Dobrý deň,
ďakujem za odvysielanie tejto témy.Zámerom projektu Odkaz pre starostu bolo viac priblížiť samosprávy občanom, zefektívniť a spružniť vybavovanie podnetov. Výsledkom však býva často frustrácia občanov z nevybavených podnetov, zdĺhavosti procesu a často aj z toho, že nie sú uvádzané ani informácie, komu bol podnet zaslaný a akým procesom prechádza. Vo vybavovaní podnetov cítiť veľký formalizmus. Preto veľmi podporujem myšlienku zverejňovať informácie o "kolobehu podnetov v samospráve".
Zameriam sa na Bratislavu. Situáciu sledujem tak 3 roky. A musím povedať, že mnohí občania to už s portálom vzdali. Častokrát ide len o výmenu viac-menej vecných alebo emotívnych názorov občanov. Dokonca sú dlhé diskusie občanov bez uvedenia informácií od admina alebo samosprávy, na určitú tému. To vedie k tomu, že niekto z občanov to napokon nevydrží, rieši to sám a dá o výsledku vedieť na portáli. Alebo na podnety, napr. v Devíne, sú absolútne minimálne reakcie samosprávy. Občania majú často pocit, že vybavovanie podnetov závisí od dobrej vôle admina. Niekedy je podnet označený ako vyriešený aj vtedy, ak naň príde len formálna odpoveď. Alebo je tam vyjadrenie, že určenému subjektu to nepatrí. Čistý formalizmus. Veď keď to jednému nepatrí, treba to poslať relevantnému subjektu, a nie tváriť sa, že už som to odpáli a je všetko v poriadku.
Verím, že sa čoskoro tento systém komunikácie medzi občanmi a samosprávami zdynamizuje a zefektívni. Prajem veľa úspechov.
Na fungovanie našej webovej stránky používame nevyhnutné cookies (essential cookies) umožňujúce realizovať základné funkcionality webovej stránky. Tieto cookies môžete zakázať zmenou nastavení Vášho internetového prehliadača, čo však môže ovplyvniť fungovanie webovej stránky. Radi by sme tiež využívali dobrovoľné cookies (non-essential), ktoré nám pomôžu zlepšiť fungovanie našej webovej stránky. Pre ich povolenie, prosím, odkliknite súhlas.
Súbory cookie používame na zabezpečenie základných funkcií stránky a na zlepšenie vášho používateľského zážitku. Svoj súhlas pre každú kategóriu môžete kedykoľvek zmeniť.
Nevyhnutné cookies
Technické súbory cookies sú nevyhnutné pre správne fungovanie našej webovej stránky. Tieto sa využívajú najmä na uchovávanie Vašich produktov v košíku, zobrazovanie obľúbených výrobkov, nastavenie Vašich preferencií a nákupného procesu. Pre využívanie technických cookies nepožadujeme Váš súhlas, ale spracúvame ich na základe nášho oprávneného záujmu. Váš prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo Vás upozorňoval na takéto súbory. V takom prípade však nemusia niektoré časti našej webovej stránky správne fungovať.
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňujú meranie výkonu a počet návštev našej webovej stránky.
Marketingové cookies
Marketingové cookies sú využívané reklamnými a sociálnymi sieťami na prispôsobenie zobrazovaných reklám tak, aby pre vás boli čo najzaujímavejšie.
ďakujem za odvysielanie tejto témy.Zámerom projektu Odkaz pre starostu bolo viac priblížiť samosprávy občanom, zefektívniť a spružniť vybavovanie podnetov. Výsledkom však býva často frustrácia občanov z nevybavených podnetov, zdĺhavosti procesu a často aj z toho, že nie sú uvádzané ani informácie, komu bol podnet zaslaný a akým procesom prechádza. Vo vybavovaní podnetov cítiť veľký formalizmus. Preto veľmi podporujem myšlienku zverejňovať informácie o "kolobehu podnetov v samospráve".
Zameriam sa na Bratislavu. Situáciu sledujem tak 3 roky. A musím povedať, že mnohí občania to už s portálom vzdali. Častokrát ide len o výmenu viac-menej vecných alebo emotívnych názorov občanov. Dokonca sú dlhé diskusie občanov bez uvedenia informácií od admina alebo samosprávy, na určitú tému. To vedie k tomu, že niekto z občanov to napokon nevydrží, rieši to sám a dá o výsledku vedieť na portáli. Alebo na podnety, napr. v Devíne, sú absolútne minimálne reakcie samosprávy. Občania majú často pocit, že vybavovanie podnetov závisí od dobrej vôle admina. Niekedy je podnet označený ako vyriešený aj vtedy, ak naň príde len formálna odpoveď. Alebo je tam vyjadrenie, že určenému subjektu to nepatrí. Čistý formalizmus. Veď keď to jednému nepatrí, treba to poslať relevantnému subjektu, a nie tváriť sa, že už som to odpáli a je všetko v poriadku.
Verím, že sa čoskoro tento systém komunikácie medzi občanmi a samosprávami zdynamizuje a zefektívni. Prajem veľa úspechov.