Ako sa z Prešporku stala Bratislava? A ako sa z Bratislavy stalo hlavné mesto?
Osud metropoly Slovenska bol v minulosti dlho na vážkach a stačilo málo, aby dejiny vyzerali úplne inak.
O zaujímavom, turbulentnom a pre mnohých málo známom období našej histórie sa v Besede o piatej rozprával moderátor Lukáš Turiak s historikom Slovenskej akadémie vied Dušanom Kováčom a historičkou Múzea mesta Bratislavy Elenou Kurincovou.
Čím je pre obyvateľa udalosť bližšia, tým je pre neho zaujímavejšia.
Regionálna televízia plní jedinečnú, nezastupiteľnú úlohu - informovať o dianí v najbližšom okolí. Osobný vzťah a blízkosť k trhu ju robia výnimočnou.
Nenapodobňujeme národné média - netreba nás porovnávať. Vieme že naše miesto je v bezprostrednej blízkosti príbytkov obyvateľov Bratislavy a v tomto smere prispôsobujeme program. Prvoplánový bulvár prenechávame iným. My sami sme si vybrali, že chceme byť iní – dôvernejší.
2. Slúžime verejnosti
Plníme úlohu verejnej služby v lokálnych podmienkach.
Z reklamy sa nedokážeme uživiť ani my, ani iná podobná televízia na svete, kvôli nebulvárnemu obsahu. Ale, na rozdiel od iných krajín, kde ide časť koncesionárskych poplatkov regionálnemu vysielaniu, alebo ich priamo finančne podporuje štát, my takúto vymoženosť nemáme.
Poskytujeme službu, ktorú celoplošná televízia nedokáže poskytnúť. Regionálne televízie zachytávajú všetky oblasti spoločenského života, pokrývajú záujmy a potreby obyvateľov na území, pre ktoré vysielajú.Lokálna a regionálna televízia je médium, ktoré si už dávno našlo svoje miesto na televíznom trhu.
Predpokladá sa, že vzhľadom na zahraničné a domáce skúsenosti bude význam lokálnych televíznych staníc ďalej narastať.
3. Pestujeme regionálnu identitu
Väčšina televíznych divákov sa síce zaujíma o spravodajstvo z celého sveta a udalosti z celosvetových centier, no čoraz viac reagujú na problémy lokálneho charakteru - zo svojho najbližšieho okolia.
Práve v tomto smere zohráva dôležitú úlohu regionálna televízia.
Svojim vysielaním sa orientujeme na špecifické oblasti, typické pre obyvateľov hlavného mesta, komunálnu politiku, dopravu, výstavbu, životné prostredie, kultúru, umenie a voľnočasové aktivity.
4. Témy riešime detailnejšie ako národné médiá
Vysielame to čo obyvateľov zaujíma, čo sa ich bezprostredne dotýka.Tak ako ľudia pozerajú reality show v komerčnej televízií, aj mestské zastupiteľstvo je istý druh reality show, v tom pravom slova zmysle. Za 13 rokov našej činnosti sa najsledovanejšími stali diskusné relácie, kde kvalifikovaným spôsobom hľadáme riešenia na aktuálne témy.
5. Pomáhame ľuďom meniť svet k lepšiemu a to začína na miestnej úrovni
Lokálne vysielanie pôsobí aj ako významný prostriedok, ktorý umožňuje občanom, aby sa aj oni podieľali na rozhodovaní o miestnych záležitostiach.
Kto má rad svoje mesto, zaujíma sa aj o veci verejné a to prispieva ku demokracii. Hovorí sa, že najskôr si treba upratať pred svojim prahom, takže meniť svet k lepšiemu sa začína na miestnej úrovni.
TV Bratislava, Prokopova 1, 851 01 Bratislava redakcia@tvba.sk, produkcia: 0903 638 686 TV Bratislava je držiteľom licencie pre televízne vysielanie TD 142/2014.
TV Bratislava, Prokopova 1, 851 01 Bratislava redakcia@tvba.sk, produkcia: 0903 638 686 TV Bratislava je držiteľom licencie pre televízne vysielanie TD 142/2014.
Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies