Začnime jednoduchým faktom. V prvom roku prevádzky skončí každý druhý eshop. Táto informácia by vás nemala odradiť, ale naopak motivovať. Ako sa dostať do tej úspešnejšej polovice? Skúste týmito základnými krokmi.
Spoznajte svojho zákazníka
Zakladať eshop neznamená iba zakladať webovú stránku. V absolútnom strede vášho podnikania by mal stáť váš zákazník. Ujasnite si, kto to je a aký je jeho dôvod u vás nakupovať. Je chybou domnievať sa, že sa váš eshop stane úspešným iba preto, lebo ľudia váš tovar vyhľadávajú na internete. Čo im vadí na konkurencii a čo by ich priviedlo k vám? Mali by ste to vedieť už od začiatku, aby ste sa mohli na to pri každom kroku tvorby eshopu sústrediť.
Zamyslite sa teda nad tým, čo bude váš eshop ponúkať a kto bude cieľovým zákazníkom. Od podobných rozhodnutí sa neodvíja iba cena, ale aj dizajn eshopu a technické riešenie. Chcete dizajn na mieru alebo vám bude stačiť upravená šablóna? Hľadajte niečo, po čom váš zákazník túži, a ponúknite mu to.
Spoznajte sami seba
Ak sa chystáte uspieť, spoznať vlastné ciele je nevyhnutné. Koľko času a financií môžete eshopu venovať? Budete v prípade úspechu rozširovať tovar alebo služby? Máte technické zručnosti prípadne máte niekoho, kto bude za vás riešiť technické problémy? Uspokojíte sa s občasnými výpadkami alebo chcete zaručiť funkčnosť na 100%? Všetko toto by ste mali vedieť, než prejdete na ďalší krok.
Vyberte si riešenie
Voľbu technického riešenia považuje mnoho začínajúcich eshoperov za najdôležitejšiu. Pokiaľ nezvážia prvé dva body, sú však ako strelec so zaviazanými očami. Na výber sú tri možnosti: open source riešenie, prenájom alebo eshop na mieru. Pri zvážení plusov a mínusov by ste sa nemali sústrediť iba na tie krátkodobé. Open source riešenie si môžete zdarma nainštalovať v základnej podobe ešte dnes, no jeho administrácia, bezpečnosť a pridávanie ďalších funkcií sa môžu časom predražiť – obzvlášť, ak skončíte v skupine úspešných. Prenájom eshopu sa javí ako zlatá stredná cesta, keďže máte k dispozícii podporu i rôzne funkcie. Za doplnkové služby si však pravidelne každý mesiac priplatíte a možnosť individuálnych úprav funkcií i dizajnu je obmedzená. Eshop na mieru je síce najnáročnejší na prvotné náklady j, má však dlhodobé výhody. Ak si vyberiete spoľahlivú firmu, ktorá má s tvorbou webových stránok dlhoročné skúsenosti, získate nedoceniteľnú podporu. Vlastný administračný systém pritom poskytuje viacero výhod – neobsahuje bezpečnostné chyby známe celému webu, je upravený na miestne potreby a individualizovaný pre vaše požiadavky. Eshop na mieru je tiež najflexibilnejšou možnosťou pokiaľ ide o dizajn, takže sa môžete odlíšiť od konkurencie na prvý pohľad.
Ktoré riešenie bude to najlepšie pre vás? Na to neexistuje jednoznačná odpoveď. Ešte raz si prejdite všetky dôležité otázky, utrieďte priority a to správne rozhodnutie určite príde.
Všetky videá nájdete aj na našom YT kanáli: TV Bratislava