Ako napísať inzerát, aby ste rýchlo a výhodne predali

30.6.2020 20:49

Máte doma vec, ktorú už nevyužijete, ale niekomu inému by sa mohla ešte zísť? Ak je v dobrom stave, funkčná, a bez väčších známok opotrebenia, možno rozmýšľate o jej predaji cez niektorý z inzertných portálov. Úspešnosť inzercie takmer vždy závisí od správneho zostavenia inzerátu. Ako teda na to?

Nákup alebo predaj cez inzertné portály realizuje pomerne veľa ľudí. Dá sa na nich zohnať všeličo – od detského a športového oblečenia, cez rybárske potreby, až po lešenia či autá. Navyše za dostupnú cenu, prípadne len za odvoz. A inzertný portál obsahuje stovky, možno aj tisíce inzerátov.

Všetci, čo inzerujú, teda v našom prípade zverejnia inzerát na portáli, sú inzerenti. Nazývajú sa tak bez ohľadu na to, či majú záujem o predaj, alebo chcú niečo konkrétne kúpiť. Inzeráty so slovkom „predám“ výrazne prevažujú nad tými s označením „kúpim“. Z tohto dôvodu, i keď naše rady platia pre všetkých inzerentov, zužitkujú ich najmä predávajúci.

Stránky navštevujú tiež kupujúci a predávajúci, ktorí neinzerujú. Kupujúcich je v porovnaní s predávajúcimi „neinzerentmi“ väčšina. A práve pozornosť tejto väčšiny by ste sa mali snažiť upútať výstižným titulkom.

Titulok – krátky, ale so základnými údajmi

Na základe nadpisu, resp. titulku, sa potenciálny kupec rozhodne, či chce o ponúkanej veci vedieť viac, a teda či inzerát rozklikne. Na nič nehovoriace alebo príliš všeobecné titulky kupujúci nereagujú. Nadpisom typu „super ponuka“ sa vyhnite úplne. A namiesto stručného „predám lešenie“, už v nadpise uveďte, o aký typ lešenia a od akého výrobcu ide. Výstižný titulok by mohol znieť „Hliníkové pojazdné lešenie Pro Tec, 7,3m, Krause“ alebo „Fasádne lešenie MJ UNI 70, pozinkované, 92m2“.

Analogicky postupujte aj v prípade, že chcete predať povedzme signalizátor záberu, resp. sadu signalizátorov. Eventuálny nadpis: „Signalizátor set - COMBAT II bite alarm 3 + 1“ alebo „Signalizátor E.C.U MK1 R+ Compact s príposluchom“. V druhom nadpise sme kvôli stručnosti celý oficiálny výraz „...R-Plus...“ skrátili na „...R+...“. Rybár, ktorí vie, čo hľadá, sa tým nenechá pomýliť.

V prípade oblečenia by titulok mal obsahovať údaje ako: druh oblečenia, pre koho je určené, veľkosť, a prípadne aj farbu a značku. Príklad: „pánske lyžiarske nohavice, čierne, Obermeyer, XL“ alebo „detské body, unisex, veľ. 62“.

Názov titulku je obvykle obmedzený na 50 znakov. Je to postačujúce, pokiaľ slová vyjadríte v základnom tvare (neskloňujete, nečasujete) a používate zrozumiteľné, zmysluplné skratky. V názve nemusíte uvádzať, či ide o predaj alebo kúpu. Robí sa to na každom inzertnom serveri zvlášť. Pri výbere kľúčových slov do nadpisu sa zamyslite nad tým, čo by uľahčilo selektovanie ponúk vám. Skúste sa vžiť do kože potenciálneho kupujúceho.

Text inzerátu – bližšia špecifikácia produktu

V texte by sa nemalo vyskytnúť viac ako 1000 znakov. Na väčšine inzertných portálov platia obmedzenia, ktoré dlhší text automaticky useknú. Kupujúci sa tak nemusí dostať k informáciám, ktoré by ho mohli podnietiť ku kúpe. Avšak text s troma vetami určite nestačí. Príliš krátke texty v záplave ostatných inzerátov zaniknú. Vety formulujte jasne, vyhnite sa komplikovaným formuláciám a dajte si záležať na gramatike.

Potenciálnemu kupujúcemu sa snažte poskytnúť maximum relevantných informácií s dôrazom na odlišnosti a výhody navyše v porovnaní s rovnakými produktmi. Ak ponúkajú viacerí signalizátory, v texte uveďte, že ten váš je vodeodolný, má možnosť pripojenia svietiaceho swingera, alebo rozpoznáva spätný záber. V prípade predaja lešení jeden, i keď možno základný technický údaj z titulku určite nepostačuje. V texte uveďte, aké má lešenie rozmery, nosnosť, či je rám z ocele alebo hliníka, ale napr. aj že má protikoróznu úpravu alebo jednoduchú montáž. Čo sa týka oblečenia, tam by kupujúceho mohol zaujímať materiál a špecifické vlastnosti materiálu (paropriepustnosť, krčivosť, a pod.). Taktiež odporúčame nezamlčať prípadné poškodenia na ponúkanom predmete – vrátane drobných estetických vád, ktoré vznikli v dôsledku používania, ale na funkčnosť nemajú vplyv.

Okrem spomenutého, ak to daný inzertný portál priamo nezakazuje a vám to neprekáža, je vhodné do textu inzerátu uviesť aj svoje kontaktné údaje. A zopakovať či zdôrazniť cenu. Ak sa z nejakých dôvodov nedá, alebo ju nechcete vyčísliť, stačí uviesť aspoň slovnú informáciu „cena dohodou“, „zadarmo“, príp. „ponúknite“. Taktiež môžete konkretizovať možnosti odberu, spôsob dodania a platby.

Fotky

Najviac efektívne sú inzeráty s fotkou. Čím viac fotiek, tým lepšie. No samozrejme, či zachytávajú predmet vcelku, zo strán, alebo detailne – mali by byť kvalitné a ostré.

Ak uvediete v predchádzajúcich častiach (v titulku alebo v texte) konkrétny typ lešenia či signalizátora, kupujúci si ho môže nájsť pomocou internetového vyhľadávača. Má síce predstavu, ako produkt vyzerá, ale nevie si predstaviť rozsah opotrebenia. Fotka s detailom prípadných škrabancov pôsobí dôveryhodne a môže vo významnej miere rozhodnúť o kúpe.

Takisto môžete nafotiť prípadné trvácne fľaky na oblečení. Oblečenie bez fotiek sa predáva náročne. Dobre je, ak si ho potenciálny kupec môže obzrieť aj na postave. Vaša tvár, ani tvár vášho dieťaťa na fotke byť nemusí.


Fotogaléria




Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print



Služby


© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam