou Sládkovou
Slovenka 2016: Hlavou múr neprerazíš - rozhovor s M.Urlandovou

Pred 2016

Metropola 2015
Večernik december 2015
Gest 2015: Čo ste o regionálnej televízii nevedeli
Mária Urlandová z TV Bratislava: Znepokojuje ma situácia v žurnalistike / Medialne.sk - 22.12.2011
Len pre ženy 2013: Mária Urlandová si splnila sen o vlastnej televízií







TV Bratislava, Prokopova 1, 851 01 Bratislava
redakcia@tvba.sk, produkcia: 0903 638 686

TV Bratislava je držiteľom licencie pre televízne vysielanie TD 142/2014.

TOPlist







TV Bratislava, Prokopova 1, 851 01 Bratislava
redakcia@tvba.sk, produkcia: 0903 638 686

TV Bratislava je držiteľom licencie pre televízne vysielanie TD 142/2014.

TOPlist



© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam