logo
Nákupný košík

Vitajte v archíve TV Bratislava.
Tu nájdete príspevky podľa kľúčových slov, ktoré zadáte do vyhľadávania.

AutoMoto News 8/2015

27.4.2015 17:12 | Rastislav Iliev

Jarný kolotoč autosalónov pokračuje. V relácii AutoMoto News sme sa len nedávno pozerali na výstavisko v Ženeve, následne sme sa presunuli do New Yorku a medzičasom otvoril svoje brány ďalší významný automobilový veľtrh, tentokrát v Šanghaji. O novinky vo svete štyroch kolies teda nie je núdza. Pozrime sa na ne.

Vráťme sa najprv na východ Spojených štátov, kde automobilka Porsche prezentovala ďalšiu zo svojich zaujímavých premiér tejto jari. Bola ňou nová generácia verzie Spyder, odvodenej od modelu Boxster. Dobrou správou pre milovníkov vysokých výkonov je, že novinka má veľa spoločného s ostro ladeným kupé Cayman GT4. To znamená, že za dvojmiestnou kabínou pracuje 3,8-litrový šesťvalec, vyhradený pôvodne pre model deväťstojedenásť. Oproti spomenutej gé té štvorke je síce o desať koní slabší, finálna porcia 375 koní je však viac než dostatočná. Nový Boxster Spyder vďaka tomuto výkonu zrýchli na stovku za štyri a pol sekundy a rozbehne sa na maximálnych dvesto deväťdesiat kilometrov za hodinu. Nový otvorený športiak je ladený vyslovene puristicky. Prevodovku vám do neho dajú iba manuálnu, škrupinové sedadlá majú ľahučkú karbónovú štruktúru. A dokonca, kým si to vyslovene nevyžiadate, tak vám nenamontujú ani rádio alebo klimatizáciu. A elektrické ovládanie otváracej strechy? Ani náhodou! Musíte si pekne krásne ponamáhať ruky.

Nissan oprášil staré meno, ktoré používal pre veľký sedan, predávaný pred časom aj na Slovensku. Nová Maxima však má s tou, ktorú poznáme, spoločné ozaj len meno. A najmä, určená je prioritne pre americký trh a vôbec nie je jasné, či príde časom aj k nám. Automobil, ktorí Japonci predstavili v New Yorku, má mimoriadne dynamický dizajn, na ktorom vynikajú hlavne expresívne tvary prednej časti a odvážne riešené zadné stĺpiky. Zaujímavý je aj interiér s kokpitom jasne orientovaným na vodiča. Panujú tu kvalitné materiály a zákazníci sa môžu tešiť na ozaj bohatú výbavu. Motor až takou úplnou novinkou nie je. Pod prednou kapotou spočíva benzínový tri a pol litrový šesťvalec, známy aj u nás, napríklad z modelu Murano. Posledné evolučné úpravy pre Maximu ustálili jeho výkon na slušnej hodnote 300 koní. Poháňané sú predné kolesá, prevodovka je automatická. No a ak by sme sa predsa len dočkali aj európskej verzie, tak veríme, že v jej ponuke nebude chýbať moderný diesel.

To, že americký Chevrolet ukázal európskemu trhu chrbát, neznamená, že to zabalil úplne. Dôkazom je aj nová generácia modelu Malibu. Napriek krajine pôvodu sa u nej prejavujú viaceré progresívne trendy. Oproti predchodcovi síce narástli rozmery, hlavne dĺžka a rázvor, výrazne však poklesla hmotnosť: až o 136 kilogramov. Nie práve americky vyzerá aj avizovaná ponuka techniky pod prednou kapotou. Žiadne osemvalce, dokonca ani šesťvalce, všetky motory budú iba štvorvalcové. Menšie turbo, väčšie turbo a hybrid pokryjú výkonové rozpätie od 160 do 250 koní. Najúspornejší variant s kombinovaným pohonom má mať spotrebu iba niečo málo vyše piatich litrov benzínu. Novinkou z významnej výstavy je aj Chevrolet Spark. Teda nie celkom, pretože ide v podstate o koncernový produkt, vyrábaný v Južnej Kórei, ktorý sa už predáva v Európe ako najmenší Opel Karl. Americký variant ale vyzerá trochu inak a ani pohon nebude rovnaký. Kým Karlovi na starom kontinente musí stačiť litrový trojvalec, za oceánom sa môžu tešiť na ozajstný štvorvalcový trhač asfaltu s objemom 1,4 litra.

Jedným z prekvapení newyorského veľtrhu bol prototyp desiatej generácie obľúbeného modelu Honda Civic. Obliekol si karosériu kupé s výraznými športovými akcentmi a jedovatý zelený lak. Sériová verzia by sa mala objaviť na trhu ešte do konca tohto roka.

Subaru potešilo na výstavisku mnohých svojich fanúšikov. Svetu totiž predviedlo koncept kupé BRZ s prívlastkom STI, ktoré dostalo drsnú karosériu a prepĺňaný motor s výkonom 300 koní. Japonci však zatiaľ nepovedali, či ho plánujú vyrábať.

Volkswagen predstavil v apríli šiestu generáciu svojho automobilu stojaceho na rozhraní osobného a úžitkového segmentu známeho vo verziách Transporter, Multivan či Karavel. Vozidlo označeného kódom T6 dostalo upravený dizajn, LED svetlá aj adaptívny podvozok.

Volvo dnes patrí čínsky majiteľom. Nie je preto prekvapením, že švédska značka pri premiére svojho najluxusnejšieho SUV uprednostnila pred New Yorkom neskorší Šanghaj. Jej model XC90 Ekselens má špičkové vybavenie a určený je pre štyroch pasažierov.

Hádam najväčšou hviezdou čínskeho autosalóna sa stala hviezda trojcípa. Konkrétne je reč o prototype Mercedes GLC Coupé. Ide o SUV s klesajúcou strešnou líniou, ktoré je jednoznačne koncipované ako súper pre BMW X4. Na bavorského súpera by mal tento model zaútočiť už onedlho, prototyp predstavený na čínskej pôde totiž nie je ďaleko od sériovej výroby. Vozidlo s dĺžkou 4,73 metra však predznamenáva nielen produkčný typ, ale zároveň aj svojho príbuzného: GLC bez prívlastku kupé. Pôjde o konvenčne tvarovaného nástupcu aktuálneho typu GLK, ktorého čaká premenovanie. Dvojica bude mať spoločnú techniku, interiér i veľkú časť dizajnu. Šanghajská novinka dostala diódové svetlá, zapustené kľučky dverí a nárazníky identifikujúce ju ako športovú verziu AMG. Tá sa v budúcnosti pravdepodobne objaví na trhu, pričom by mohla mať rovnaký motor ako koncept. Dvakrát prepĺňaný šesťvalec so zdvihovým objemom tri litre dosahuje v koncepte maximálny výkon 367 koní, ktorý je prenášaný na všetky štyri kolesá.

Peugeot 308 druhej generácie mal premiéru pred rokom a pol, pričom vo Frankfurte debutoval nielen v sériovom prevedení, ale aj ako ostrý dvojfarebný koncept označený s písmenom R. Na tohtoročnom autosalóne v Šanghaji sa francúzska automobilka k téme vrátila a predstavila jej evolúciu. Nová verzia hatchbacku však vymenila červenú časť lakovania za modrú, okrem toho má rozšírené blatníky a množstvo upravených dizajnových prvkov. Zmenila sa aj technika. K pôvodnému prepĺňanému štvorvalcu s výkonom 270 koní sa totiž pridal po jeden elektromotor na každej náprave. Tristo-osmička má vďaka tomu nielen hybridný pohon všetkých kolies, ale aj extrémny výkon s maximom až 500 koní. Zrýchlenie na stovku jej preto trvá iba štyri sekundy. Elektronika ju však pri rýchlosti 250 km/h zastaví.





Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Všetky videá nájdete aj na našom YT kanáli: TV Bratislava

                                                                                              
Diskusia k článku

 /1 >> nasledujúci


Image in photogallery
Tip na jesenný výlet v rakúskom regióne Carnuntum-Marchfeld (1896)
28.9.2023 14:41 | Patrik Murcina

Image in photogallery
Samostatnému odboru diabetológia hrozí zánik (1949)
28.9.2023 14:39 | Martina Činovská

Image in photogallery
Zákaz parkovania na chodníkoch z pohľadu Mestskej polície Bratislava  (2808)
28.9.2023 14:35 | TV Bratislava

Image in photogallery
Stalo sa 2.10.2023 (2076)
28.9.2023 14:34 | TV Bratislava


Image in photogallery
Metro Dnes 2.-8.10. 2023 (1609)
28.9.2023 14:30 | TV Bratislava

Image in photogallery

Novinky z pera spisovateľky Dany Hlavatej (1945)
25.9.2023 13:42 | TV Bratislava

Image in photogallery

Aktivity Matice slovenskej v Bratislave a okolí (1974)
25.9.2023 13:39 | TV Bratislava

Image in photogallery

Ocenenie Mladý inovatívny podnikateľ 2023 (2038)
25.9.2023 13:34 | Martina Činovská


Image in photogallery

Lekári a pacienti bežali na podporu darcovstva (1820)
25.9.2023 13:33 | Martina Činovská

Image in photogallery

Nový supermarket je ekologickou drevostavbou  (1892)
25.9.2023 13:30 | Martina Činovská

