O vnímaní webu rozhodujú prvé sekundy
O tom, či sa nám niečo páči a chceme tomu svoj čas venovať aj naďalej, rozhodujú prvé štyri sekundy. Deje sa tak na základe vizuálnych vnemov, ktoré prijíma a spracúva náš mozog. Nie je tomu samozrejme inak ani v online svete.
Každú minútu je na internete registrovaných 70 nových domén a vznikne až 571 nových web stránok. V dnešnej dobe, kedy sa reklama sústredí viac na internet, a boj o zákazníka je stále viac intenzívnejší, musí byť web zaujímavý natoľko, aby sme tu chceli zotrvať čo najdlhšie. Ktoré faktory k tomu prispievajú?
Prvé sú emócie
Tvorba web stránok neznamená venovať sa len racionálnej stránke webu, ale aj tej emocionálnej. Dôležitá je samozrejme funkčnosť a obsah stránok. Web musí byť praktický, texty ľahko čitateľné a návštevník sa musí vedieť rýchlo zorientovať. Avšak niekedy aj dobre vytvorený web nedokáže upútať natoľko, aby tu návštevník zostal. Aj malý rozdiel, napríklad zmena typu písma, dokáže v človeku vytvoriť úplne iný celkový dojem. Rozhodujúci teda určite nie je dostatok informácií, ale práve spomínaný pocit. Použité farby, profesionálne vytvorené logo, výber zaujímavých obrázkov, či provokujúci nadpis na začiatku textu.
Navrhujte pre ľudí
Na to, aby sa tvorca čo najviac vyhol negatívnej reakcii, je potrebné nielen dobre poznať svojho zákazníka, ale nechať si poradiť odborníkmi. Tvorba webu zahŕňa dizajn, technickú stránku, marketing a trochu i psychológiu. Vytvoriť web zameraný na ľudí znamená vytvoriť ho tak, aby navigácia bola čo najjednoduchšia a aby návštevníci nemuseli hádať, čo by asi tak mali urobiť.
Dizajn musí byť zameraný na to, čo na webe majú ľudia robiť a ako má web pre nich slúžiť. Musí im byť jasné, kde môžu kliknúť, kde sa práve nachádzajú a kam sa môžu dostať. Dôležitý je aj proces kontroly. Pred samotným spustením stránok si ich atraktivitu a funkčnosť môžete vyskúšať na vzorke respondentov (použite aspoň svojich známych a rodinu).
Rozhoduje príbeh
Príbehy sprevádzajú ľudstvo od počiatkov. Výskumy ukazujú, že deti už hneď po narodení reagujú podľa tónu hlasu na príbehy, ktoré im matka rozprávala ešte počas tehotenstva. Tie najúspešnejšie značky nie sú vždy tie najlepšie, ale majú za sebou príbeh, ktorý vedie zákazníkov k túžbe stať sa jeho súčasťou. Je to v nás zakorenené. Na internete sa dá aj veľmi dobre zarábať. Predstavte si web ako jeden taký príbeh. Zákazník je jeho hrdina, ktorý potrebuje zdolať nejakú prekážku a vy mu v tom dokážete pomôcť. Ak mu to dokážete dobre podať, máte napoly vyhraté. Začnite ho rozprávať už teraz.
Všetky videá nájdete aj na našom YT kanáli: TV Bratislava