Ako fázovať televíznu kampaň?

1.4.2016 10:25 | TVBA

Pri kúpe televíznej kampane je dôležité premýšľať o stratégii fázovania. Jednoducho povedané - ako dlho a s akou frekvenciou budeme vysielať spot. Na to slúži tzv. mediaplán, ktorý klientovi poskytneme pred prvým vysielaním a je súčasťou objednávky / zmluvy.

V plánoch televízneho vysielania existujú tri základné tvary kampaní: výbuch, kvapkanie a pulzovanie. Už z názvu je vám iste jasné o čo ide, ale vysvetlíme podrobnejšie.

Výbuch - vyhorenie

Znamená intenzívnu kampaň v krátkom čase. Používa sa, ak sa chcete rýchlo dostať k veľkému počtu ľudí, napríklad: výpredaj produktov alebo pre propagáciu podujatí. Stratégia "burstov" sa často využíva aj pri nových produktoch a sezónnych značkách. Mediaplán môže vyzerať ako denné niekoľkonásobné vysielanie spotu v priebehu niekoľkých týždňov.

Kvapkanie

Kvapkanie je najjednoduchší typ reklamy v dlhšom časovom rámci. Tento typ sa môže použiť vtedy, keď chcete, aby vaša kampaň mala pomalé horenie a budovala sa pomaly. To tiež znamená, že budete na vzduchu dlhšie. Kampaň prebieha viac ako 8 týždňov, hoci aj celý rok s nižšou frekvenciou. Stratégia odkvapkávania je účinná pre kategórie nízkeho záujmu, ako napríklad poistenie. Táto stratégia zaisťuje konzistentnú prítomnosť, ktorá zabezpečí, že sú vždy tam, aby "aktivovali" spotrebiteľov, keď prídu na trh. Môžu to robiť, pretože na ich značku neexistuje sezónnosť a ide o veľmi nízku kategóriu záujmov, ktorá je relevantná iba pre ľudí, ktorí sú na trhu a potrebujú túto službu.

Pulzovanie

Ľudia majú vynikajúcu schopnosť pamätať si televíznu reklamu. Preto ak sú peniaze obmedzené a chcete byť čo najdlhšie na očiach, môžete sa rozhodnúť pre pulznú kampaň. To znamená napríklad reklamný týždeň - nereklamný týždeň, alebo v istých sezónach. 

Príkladom takejto kampane je napríklad dievčatko s oteckom, kde dievčatko kričí "Netreba. Ja ho už vidím". Kofola rozumne spojila svoju značku s Vianocami a zároveň je to pulzná kampaň - pripomenie sa vždy pred Vianocami a to už dlhé roky.


Fotogaléria




Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

 1/8 >> nasledujúci


Image in photogallery
Úvod do teleshoppingu
17.5.2017 07:57 | Mária Urlandová
Prečo je teleshopping taký účinný? Prečo a ako na tom zahraničné spoločnosti dokázali zbohatnúť? Ako robia teleshopping úspešné spoločnosti? Ako má fungovať, aby prinášal výsledky? Dozviete sa v tomto článku.


Image in photogallery
Kampaň pre budovanie značky v regionálnej televízií - príklad
10.4.2017 10:23 | Mária Urlandová
Značky sa stále budujú dlhodobo, masovo a cez tradičné média. Vedia to všetky top značky a preto väčšina rozpočtu na inzerciu ide do televízie. Medzi najväčších investorov do TV reklamy patria online technologické firmy. Pridajte sa k nim aj vy. Reklama na značky je neosobná ...


Image in photogallery
Ako má vyzerať účinný teleshoppingový spot?
17.5.2016 07:59 | Mária Urlandová
Teleshopping je predaj cez TV obrazovku a z toho vyplýva aj jeho forma - to je zo zákona. Spot má priamo vyzývať ku nákupu ponúkaného produktu, musí obsahovať aj cenu produktu a telefónne číslo, prípadne web stránku, kde si ho môžete objednať. Nie je možné propagovať značku ako ...


Image in photogallery
Typy umiestnenia produktu
10.5.2016 14:58 | Regiontvnet
Existuje mnoho spôsobov, ako používať umiestňovanie produktov v televízii: môže to byť fyzické, virtuálne, viditeľné, ale nepoužité, spomenuté, kontextové alebo dokonca neznačkované. Tu sú niektoré príklady.


Image in photogallery
Čo sa dá dosiahnúť pomocou obsahového partnerstva
3.5.2016 07:30 | Regiontvnet
Značky teraz majú viac možností na spoluprácu s televíziou ako kedykoľvek predtým a partnerských kontentov - kde sa značky približujú k televíznemu obsahu - je ohnisko inovácie a plodnej spolupráce.


Image in photogallery
Ako fázovať televíznu kampaň?
1.4.2016 10:25 | TVBA
Pri kúpe televíznej kampane je dôležité premýšľať o stratégii fázovania. Jednoducho povedané - ako dlho a s akou frekvenciou budeme vysielať spot. Na to slúži tzv. mediaplán, ktorý klientovi poskytneme pred prvým vysielaním a je súčasťou objednávky / zmluvy


Image in photogallery
Koľko stojí teleshopping?
26.3.2016 15:09 | Mária Urlandová
V minulosti sa dalo dohodnúť s televíziou aj na platbe v podobe provízie z predaja výrobkov cez TV obrazovku, ale dnes už majú všetci pevné ceny za vysielací čas. Ceny sú veľmi priateľské a televízni vysielatelia sú ochotní dať výrazné zľavy. Teleshoppingového času majú dosť ...


Image in photogallery
AFP pomáhajú značkám vyniknúť na preplnenej televíznej scéne
7.6.2010 15:20 | Regiontvnet
Viac a viac značiek z Južnej Afriky smeruje k programom financovaným inzerentom (AFP) v snahe odlíšiť sa v prostredí nasýtených médií. AFP tiež im pomáha vytvárať hlbšie vzťahy s ich spotrebiteľmi. AFP ponúkajú značke príležitosť rozvinúť silnejší a zmysluplnejší vzťah ...




Chcete čítať užitočné články pravidelne? Prihláste sa budeme vám ich posielať.










TV Bratislava, Prokopova 1, 851 01 Bratislava
redakcia@tvba.sk, produkcia: 0903 638 686

TV Bratislava je držiteľom licencie pre televízne vysielanie TD 142/2014.

TOPlist







TV Bratislava, Prokopova 1, 851 01 Bratislava
redakcia@tvba.sk, produkcia: 0903 638 686

TV Bratislava je držiteľom licencie pre televízne vysielanie TD 142/2014.

TOPlist



© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam