Oblasť Bratislavy a blízkeho okolia má bohatú vinohradnícku tradíciu. Podľa niektorých prameňov sa na územiach, na ktorých dnes leží hlavné mesto, pestoval vinič už v prvom storočí nášho letopočtu.
Od 14. storočia sa Prešporské víno dostávalo na kráľovské dvory a stalo sa cenným exportom. V súčasnosti sa nájde asi len málo bratislavčaniek a bratislavčanov, ktorí ešte nikdy neochutnali Devínsky ríbezlák, alebo sa nezastavili na Račianskom vinobraní.
Výrok „Vo víne je pravda“ poznáme všetci. Ale to, že za každým pohárom kvalitného vína sa skrývajú roky driny a poctivej alchýmie si už neuvedomí každý.
O tom, ako bude vyzerať blížiaca sa vinárska sezóna a ako vinári zvládajú koronakrízou poznačený rok 2020 sa budeme v dnešnej Besede rozprávať s račianskymi vinármi Dušanom Žitným – dobrý deň, a Ivanom Vranom.
Čím je pre obyvateľa udalosť bližšia, tým je pre neho zaujímavejšia.
Regionálna televízia plní jedinečnú, nezastupiteľnú úlohu - informovať o dianí v najbližšom okolí. Osobný vzťah a blízkosť k trhu ju robia výnimočnou.
Nenapodobňujeme národné média - netreba nás porovnávať. Vieme že naše miesto je v bezprostrednej blízkosti príbytkov obyvateľov Bratislavy a v tomto smere prispôsobujeme program. Prvoplánový bulvár prenechávame iným. My sami sme si vybrali, že chceme byť iní – dôvernejší.
2. Slúžime verejnosti
Plníme úlohu verejnej služby v lokálnych podmienkach.
Z reklamy sa nedokážeme uživiť ani my, ani iná podobná televízia na svete, kvôli nebulvárnemu obsahu. Ale, na rozdiel od iných krajín, kde ide časť koncesionárskych poplatkov regionálnemu vysielaniu, alebo ich priamo finančne podporuje štát, my takúto vymoženosť nemáme.
Poskytujeme službu, ktorú celoplošná televízia nedokáže poskytnúť. Regionálne televízie zachytávajú všetky oblasti spoločenského života, pokrývajú záujmy a potreby obyvateľov na území, pre ktoré vysielajú.Lokálna a regionálna televízia je médium, ktoré si už dávno našlo svoje miesto na televíznom trhu.
Predpokladá sa, že vzhľadom na zahraničné a domáce skúsenosti bude význam lokálnych televíznych staníc ďalej narastať.
3. Pestujeme regionálnu identitu
Väčšina televíznych divákov sa síce zaujíma o spravodajstvo z celého sveta a udalosti z celosvetových centier, no čoraz viac reagujú na problémy lokálneho charakteru - zo svojho najbližšieho okolia.
Práve v tomto smere zohráva dôležitú úlohu regionálna televízia.
Svojim vysielaním sa orientujeme na špecifické oblasti, typické pre obyvateľov hlavného mesta, komunálnu politiku, dopravu, výstavbu, životné prostredie, kultúru, umenie a voľnočasové aktivity.
4. Témy riešime detailnejšie ako národné médiá
Vysielame to čo obyvateľov zaujíma, čo sa ich bezprostredne dotýka.Tak ako ľudia pozerajú reality show v komerčnej televízií, aj mestské zastupiteľstvo je istý druh reality show, v tom pravom slova zmysle. Za 13 rokov našej činnosti sa najsledovanejšími stali diskusné relácie, kde kvalifikovaným spôsobom hľadáme riešenia na aktuálne témy.
5. Pomáhame ľuďom meniť svet k lepšiemu a to začína na miestnej úrovni
Lokálne vysielanie pôsobí aj ako významný prostriedok, ktorý umožňuje občanom, aby sa aj oni podieľali na rozhodovaní o miestnych záležitostiach.
Kto má rad svoje mesto, zaujíma sa aj o veci verejné a to prispieva ku demokracii. Hovorí sa, že najskôr si treba upratať pred svojim prahom, takže meniť svet k lepšiemu sa začína na miestnej úrovni.
TV Bratislava, Prokopova 1, 851 01 Bratislava redakcia@tvba.sk, produkcia: 0903 638 686 TV Bratislava je držiteľom licencie pre televízne vysielanie TD 142/2014.
TV Bratislava, Prokopova 1, 851 01 Bratislava redakcia@tvba.sk, produkcia: 0903 638 686 TV Bratislava je držiteľom licencie pre televízne vysielanie TD 142/2014.
Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies