Predstavte si situáciu: potrebujete novú práčku. Generácia dnešných päťdesiatnikov a šesťdesiatnikov sa väčšinou vyberie na nákup do obchodu s elektronikou, prejde možno viacero predajní, nechá si poradiť od predavačov a nakoniec sa rozhodne podľa parametrov výrobku či podľa ceny. Je zaujímavé, ako odlišne sa pri nakupovaní správajú ich deti.
Mladšia generácia si najskôr prehliadne ponuky internetových obchodov, porovnáva parametre a ceny bez pomoci zaučeného personálu, prečíta si recenzie od ľudí, ktorí s konkrétny produkt už zakúpili a doma používajú a nakoniec vyhľadajú pomocou porovnávacích nákupných portálov ten eshop, ktorý im danú práčku predá najlacnejšie, dodá najrýchlejšie a najvýhodnejšie alebo ponúkne lákavú predĺženú záruku. Nakupovanie na internete nám vie ušetriť nielen peniaze za zakúpený tovar, ale aj náklady na dopravu do obchodu a v neposlednom rade aj drahocenný čas.
S vyloženými nohami zo svojej obývačky
Súčasná tvorba eshopov myslí na to, že moderný zákazník nechce “naháňať” tovar v nákupných centrách. Doma pri káve si v pohodlí dáva pri výbere načas a porovnáva tovar, ktorý mu internetové obchody ponúkajú. Netlačí naňho namotivovaný predavač, má čas sa bez nátlaku rozhodnúť. Skutočne, dnes sa dá na internete kúpiť všetko – od oblečenia, nábytku, zvierat, potravín, cez erotické pomôcky, last minute dovolenky či pozemok na mesiaci. Hľadáte olej z čiernej rasce? Určite nájdete obchod, ktorý ho predáva. Detské odrážadlo od 2 rokov aj s dopravou do 24 hodín zdarma? Iste ho niekde majú.
Priaznivé ceny v eshopoch sú niekedy až podozrivé, ale stoja za nimi nízke náklady predajcu na skladové priestory a personál – je rozdiel, keď má klasický “kamenný” obchod 250 pobočiek po celom Slovensku a keď má eshop jeden centrálny sklad. Takmer každý portál ponúka svojim klientom možnosť písania recenzií k jednotlivým výrobkom, čo môže potenciálnemu zákazníkovi uľahčiť rozhodovanie a zvýšiť komfort pri nakupovaní. Prestavte si, že prídete do parfumérie v obchodnom centre k regálu a zákazníčky informujete, že voňavka, ktorú ste kúpili svokre na Vianoce jej smrdela ako hnilé posolené figy. Tento luxuj vám dopraje len priestor internetovej parfumérie.
Ďalšou motiváciou, ktorú ponúka nakupovanie na internete, je možnosť uplatniť si tzv. cashback – prostredníctvom portálov, ktoré vracajú určité percento (od 0.5% až po 10%) z ceny nákupu. Eshopy tiež svojich zákazníkov upozorňujú na prebiehajúce akcie a výpredaje v elektronicky rozposielaných newslettroch, prípadne prekvapia zľavovým kódom alebo darčekom pre registrovaných klientov.
Všetky videá nájdete aj na našom YT kanáli: TV Bratislava