logo
Nákupný košík

Vitajte v archíve TV Bratislava.
Tu nájdete príspevky podľa kľúčových slov, ktoré zadáte do vyhľadávania.

Mesačník Metropola (október 2015): Rozhovor s riaditeľkou TV Bratislava

5.10.2015 13:38 | TVBA

Týždenník Metropola - október 2015

Prepis článku

Ste zakladateľka celobratislavskej televízie - TV Bratislava. Ako a prečo vznikla táto myšlienka?

Na to sa nedá odpovedať jednou vetou, lebo to malo dlhý vývoj. Myšlienka o televízií mi napadla pri písaní diplomovej práce na tému „Financovanie komerčnej televízie“ na NHF VŠE v roku 1995. Vtedy som už pracovala vo svojej firme, lebo dva roky predtým sme s bývalým kolegom Ing. Silvestrom Ernekom, založili jedno z prvých televíznych štúdií na Slovensku Viva Studio, s.r.o

Boli to začiatky súkromného podnikania vo sfére filmu, reklamy a televíznej tvorby. Na Slovensku iba začínal duálny systém vysielania a my sme boli pri tom, keď sa zakladali prvé televízie. V branži sa o tom stále hovorilo. Ale do diplomovky som si musela vymýšľať, nemal mi kto poradiť. V tom roku začala vysielať VTV a pripravovala sa komerčná stanica TV Markíza. Obidve televízie sa stali našimi klientami, vo veľkých objemoch a na dlhé roky. Okrem toho sme spolupracovali s televíziami Nova, Prima, ČT, ARD, neskôr TA3, Mac TV, rôznymi producentami, reklamnými agentúrami, nakrúcali sme TV relácie, reklamy, dokumentárne filmy a vyrábali dabing filmov.

V roku 1996 sme dostali aj možnosť sprevádzkovať Miestne vysielanie Petržalka. Naša zmluva s Petržalkou trvala iba necelý rok, pretože sa rozhodli založiť si vlastnú televíziu. Bez nás, pretože sa naše názory na fungovanie TV rozišli. Televízia vo vlastníctve samosprávy bola neúspešná a po niekoľkých rokoch ju  zatvorili.

Prázdne miesto na trhu stále bolo – neexistovala televízia pre celé mesto, iba niekoľko „starostovských infokanálov“. Vhodnej príležitosti sme sa dočkali až v roku 2006, pretože primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský a zastupiteľstvo boli ochotní podporiť metropolitnú televíziu.  

Regionálna TV je špecifická. Aká je stratégia?

Regionálna TV má nezastupiteľné miesto v spoločnosti. Čím je pre obyvateľa udalosť bližšia, tým je pre neho zaujímavejšia. Miestna televízia je pre ľudí dôveryhodná a má vysokú mienkotvornú funkciu.  Plní jedinečnú, nezastupiteľnú úlohu - informovať o dianí v najbližšom okolí.
Aktivizuje občana v jeho účasti na správe verejných vecí
v jeho bezprostrednom okolí, podporujú regionálnu kultúrnu identitu a ekonomický regionálny rozvoj. Lokálne médiá významne prispievajú k demokratizácii a to práve pre možnosť občana zúčastňovať sa na ich tvorbe, pretože sú pre neho dostupné a informačne blízke. V mnohých prípadoch môžu sami občania priamo vstupovať do programu a prezentovať svoje názory reflektujúce udalosti rôznorodého charakteru, problémové situácie či nevyriešené problémy určitej obce.

Keď chce celoplošná TV vyrábať regionálne spravodajstvo, musí selektovať, aby to bolo zaujímavé pre všetkých. Nemôže informovať, že v Dolnej Marikovej zdochla krava oproti informácii o dočasnej uzávierke cesty v Bratislave. Takto vedľa seba to nikoho nezaujíma. A keď selektuje, to už potom nie je regionálne spravodajstvo. V tomto smere nám celoplošná TV nemôže konkurovať. Ale my jej naopak trošku konkurujeme, pretože regionálny program divák pozerá v regionálnom médiu.

Peňazí nikdy nie je nazvyš. Ako je na tom TV BRATISLAVA?

Máme veľmi vysoké fixné náklady, pretože televízna produkcia je veľmi drahá, či sa vyrába pre celoplošnú TV, regionálnu TV alebo internet. Divák je náročný a chce kvalitu.
Oblasť v ktorej nemôžeme konkurovať celoplošnej TV je reklama a príjmy z reklamy, pretože máme malý trh. Regionálna TV sa plne neuživí z reklamy u nás, ani v zahraničí. Regionálna TV vlastne supluje verejnoprávnu televíziu v lokálnych podmienkach. Financovanie je z viacerých zdrojov: príspevky zo samosprávy a komerčná reklama. Do istej miery televíziu aj „sponzorujeme“. To, čo tradičná materská spoločnosť zarobí na dabingoch, to ostáva pre potreby televízie
.

