Región je bližšie a vie sa o ňom viac

26.5.2021 23:56 | TVBA

Mediálna scéna sa v dôsledku online internetovému priestoru časom mení. Ale nielen na Slovensku stále je televízne médium najdôveryhodnejší zdroj informácií, kým sociálne siete sú v rebríčku na konci. Hneď za celoplošnými televíziami Markíza, RTVS, JOJ a TA3 v  sledovanosti piate miesto zastáva regionálna TV Bratislava. Až potom nasleduje Česká televízia a ďalšie stanice.
To sú výsledky aktuálneho prieskumu Median SK, ale v  prvom rade je to dôkaz profesionality, akou sa v TV Bratislava zhostili aj novej situácie v spoločnosti pri okolnostiach sprevádzajúcich nástup pandémie COVID-19.

Agentúra Median SK zbierala údaje v  posledný aprílový a  v  prvý májový týždeň t. r., teda jej výsledky sú aktuálne a  odzrkadľujú skutočne význam existencie regionálnych televízií aj v  čase nástupu elektronických internetových platforiem.

Median SK uskutočnil prieskum formou telefonickej ankety u  vyše tisíc respondentov vo veku 18 a  viac rokov zastúpených reprezentatívne vo všetkých vzorkách vekových a  spoločenských či vzdelanostných skupín.

Takmer polovica Bratislavčanov si myslí, že regionálna televízia prináša zaujímavé a  potrebné informácie z  ich okolia a  mesta. A  viac ako polovica obyvateľov Bratislavy považuje existenciu regionálneho televízneho vysielania za dôležitú. Ide prevažne o  vysokoškolsky vzdelaných ľudí nad 35 rokov, ktorí tvoria aj dominantnú vekovú skupinu v  prípade Bratislavčanov.

Počas pandémie sa informácie stali logicky najdôležitejšími pre občanov. Pozornosť bola upriamená na región, ale keby TV Bratislava nezachytila tento trend, divákov by bolo o niečo menej.

Z  tých, čo poznajú TV Bratislava, ju viac ako 40 percent pravidelne sleduje, pričom ide o  ľudí s  vyššími príjmami a  o  tých, ktorí v  Bratislave prežili väčšiu časť svojho života. Ide pritom o  vyrovnanú skupinu podnikateľov či zamestnancov aj z  radov stredoškolsky vzdelaných ľudí.

TV Bratislava diváci najviac sledujú počas pracovných dní.

  • Dve tretiny divákov podľa prieskumu najviac zaujímajú aktuálne informácie a spravodajstvo.
  • Obľúbené diskusné relácie zaujali tretinu pravidelných recipientov.
  • A  takmer dvadsať percent občanov deklarovalo, že TV Bratislava ich zaujíma pre informovanosť o  práci primátora, starostov mestských častí, poslancov a  komunálnych úradníkov.

Televízia Bratislava prekvapila aj pri hodnotení negatívneho vnímania sprostredkovávaných informácií, keď predbehla vo výsledkoch renomované stanice. Diváci jej dôverujú, lebo už takmer 15 rokov ju majú možnosť sledovať – za niekoľko volebných období.

Na tomto základe môže Televízia Bratislava budovať skutočne hodnotnú pozíciu na trhu, ak bude aj v budúcnosti zohľadňovať najmä záujmy divákov, teda občanov žijúcich v našom hlavnom meste. Nahráva tomu aj fakt, že podľa prieskumu agentúry Median SK väčšina Bratislavčanov nedôveruje sociálnym sieťam. Reputácia TV Bratislava neustále rastie, napriek silnej konkurencii digitálnych médií. Objektívnosť a nestrannosť jej vyplýva aj zo zákona, pretože je držiteľkou licencie pre televízne vysielanie.

Celý prieskum je tu:
https://www.tvba.sk/imageuploads/1498/4521538-tvbratislava-sprava-v07.pdf


Fotogaléria




Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Diskusia k článku

 1/27 >> nasledujúci


Image in photogallery
Nový čas februar-2007-Oddnes vysiela nová TV Bratislava  (4971)
15.2.2007 16:59 | TV
Už dnes večer začína vysielať nová TV Bratislava. Prinesie nielen správy a mix publicistiky, ale aj magazíny, hudbu, besedy a dokumentárne filmy. Dostupná bude v rozšírenom programe UPC na 53, kanáli.



<<1...456 

2020

BA kuriér: Viva rádio, TV Bratislava a BA kuriér sú takmer trojičky
https://www.tvba.sk/imageuploads/1637/str9.pdf

INBA: Aký význam dnes majú regionálne médiá
Petržalské noviny: Mária Urlandová šéfuje bratislavskej televízii už 13 rokov

2017

INBA júl-august 2017: 10 rokov TV Bratislava
Petržalské noviny august 2017 - Televízia Bratislava v roku 10. výročia svojho pôsobenia
10 rokov sme tu pre Vás / Metropola január 2017
Počas 10 rokov sa na obrazovke TV Bratislava videlo až 10% obyvateľov Bratislavy / Metropola - apríl 2017
TV Bratislava má novú televíznu grafiku / Mediawatchdog 14.marca 2017
TV Bratislava prešla do HD, vymenila aj grafiku / Medialne.sk - 24.2.2017
M. Urlandová - Skrytá marketingová sila regionálnej televízie, prednáška

2016

Regionálne televízie majú novú asociáciu, chcú posilniť postavenie / Medialne.sk - 7.3.2016
Ministerstvo nalialo státisíce do regionálnych televízií. Kto ich sleduje, ho nezaujímalo / Medialne.sk - 21.1.2016
Boris Kollár nadáva na tendre, ale eurofondy naberá vidlami / SME Transparency International 11.1.2016
Nesrovnal rozdelil PR budget. Dal aj televízii zmietanej v konflikte záujmov / Medialne.sk - 9.3.2016
Ženy v meste: Na miesto šéfky som sa musela vymenovať sama, muži by to neurobili
O mediach.com 2016 - Televízia Bratislava oslavuje 9-te narodeniny a má sa čím chváliť!
Metropola november 2016 - Rozhovor s šéfredaktorkou TVBA Evou Sládkovou
Slovenka 2016: Hlavou múr neprerazíš - rozhovor s M.Urlandovou

Pred 2016

Metropola 2015
Večernik december 2015
Gest 2015: Čo ste o regionálnej televízii nevedeli
Mária Urlandová z TV Bratislava: Znepokojuje ma situácia v žurnalistike / Medialne.sk - 22.12.2011
Len pre ženy 2013: Mária Urlandová si splnila sen o vlastnej televízií







TV Bratislava, Prokopova 1, 851 01 Bratislava
redakcia@tvba.sk, produkcia: 0903 638 686

TV Bratislava je držiteľom licencie pre televízne vysielanie TD 142/2014.

TOPlist







TV Bratislava, Prokopova 1, 851 01 Bratislava
redakcia@tvba.sk, produkcia: 0903 638 686

TV Bratislava je držiteľom licencie pre televízne vysielanie TD 142/2014.

TOPlist



© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam