Ad Contraian: To dobré v online reklame

3.11.2011 19:38 | RegionTVnet

https://www.tvba.sk/

Už viac ako 10 rokov píšem o tom, aká sračková, bezcenná a nebezpečná je podľa mňa väčšina online reklamy. Dnes by som chcel hovoriť o dobre v online reklame.

Najlepšie na online reklame je, že financuje úžasné množstvo bezplatných vecí (skúsme sa na pár minút vyhnúť klišé „nie je to naozaj zadarmo, pretože ste produktom“.)

Je smutné, že online reklama bola tak znehodnotená plížením a podvodníkmi a prepredaná podvodníkmi a klamármi, že je pre nás niekedy ťažké oceniť to dobré. Keby sme dokázali eliminovať plíživých, podvodníkov a podvodníkov a umožniť webu, aby poskytoval to, čo je schopný poskytnúť ... no, o tom je tento príspevok.

Pohľad na čísla jasne ukazuje, ako veľmi si vážime to, čo dostaneme online. Priemerný človek v Amerike teraz trávi online takmer štyri hodiny denne. To nie je zanedbateľné. A neboli by sme tu, keby sme z toho nedostali nejakú podstatnú hodnotu.

Kľúčové je toto: V podstate všetko, čo nás na webe baví, je platené reklamou. Či už nenávidíte reklamu alebo ju milujete, je treba uznať jednu jednoduchú pravdu - reklama poskytuje spoločnostiam peniaze na to, aby vytvorili veci, ktoré sa nám páčia a ktoré používajú online. Preto je dôležité zachovať web podporovaný reklamami.

S online reklamou nie je nič skutočne zlé. Ale s príchuťou online reklamy, ktorú sme vyvinuli, je niečo strašne zlé.

V zásade existujú dva druhy online reklamy. Dobrý druh podporuje kvalitných vydavateľov, nešpehuje na nás ani nesleduje každý náš krok a rešpektuje naše súkromie tým, že nezhromažďuje zbytočné osobné a súkromné ​​informácie (čo marketingový priemysel rád nazýva „údajmi“). Nezdiela ich predať alebo prepustiť do digi-sféry.

Zlým druhom online reklamy je iba povrchná reklama. Väčšinou sa jedná o spyvér založený na sledovaní, maskovaný ako reklama distribuovaná predovšetkým strojmi („programovo“).

Zlý druh je druh, v ktorom sa mediálny priemysel online nedostal. Neúnavne nás sleduje na webe a zhromažďuje o nás nepotrebné osobné a súkromné ​​informácie, zvyčajne bez nášho vedomia a súhlasu. A tieto informácie zdieľa, predáva a uniká promiskuitne vo všetkých smeroch.

Podporuje tých najposlušnejších vydavateľov tým, že pomocou softvéru vyhľadáva najlacnejšie a najchudobnejšie prostredie na distribúciu reklám, čím kradne peniaze kvalitným vydavateľom a rodí problémy s bezpečnosťou značky, ktoré si sám spôsobuje.

Pretože jeho primárnym modelom je priamy marketing založený na údajoch (čo sme zvykli nazývať nevyžiadaná pošta), vedie k štýlu reklamy „kliknite sem“, ktorý zväčšuje najnepríjemnejšie a najnepríjemnejšie aspekty reklamy.

Politika online reklamy je tá časť, ktorú považujem za zarážajúcu. Už viac ako desať rokov silní hráči v reklamnom svete neúnavne pracujú proti svojmu vlastnému záujmu.

Inzerentom by poskytovali oveľa lepšie služby, keby vedeli, kde ich reklamy bežia; keby sa ich rozpočty minuli skôr na ovplyvňovanie spotrebiteľov než na obohacovanie sprostredkovateľov v oblasti technológií; ak by sa ich reklamy zobrazovali na vysoko kvalitných stránkach, namiesto toho, aby boli „programovo“ rozmiestnené po všetkých stránkach s odpadom; ak by zločinci s podvodnými webmi a imaginárnymi divákmi neukradli desiatky miliárd dolárov; keby stovky miliónov ľudí neblokovali ich reklamy.

Všetky tieto problémy je možné podstatne zmierniť vykonaním jednej jednoduchej veci - ukončenia sledovania. A napriek tomu v túto chvíľu existuje návrh na stanovenie určitých obmedzení schopnosti online inzerentov, médií a vydavateľov špehovať nás, inzerenti povstávajú prostredníctvom svojich poškvrnených obchodných organizácií (4A, ANA) proti tomu.

To isté platí pre vydavateľov. Kvalitným online vydavateľom dochádza k úniku ich publika a výnosov prostredníctvom úniku údajov (programové systémy sledujú hodnotných zákazníkov na lacnejších stránkach a oslovujú ich tam); sú obeťami trestnej činnosti, ako sú podvodné podobné webové stránky, ktoré kradnú ich publiku a príjmom z reklám; strácajú viac ako polovicu svojich potenciálnych príjmov pre prielom sprostredkovaných adtech; stratili kontrolu nad identitou svojej značky tým, že automatizovaným systémom umožnili určiť, kto a čo je možné inzerovať na ich stránkach; a prichádzajú o príjmy, pretože blokovanie reklám pokračuje v nezmenšenej miere.

A predsa, v okamihu, keď sa objaví téma obmedzenia slizkej ruky sledovania a reklamy, sú väčšinou proti tomu, čo je jednoznačne v ich najlepšom záujme.

Online reklama nemusí ...

   - byť opovrhnutá verejnosťou
   - rozvrátiť demokratické inštitúcie
   - umožniť korupciu a podvody
   - umiestniť osobné a súkromné ​​informácie o nás do dosahu zločincov
   - znehodnotiť prácu legitímnych online vydavateľov
   - plytvanie miliardami dolárov hodnoty inzerentov na podvody
   - degradovať naše spravodajské médiá a žurnalistiku

Online reklama podporuje veľa dobrých vecí, ktoré nás na webe bavia a oceňujeme. Poskytuje nám zábavu a informácie. Umožňuje nám spriateliť sa s ľuďmi, ktorých by sme inak nikdy nepoznali.

Trvalo by tak málo, aby online reklamný priemysel urobil toľko dobrého pre seba a pre verejnosť. Máme desaťročia dôkazov, že sledovanie nie je pre úspech reklamy nevyhnutné. Televízia nás nikdy nesledovala. Rádio nás nikdy nesledovalo. Noviny a časopisy nás nikdy nesledovali. A máme viac ako dosť dôkazov, že adtech nie je v mnohých ohľadoch iba neproduktívny, ale kontraproduktívny.

Musíme sa zbaviť sledovania - nie reklamy - a web bude taký, aký má byť.

Podľa originálu: The Good In Online Advertising


Fotogaléria




Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Všetky videá nájdete aj na našom YT kanáli: TV Bratislava

                                                                                              
Diskusia k článku

 /1 >> nasledujúci


Najnovšie videá

Image in photogallery

Záchrana Prügerovej záhrady (32)
5.8.2022 16:05 | Patrik Murcina

Image in photogallery

Bude mať Bratislava dostatok vody? (455)
5.8.2022 12:48 | Jozef Hübel

Image in photogallery

Stalo sa 05. 08. 2022 (30)
5.8.2022 09:16 | TV Bratislava

Image in photogallery

Metro Dnes 05. 08. 2022 (28)
5.8.2022 09:15 | TV


Image in photogallery

Nestaňte sa obeťou obchodovania s ľuďmi! (34)
4.8.2022 18:34 | Simona Halamíčková

Image in photogallery

Zanikne poliklinika Tehelná? (44)
4.8.2022 13:42 | Simona Halamíčková

Image in photogallery

Metro Dnes 04. 08. 2022 (41)
4.8.2022 08:45 | TV Bratislava

Image in photogallery

Stalo sa 04. 08. 2022 (41)
4.8.2022 08:40 | TV Bratislava


Image in photogallery

Pestovanie figovníkov, ruka v ruke s politikou (37)
3.8.2022 15:46 | Patrik Murcina

Image in photogallery

Bratislavské korunovačné dni 2022 (53)
3.8.2022 13:28 | Patrik Murcina

Image in photogallery

Vyhrá v EÚ ekonomika nad ekológiou? (117)
3.8.2022 12:32 | Martin Thúma

Image in photogallery

Metro Dnes 03. 08. 2022 (51)
3.8.2022 08:31 | TV Bratislava


Image in photogallery

Stalo sa 03. 08. 2022 (43)
3.8.2022 08:29 | TV Bratislava

Image in photogallery

Mestskí policajti poskytli pomoc zdravotne znevýhodneným ľuďom (53)
2.8.2022 16:10 | Cyril Žolnír

