logo
Nákupný košík

Vitajte v archíve TV Bratislava.
Tu nájdete príspevky podľa kľúčových slov, ktoré zadáte do vyhľadávania.

Storytelling. Zvýšiť tržby vám pomôže rozprávanie príbehov

4.10.2020 23:49

https://www.tvba.sk/

Ak ste podnikateľ/ka, určite sa zaujímate o rôzne marketingové nástroje, pomocou ktorých by ste naplnili svoj hlavný podnikateľský cieľ – zvyšovanie predaja a tržieb. Jedným z nich je marketingový komunikačný mix. A v rámci neho storytelling, teda v preklade rozprávanie príbehov. Príbehy môžete využiť v každom podnikaní - je úplne jedno, či sa živíte predajom interiérových dekorácií ako veľkoobchodník, alebo predávate lešenia či lyžiarskej ponožky.

4 P – Product, Price, Place, Promotion

Predstavte si pečenie koláča. Do cesta pridávate jednotlivé ingrediencie v určitom pomere, a pokiaľ s niečím nepreženiete, alebo na niečo nezabudnete, koláč sa vám pekne nafúkne a výborne chutí. Podobne je to aj s marketingom. Optimálny marketingový mix si môžete namiešať zo štyroch zložiek, ktorými sú produkt, cena, miesto a propagácia. Tieto zložky sú polotovary, ktoré majú tiež svoje vlastné zloženie.

Pod prvým P, teda Produktom rozumieme jeho vlastnosti z pohľadu zákazníka. Týkajú sa kvality, spoľahlivosti, dizajnu, značky, záruky či servisu produktu. Druhé P predstavuje cenu produktu, resp. cenovú stratégiu podniku. Tretie P je spôsob distribúcie produktu od výrobcu ku konečnému zákazníkovi. A štvrté P – Promotion alebo tiež marketingový komunikačný mix – súvisí s propagáciou produktu prostredníctvom reklamy, podpory predaja (napr. bezplatných vzoriek), osobného predaja a public relations (skr. PR). Príbehy najlepšie sprostredkujete vašim zákazníkom práve skrz PR a reklamu.

Prečo sú príbehy také úspešné?

Možno si poviete, že predám lešenie za akciovú cenu. Nižšia cena vám môže zaistiť viac zákazníkov, ale musia o nej vedieť. Ďalším faktom je, že nie vždy ľudí naláka, pretože sa často nechávajú ovplyvniť svojimi emóciami. Emócia je súčasťou každého dobrého príbehu. Čím viac sa vám v ňom podarí dojať, rozveseliť alebo prekvapiť, o to úspešnejší budete. Príbeh zohráva dôležitú úlohu pri stotožnení sa zákazníka s vašou značkou a firemnými hodnotami.

Príbeh na váš produkt či službu už existuje. Stačí ho zviditeľniť

Nemusíte vymýšľať námety na zelenej lúke, čerpajte z vlastných existujúcich skúseností a postojov, ale aj zo skúseností vašich zákazníkov. Príbehu však dajte písomnú formu, alebo ho vizuálne spracujte pomocou fotoaparátu, kamery či nakreslených meméčiek. A samozrejme, tiež je dôležité ho zverejniť v adekvátnych médiách.

Konkrétne príklady

Povedzme, že podnikáte v oblasti veľkoobchod dekorácie. Vyrozprávajte ľuďom váš osobný príbeh, ako ste sa k predaju interiérových doplnkov dostali, vrátané úskalí, ktorými ste si prešli. Alebo sa sústreďte na konkrétny produkt z vášho portfólia, napr. na nástenné hodiny. Obrázky hodín sa môžu počas celého reklamného spotu v televízii prelínať s obrázkami najdôležitejších, dojemných životných udalostí človeka. Posolstvo reklamy: Ak nebudete mať hodiny, čas nezastavíte. Zato s hodinami nič nezmeškáte a viac stihnete. Hodiny, spoľahlivý spoločník na ceste životom! A podobným spôsobom môžete spropagovať aj ostatné dekorácie a bytové doplnky, vrátane nábytku, sošiek anjelov, obedových súprav či luxusných svietnikov. Pred propagáciou značky však vždy do popredia postavte príbeh nabitý emóciami.

Spropagovať sa dá aj lešenie, a to pomocou jednej až niekoľkých fotiek na sociálnej sieti. Zobrazovať môžu reálnu stavbu od základov až po kladenie strechy, vrátane usmiateho robotníka na lešení. Keďže pozerať sa na veci z výšky, v tomto prípade z lešenia, znamená mať nadhľad, komentár k fotke by mohol znieť: Pomohli sme mu stavbu domu zvládnuť s nadhľadom! Príbeh je z bežného života a stotožní sa s nim každý, kto stavia alebo už staval dom, prešiel si rekonštrukciou, alebo sa na rekonštrukciu ešte len chystá.

A ako môže vyzerať príbeh na lyžiarske ponožky? Možno sa vám už niekedy stalo, že ste si zabudli na lyžovačku so sebou zobrať rukavice. Našťastie, zbalili ste si niekoľko párov lyžiarskych termoponožiek  a namiesto rukavíc ste si mohli nasadiť na ruky tie. Zverejnite túto úsmevnú príhodu prostredníctvom článku na vašom alebo partnerskom webe.

Znaky úspešného storytellingu

  • Vzbudzuje emócie
  • Pútavosť
  • Autentickosť
  • Jednoduchosť
  • Zmysluplnosť
  • Príbeh inšpiruje
  • Hlavným hrdinom nie je produkt či služba, ale zákazník  

Prečítajte si tiež: Ako napísať inzerát, aby ste rýchlo a výhodne predali


Fotogaléria




Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Všetky videá nájdete aj na našom YT kanáli: TV Bratislava

                                                                                              
 /1 >> nasledujúci


Image in photogallery
Tip na jesenný výlet v rakúskom regióne Carnuntum-Marchfeld (1550)
28.9.2023 14:41 | Patrik Murcina

Image in photogallery
Samostatnému odboru diabetológia hrozí zánik (1542)
28.9.2023 14:39 | Martina Činovská

Image in photogallery
Zákaz parkovania na chodníkoch z pohľadu Mestskej polície Bratislava  (2256)
28.9.2023 14:35 | TV Bratislava

Image in photogallery
Stalo sa 2.10.2023 (1662)
28.9.2023 14:34 | TV Bratislava


Image in photogallery
Metro Dnes 2.-8.10. 2023 (1175)
28.9.2023 14:30 | TV Bratislava

Image in photogallery

Novinky z pera spisovateľky Dany Hlavatej (1509)
25.9.2023 13:42 | TV Bratislava

Image in photogallery

Aktivity Matice slovenskej v Bratislave a okolí (1495)
25.9.2023 13:39 | TV Bratislava

Image in photogallery

Ocenenie Mladý inovatívny podnikateľ 2023 (1594)
25.9.2023 13:34 | Martina Činovská


Image in photogallery

Lekári a pacienti bežali na podporu darcovstva (1439)
25.9.2023 13:33 | Martina Činovská

Image in photogallery

Nový supermarket je ekologickou drevostavbou  (1464)
25.9.2023 13:30 | Martina Činovská

Image in photogallery

Metro Dnes 25.9.-1.10.2023 (1189)
25.9.2023 13:27 | TV Bratislava

Image in photogallery

Stalo sa 25.9.2023 (1529)
25.9.2023 13:04 | TV Bratislava


Image in photogallery

Nastúpte prosím - 09 / 2023 (934)
18.9.2023 10:48 | Patrik Murcina

Image in photogallery

Počas Dní Vajnor sa slávili hody aj dožinky (1480)
18.9.2023 08:52 | Martina Činovská

Image in photogallery

V Petržalke obnovili Kaplnku sv. Kríža (1454)
14.9.2023 14:27 | Martina Činovská

Image in photogallery

Metro Dnes 18.-24.9 2023 (1037)
14.9.2023 14:23 | TV Bratislava


Image in photogallery

Stalo sa 18.9.2023 (1494)
14.9.2023 14:22 | TV Bratislava

Image in photogallery

Dopravný podnik Bratislava opäť otvoril svoje brány pre všetkých (1185)
11.9.2023 11:40 | Patrik Murcina