Granty pre regionálnu TV na Slovensku nie sú. Regionálne vysielanie si vo vyspelých krajinách vysoko vážia a oceňuje jej význam pre spoločnosť
. Trvalou udržateľnosťou regionálneho vysielania sa zaoberajú na úrovni vlády. V západoeurópských krajinách je vytvorený dotačný program pre výrobu lokálnych programov a televízie sú aj legislatívne protežované. Napríklad v Dánku od r.2000 novinkou sa stali každoročné dotácie na výrobu lokálnych programov, a to práve z poplatkov súkromného sektora a časť je vyčlenená z koncesionárskych poplatkov. Politika pomoci lokálnemu vysielaniu je vlastná aj na Novom Zélande a Austrálií.

V čom sa odlišujete a čo viete divákovi ponúknuť?

Svojim programom sa orientujeme na špecifické oblasti, typické pre obyvateľa hlavného mesta: komunálna politika, doprava, výstavba, životné prostredie a zeleň, kultúra, umenie a trávenie voľného času.
Rozdiel je aj v prístupe k publiku. Klasická komerčná TV predpokladá, že publikum je pasívnym účastníkom, ktorý je zasiahnutý programom na ktorý reaguje (napríklad reality show). My sa snažíme o opak, aby sa naše publikum stalo aktívnou účasťou mediálnej komunikácie. Naši diváci nie sú pasívna masa, naopak potrebujú nás, aby uspokojil svoje informačné potreby. Nechceme aby naše publikum bola trpiaca obeť záludností ktorú suverénne ovládame cez príjem medializovaných informácií.

Čo je podľa Vás najťažšie na televíznej práci?

Fungujeme na dvojitom trhu: predávame program divákom a zároveň dodávame pozornosť publika našim inzerentom, to treba zladiť. Ale najťažšie je nepretržité úsilie o udržanie financií na chod televízie.
Smutné je, že ľudia u nás majú obmedzený priestor kariérneho rastu.  A tak neustále „vychovávame“ ľudí iných. Ale čo teší, že sa úspešne uplatňujú v národnej TV alebo na miestach hovorcov. 

Na čo kladiete dôraz pri tvorbe programovej štruktúry?

Sme blízko ľudí. Prvoplánový bulvár prenechávame iným, ale drobné klebietky ku mestu patria. Nenapodobňujeme celoplošné média, vieme že naše nezastupiteľné miesto je v bezprostrednej blízkosti príbytkov obyvateľov Bratislavy a v tomto smere prispôsobujeme program.

Prezraďte nám Vaše ďalšie vízie, prípadne novinky na ktorých pracujete, na čo sa môžu diváci tešiť v najbližšej dobe?

Radi by sme rozšírili program aj o programy ďalších mestských častí. Obyvatelia Bratislavy vo svojich názoroch uprednostňujú  jednu silnú regionálnu  televíziu pred  finančne a programovo podvyživenými infokanálmi starostov, ktoré v jednej hodinovej slučke opakujú ten istý program celý týždeň. V prípade vyšších príjmov by sme si mohli dovoliť výpravnejšie formáty, talk show alebo kvalitný dokument. Nedarí sa nám získať financie ani na výrobu dokumentov – napríklad o hlavnom meste. To by pomohlo aj domácemu cestovnému ruchu, lebo takýto program môžeme vysielať na celom Slovensku.
Chceme tiež zlepšiť marketingovú komunikáciu. Je škoda, že sa tak malo vie o nás a o regionálnej televízii všeobecne. O konkrétnych plánoch budeme informovať včas. 



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Všetky videá nájdete aj na našom YT kanáli: TV Bratislava

                                                                                              
Diskusia k článku

 /1 >> nasledujúci


Image in photogallery
Tip na jesenný výlet v rakúskom regióne Carnuntum-Marchfeld (1550)
28.9.2023 14:41 | Patrik Murcina

Image in photogallery
Samostatnému odboru diabetológia hrozí zánik (1542)
28.9.2023 14:39 | Martina Činovská

Image in photogallery
Zákaz parkovania na chodníkoch z pohľadu Mestskej polície Bratislava  (2256)
28.9.2023 14:35 | TV Bratislava

Image in photogallery
Stalo sa 2.10.2023 (1662)
28.9.2023 14:34 | TV Bratislava


Image in photogallery
Metro Dnes 2.-8.10. 2023 (1175)
28.9.2023 14:30 | TV Bratislava

Image in photogallery

Novinky z pera spisovateľky Dany Hlavatej (1510)
25.9.2023 13:42 | TV Bratislava

Image in photogallery

Aktivity Matice slovenskej v Bratislave a okolí (1495)
25.9.2023 13:39 | TV Bratislava

Image in photogallery

Ocenenie Mladý inovatívny podnikateľ 2023 (1594)
25.9.2023 13:34 | Martina Činovská


Image in photogallery

Lekári a pacienti bežali na podporu darcovstva (1439)
25.9.2023 13:33 | Martina Činovská

Image in photogallery

Nový supermarket je ekologickou drevostavbou  (1464)
25.9.2023 13:30 | Martina Činovská

Image in photogallery

Metro Dnes 25.9.-1.10.2023 (1189)
25.9.2023 13:27 | TV Bratislava

Image in photogallery

Stalo sa 25.9.2023 (1529)
25.9.2023 13:04 | TV Bratislava


Image in photogallery

Nastúpte prosím - 09 / 2023 (934)
18.9.2023 10:48 | Patrik Murcina

Image in photogallery

Počas Dní Vajnor sa slávili hody aj dožinky (1480)
18.9.2023 08:52 | Martina Činovská

Image in photogallery

V Petržalke obnovili Kaplnku sv. Kríža (1454)
14.9.2023 14:27 | Martina Činovská

Image in photogallery

Metro Dnes 18.-24.9 2023 (1037)
14.9.2023 14:23 | TV Bratislava


Image in photogallery

Stalo sa 18.9.2023 (1494)
14.9.2023 14:22 | TV Bratislava

Image in photogallery

Dopravný podnik Bratislava opäť otvoril svoje brány pre všetkých (1185)
11.9.2023 11:40 | Patrik Murcina

Image in photogallery

Metro Dnes 11.-17.9. (1074)
11.9.2023 10:00 | TV Bratislava

Image in photogallery

Stalo sa 11.9.2023 (1504)
11.9.2023 09:57 | TV Bratislava


Image in photogallery

Laureáti 16.ročníka Identifikačného kódu Slovenska (1452)
8.9.2023 13:44 | Martina Činovská

Image in photogallery

ZŠ Plickova slávnostne otvorila školský rok (1536)
8.9.2023 13:38 | Martina Činovská

Image in photogallery

Bratislava pohľadom Juraja Štubniaka (1652)
8.9.2023 12:56 | Martina Činovská

Image in photogallery

Letná edícia grantu „Vy rozhodujete, my pomáhame´ (1010)
8.9.2023 12:51 | Martina Činovská


Image in photogallery

Megatrolejbus je už v Bratislave (712)
6.9.2023 11:54 | Patrik Murcina

Image in photogallery

Metro Dnes 4.-10.9 2023 (1076)
4.9.2023 12:25 | TV Bratislava

Image in photogallery

Stalo sa 4.9.2023 (1576)
4.9.2023 12:24 | TV Bratislava

Image in photogallery

Nastúpte prosím - 08/2023 (929)
31.8.2023 11:07 | Patrik Murcina



123...392 >>

City TV, s.r.o.
Prokopova 1, 851 01 Bratislava
IČO: 35955511, IČ DPH: SK2022066420
redakcia@tvba.sk, info@tvba.sk
Produkcia: 0903 638 686, 0903 445 631
Marketing: 0903 445 632

City TV, s.r.o.
Prokopova 1, 851 01 Bratislava
IČO: 35955511, IČ DPH: SK2022066420
redakcia@tvba.sk, info@tvba.sk
Produkcia: 0903 638 686, 0903 445 631
Marketing: 0903 445 632



© Copyright 2022 Televízia Bratislava | Cookies | Tvorba web stránok

Nastavenie súborov cookies
Na fungovanie našej webovej stránky používame nevyhnutné cookies (essential cookies) umožňujúce realizovať základné funkcionality webovej stránky. Tieto cookies môžete zakázať zmenou nastavení Vášho internetového prehliadača, čo však môže ovplyvniť fungovanie webovej stránky. Radi by sme tiež využívali dobrovoľné cookies (non-essential), ktoré nám pomôžu zlepšiť fungovanie našej webovej stránky. Pre ich povolenie, prosím, odkliknite súhlas.
Informácie o cookies
Súhlasím Prispôsobiť Odmietnúť
Naspäť
Podrobné nastavenie cookies
Súbory cookie používame na zabezpečenie základných funkcií stránky a na zlepšenie vášho používateľského zážitku. Svoj súhlas pre každú kategóriu môžete kedykoľvek zmeniť.
Nevyhnutné cookies
 
Technické súbory cookies sú nevyhnutné pre správne fungovanie našej webovej stránky. Tieto sa využívajú najmä na uchovávanie Vašich produktov v košíku, zobrazovanie obľúbených výrobkov, nastavenie Vašich preferencií a nákupného procesu. Pre využívanie technických cookies nepožadujeme Váš súhlas, ale spracúvame ich na základe nášho oprávneného záujmu. Váš prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo Vás upozorňoval na takéto súbory. V takom prípade však nemusia niektoré časti našej webovej stránky správne fungovať.
Analytické cookies
 
Analytické cookies nám umožňujú meranie výkonu a počet návštev našej webovej stránky.
Marketingové cookies
 
Marketingové cookies sú využívané reklamnými a sociálnymi sieťami na prispôsobenie zobrazovaných reklám tak, aby pre vás boli čo najzaujímavejšie.
Povoliť všetky Povoliť zvolené Odmietnúť
Uložiť Odmietnúť