Image in photogallery

Petržalských 13 3. 8. 2022 (47)
2.8.2022 13:13 | Cyril Žolnír

Image in photogallery
Petržalská plaváreň má nové vedenie (51)
2.8.2022 13:11 | Cyril Žolnír


Image in photogallery

Ktoré slovenské slovo majú zahraniční študenti najradšej? (19)
2.8.2022 11:15 | Patrik Murcina

Image in photogallery

Metro Dnes 02. 08. 2022 (57)
2.8.2022 08:50 | TV Bratislava

Image in photogallery

Stalo sa 02. 08. 2022 (53)
2.8.2022 08:49 | TV Bratislava

Image in photogallery

Starosta Záhorskej Bystrice - Jozef Krúpa, sumarizuje svoje doterajšie pôsobenie (54)
1.8.2022 14:35 | Simona Halamíčková


Image in photogallery

Bratislavské korunovačné dni  (71)
1.8.2022 11:38 | TV BRATISLAVA

Image in photogallery

Metro Dnes 01. 08. 2022 (70)
1.8.2022 08:43 | TV Bratislava

Image in photogallery

Stalo sa 01. 08. 2022 (63)
1.8.2022 08:38 | TV Bratislava

Image in photogallery

Kadiaľ by ešte mohla ísť električka pri SND (74)
29.7.2022 13:04 | Patrik Murcina


Image in photogallery

Známi Záhoráci v Bratislave  (125)
29.7.2022 11:35 | Olga Valentová

Image in photogallery

Dulovo námestie bude už čoskoro krajšie (40)
29.7.2022 10:00 | Patrik Murcina

Image in photogallery

Metro Dnes 29. 07. 2022 (143)
29.7.2022 08:44 | TV Bratislava

Image in photogallery

Stalo sa 29. 07. 2022 (120)
29.7.2022 08:41 | TV Bratislava



123...351 >>

City TV, s.r.o.
Prokopova 1, 851 01 Bratislava
IČO: 35955511, IČ DPH: SK2022066420
redakcia@tvba.sk, info@tvba.sk
Produkcia: 0903 638 686, 0903 445 631
Marketing: 0903 445 632

City TV, s.r.o.
Prokopova 1, 851 01 Bratislava
IČO: 35955511, IČ DPH: SK2022066420
redakcia@tvba.sk, info@tvba.sk
Produkcia: 0903 638 686, 0903 445 631
Marketing: 0903 445 632



© Copyright 2022 Televízia Bratislava | Cookies | Tvorba web stránok

Nastavenie súborov cookies
Na fungovanie našej webovej stránky používame nevyhnutné cookies (essential cookies) umožňujúce realizovať základné funkcionality webovej stránky. Tieto cookies môžete zakázať zmenou nastavení Vášho internetového prehliadača, čo však môže ovplyvniť fungovanie webovej stránky. Radi by sme tiež využívali dobrovoľné cookies (non-essential), ktoré nám pomôžu zlepšiť fungovanie našej webovej stránky. Pre ich povolenie, prosím, odkliknite súhlas.
Informácie o cookies
Súhlasím Prispôsobiť Odmietnúť
Naspäť
Podrobné nastavenie cookies
Súbory cookie používame na zabezpečenie základných funkcií stránky a na zlepšenie vášho používateľského zážitku. Svoj súhlas pre každú kategóriu môžete kedykoľvek zmeniť.
Nevyhnutné cookies
 
Technické súbory cookies sú nevyhnutné pre správne fungovanie našej webovej stránky. Tieto sa využívajú najmä na uchovávanie Vašich produktov v košíku, zobrazovanie obľúbených výrobkov, nastavenie Vašich preferencií a nákupného procesu. Pre využívanie technických cookies nepožadujeme Váš súhlas, ale spracúvame ich na základe nášho oprávneného záujmu. Váš prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo Vás upozorňoval na takéto súbory. V takom prípade však nemusia niektoré časti našej webovej stránky správne fungovať.
Analytické cookies
 
Analytické cookies nám umožňujú meranie výkonu a počet návštev našej webovej stránky.
Marketingové cookies
 
Marketingové cookies sú využívané reklamnými a sociálnymi sieťami na prispôsobenie zobrazovaných reklám tak, aby pre vás boli čo najzaujímavejšie.
Povoliť všetky Povoliť zvolené Odmietnúť
Uložiť Odmietnúť