Image in photogallery

Metro Dnes 25.9.-1.10.2023 (1595)
25.9.2023 13:27 | TV Bratislava

Image in photogallery

Stalo sa 25.9.2023 (1930)
25.9.2023 13:04 | TV Bratislava


Image in photogallery

Nastúpte prosím - 09 / 2023 (1215)
18.9.2023 10:48 | Patrik Murcina

Image in photogallery

Počas Dní Vajnor sa slávili hody aj dožinky (1923)
18.9.2023 08:52 | Martina Činovská

Image in photogallery

V Petržalke obnovili Kaplnku sv. Kríža (1844)
14.9.2023 14:27 | Martina Činovská

Image in photogallery

Metro Dnes 18.-24.9 2023 (1368)
14.9.2023 14:23 | TV Bratislava


Image in photogallery

Stalo sa 18.9.2023 (1844)
14.9.2023 14:22 | TV Bratislava

Image in photogallery

Dopravný podnik Bratislava opäť otvoril svoje brány pre všetkých (1521)
11.9.2023 11:40 | Patrik Murcina

Image in photogallery

Metro Dnes 11.-17.9. (1394)
11.9.2023 10:00 | TV Bratislava

Image in photogallery

Stalo sa 11.9.2023 (1923)
11.9.2023 09:57 | TV Bratislava


Image in photogallery

Laureáti 16.ročníka Identifikačného kódu Slovenska (1831)
8.9.2023 13:44 | Martina Činovská

Image in photogallery

ZŠ Plickova slávnostne otvorila školský rok (1871)
8.9.2023 13:38 | Martina Činovská

Image in photogallery

Bratislava pohľadom Juraja Štubniaka (2028)
8.9.2023 12:56 | Martina Činovská

Image in photogallery

Letná edícia grantu „Vy rozhodujete, my pomáhame´ (1312)
8.9.2023 12:51 | Martina Činovská


Image in photogallery

Megatrolejbus je už v Bratislave (1005)
6.9.2023 11:54 | Patrik Murcina

Image in photogallery

Metro Dnes 4.-10.9 2023 (1401)
4.9.2023 12:25 | TV Bratislava

Image in photogallery

Stalo sa 4.9.2023 (1902)
4.9.2023 12:24 | TV Bratislava

Image in photogallery

Nastúpte prosím - 08/2023 (1154)
31.8.2023 11:07 | Patrik Murcina



123...392 >>

City TV, s.r.o.
Prokopova 1, 851 01 Bratislava
IČO: 35955511, IČ DPH: SK2022066420
redakcia@tvba.sk, info@tvba.sk
Produkcia: 0903 638 686, 0903 445 631
Marketing: 0903 445 632

City TV, s.r.o.
Prokopova 1, 851 01 Bratislava
IČO: 35955511, IČ DPH: SK2022066420
redakcia@tvba.sk, info@tvba.sk
Produkcia: 0903 638 686, 0903 445 631
Marketing: 0903 445 632



© Copyright 2022 Televízia Bratislava | Cookies | Tvorba web stránok

Nastavenie súborov cookies
Na fungovanie našej webovej stránky používame nevyhnutné cookies (essential cookies) umožňujúce realizovať základné funkcionality webovej stránky. Tieto cookies môžete zakázať zmenou nastavení Vášho internetového prehliadača, čo však môže ovplyvniť fungovanie webovej stránky. Radi by sme tiež využívali dobrovoľné cookies (non-essential), ktoré nám pomôžu zlepšiť fungovanie našej webovej stránky. Pre ich povolenie, prosím, odkliknite súhlas.
Informácie o cookies
Súhlasím Prispôsobiť Odmietnúť
Naspäť
Podrobné nastavenie cookies
Súbory cookie používame na zabezpečenie základných funkcií stránky a na zlepšenie vášho používateľského zážitku. Svoj súhlas pre každú kategóriu môžete kedykoľvek zmeniť.
Nevyhnutné cookies
 
Technické súbory cookies sú nevyhnutné pre správne fungovanie našej webovej stránky. Tieto sa využívajú najmä na uchovávanie Vašich produktov v košíku, zobrazovanie obľúbených výrobkov, nastavenie Vašich preferencií a nákupného procesu. Pre využívanie technických cookies nepožadujeme Váš súhlas, ale spracúvame ich na základe nášho oprávneného záujmu. Váš prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo Vás upozorňoval na takéto súbory. V takom prípade však nemusia niektoré časti našej webovej stránky správne fungovať.
Analytické cookies
 
Analytické cookies nám umožňujú meranie výkonu a počet návštev našej webovej stránky.
Marketingové cookies
 
Marketingové cookies sú využívané reklamnými a sociálnymi sieťami na prispôsobenie zobrazovaných reklám tak, aby pre vás boli čo najzaujímavejšie.
Povoliť všetky Povoliť zvolené Odmietnúť
Uložiť Odmietnúť