Image in photogallery

Metro Dnes 11.-17.9. (1073)
11.9.2023 10:00 | TV Bratislava

Image in photogallery

Stalo sa 11.9.2023 (1504)
11.9.2023 09:57 | TV Bratislava


Image in photogallery

Laureáti 16.ročníka Identifikačného kódu Slovenska (1451)
8.9.2023 13:44 | Martina Činovská

Image in photogallery

ZŠ Plickova slávnostne otvorila školský rok (1536)
8.9.2023 13:38 | Martina Činovská

Image in photogallery

Bratislava pohľadom Juraja Štubniaka (1651)
8.9.2023 12:56 | Martina Činovská

Image in photogallery

Letná edícia grantu „Vy rozhodujete, my pomáhame´ (1010)
8.9.2023 12:51 | Martina Činovská


Image in photogallery

Megatrolejbus je už v Bratislave (712)
6.9.2023 11:54 | Patrik Murcina

Image in photogallery

Metro Dnes 4.-10.9 2023 (1076)
4.9.2023 12:25 | TV Bratislava

Image in photogallery

Stalo sa 4.9.2023 (1576)
4.9.2023 12:24 | TV Bratislava

Image in photogallery

Nastúpte prosím - 08/2023 (929)
31.8.2023 11:07 | Patrik Murcina



123...392 >>

City TV, s.r.o.
Prokopova 1, 851 01 Bratislava
IČO: 35955511, IČ DPH: SK2022066420
redakcia@tvba.sk, info@tvba.sk
Produkcia: 0903 638 686, 0903 445 631
Marketing: 0903 445 632

City TV, s.r.o.
Prokopova 1, 851 01 Bratislava
IČO: 35955511, IČ DPH: SK2022066420
redakcia@tvba.sk, info@tvba.sk
Produkcia: 0903 638 686, 0903 445 631
Marketing: 0903 445 632



© Copyright 2022 Televízia Bratislava | Cookies | Tvorba web stránok

Nastavenie súborov cookies
Na fungovanie našej webovej stránky používame nevyhnutné cookies (essential cookies) umožňujúce realizovať základné funkcionality webovej stránky. Tieto cookies môžete zakázať zmenou nastavení Vášho internetového prehliadača, čo však môže ovplyvniť fungovanie webovej stránky. Radi by sme tiež využívali dobrovoľné cookies (non-essential), ktoré nám pomôžu zlepšiť fungovanie našej webovej stránky. Pre ich povolenie, prosím, odkliknite súhlas.
Informácie o cookies
Súhlasím Prispôsobiť Odmietnúť
Naspäť
Podrobné nastavenie cookies
Súbory cookie používame na zabezpečenie základných funkcií stránky a na zlepšenie vášho používateľského zážitku. Svoj súhlas pre každú kategóriu môžete kedykoľvek zmeniť.
Nevyhnutné cookies
 
Technické súbory cookies sú nevyhnutné pre správne fungovanie našej webovej stránky. Tieto sa využívajú najmä na uchovávanie Vašich produktov v košíku, zobrazovanie obľúbených výrobkov, nastavenie Vašich preferencií a nákupného procesu. Pre využívanie technických cookies nepožadujeme Váš súhlas, ale spracúvame ich na základe nášho oprávneného záujmu. Váš prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo Vás upozorňoval na takéto súbory. V takom prípade však nemusia niektoré časti našej webovej stránky správne fungovať.
Analytické cookies
 
Analytické cookies nám umožňujú meranie výkonu a počet návštev našej webovej stránky.
Marketingové cookies
 
Marketingové cookies sú využívané reklamnými a sociálnymi sieťami na prispôsobenie zobrazovaných reklám tak, aby pre vás boli čo najzaujímavejšie.
Povoliť všetky Povoliť zvolené Odmietnúť
Uložiť Odmietnúť