Úvod do teleshoppingu

17.5.2017 07:57 | Mária Urlandová

Telenákup je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je okrem výzvy na nákup aj uvedenie ceny a kontaktu (na rozdiel od klasickej reklamy a sponzoringu).

Prečo je teleshopping taký účinný? Prečo a ako na tom zahraničné spoločnosti dokázali zbohatnúť? Ako robia teleshopping úspešné spoločnosti? Ako má fungovať, aby prinášal výsledky? Dozviete sa v tomto článku.

Kľúčové body

  • Televízna obrazovka dokáže predať aj také výrobky, ktoré by inak ostali nepovšimnuté v regáloch kamenných obchodov. Najdôležitejším kritériom je vhodný produkt. S jediným výborným produktom môžete byť kráľ, pretože taký produkt sa dá predať do celého sveta.
  • Teleshoping je vhodný pre výrobky, ktorých použitie, účinky je potrebné vysvetliť,  alebo presvedčiť zákazníka prostredníctvom emócií.
  • Forma teleshoppingového spotu je odskúšaná v praxi, úspešné sú hrané spoty (štylizované scénky), emócie dokážu presvedčiť.
  • Ceny za vysielací čas sú veľmi výhodné (aj u národných komerčných televízií), že za zlomok ceny reklamy de facto si urobíte vlastne reklamu - podporíte vašu značku.

Čo je teleshopping?

Teleshopping ( po slovensky telenákup)  je marketingová forma predaja produktov prostredníctvom televíznej obrazovky.
Podľa zákona telenákup (po slovensky) je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom telenákupného spotu je uvedenie ceny a kontaktu (na rozdiel od klasickej reklamy a sponzoringu).

  • Telenákupný spot má do 15 minút a obvykle je vyrobený v štylizovanej hranej forme. Moderátor priamo a opakovane vyzýva ku kúpe prezentovaného produktu. Obvykle sa nechajú vyrobiť rôzne minutáže spotu: 1 min, 3 min, 5 min, 10 min a 15 minút. Tie sa potom rôzne kombinujú podľa možností nakúpeného vysielacieho času, úspechu jednotlivých produktov atď.
  • Telenákupné pásmo je osobitná forma televízneho programu. Má viac ako 15 minút a je zložený kombináciou rôznych telenákupných spotov.

Aké produkty je vhodné predávať cez teleshopping?

Výhodné je predávať také produkty, pri ktorých je treba vysvetľovať účinky alebo použitie: kuchynské výrobky, produkty na formovanie tela, výživové produkty, spotrebiče do domácnosti, hobby produkty a podobne.

V 90 tých rokoch sa skvele predával WS krájač rakúskej spoločnosti WS teshopping. Ľudia boli schopní stáť v rade na krájač pred predajňou a call centrum nestihal baliť balíky. Trh v postkomunistických krajinách bol nenasýtený. Majiteľ kúpil veľkú prevádzku v Maďarsku, obrovské call centrum, ale v Maďarsku bol menší úspech.

Na Slovensku bol mimoriadne úspešný Total gym, fitnis zariadenie do domácnosti, opäť z dôvodu nenasýteného trhu s podobnými zariadeniami. Total gym kupovala stredná trieda do svojich nových domovov - nebol práve najlacnejší. ˇUspech produktu spočíval aj v osobe hlavného protagonistu hollywoodský herec Jack Norris. Populárny herec sa nehanbil zahrať si v teleshoppingu. Údajne mal percentá z predaja, s každým predaným zariadením pribudlo na účet Jackovi Norrisovi.

Dlhodobý úspech má Kozmodisk spoločnosti Studio Moderna. To je skvelý produkt, ktorý sa stále dobre predáva. Kto by šetril na svojich rodičoch a starých rodičoch? Výhodou je že tento produkt je jednoduchý - mechanický, prakticky sa nemá čo na ňom pokaziť, spoločnosť nemusí riešiť množstvo reklamácií. Zaujímavá je forma spotov: obyčajní ľudia hovoria o svojich skúsenostiach.

Aj s jediným, vhodným, produktom sa dá zbohatnúť

Viva Studio, s.r.o. spomína:
Stretli sme sa s Američanom, ktorý rozprávkovo zbohatol na jedinom produkte. Bol to opasok, ktorý si dáte na brucho, sedíte, nič nerobíte a chudnete. Opasok vysielal drobné elektrické impulzy do brucha a tak človeka nútil sťahovať brucho - tým sa mal spaľovať tuk na bruchu.
Američan, pôvodne Filipínec sa nám chválil, že splnil "americký sen". U nás bol osobne nakrúcať spot, novú verziu.
(Vyrábali sme spoty lacnejšie ako by bola kúpa licencie na zahraničný spot.)

Mal dokonalé telo ako Swarzeneger, je pochybné či vplyvom "zázračného opasku", ale v reklame treba ukázať pekné telo.
V spote vystupovala aj slečna iba v nohavičkách - zozadu. Kuriózne bolo, že pre európsky trh mala slečna biele nohavičky, pre americký trh sme vyrobili spot s čiernymi nohavičkami. (Biele nohavičky sú pre Američanov považované za bielizeň a tá by bola v televízií nemravná.)
Nakoniec rozprávkovo bohatého Filipínca o časť majetku pripravila chytrá Česka s ktorou sa zaplietol.

Úspech v telenákupe je jednoznačne podmienený vhodným produktom.
Dôležité je mať výrobok za dobrú cenu a podľa možností bez veľkého rizika reklamácií.


Fotogaléria




Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print

Diskusia k článku



Image in photogallery
Úvod do teleshoppingu
17.5.2017 07:57 | Mária Urlandová
Prečo je teleshopping taký účinný? Prečo a ako na tom zahraničné spoločnosti dokázali zbohatnúť? Ako robia teleshopping úspešné spoločnosti? Ako má fungovať, aby prinášal výsledky? Dozviete sa v tomto článku.


Image in photogallery
Kampaň pre budovanie značky v regionálnej televízií - príklad
10.4.2017 10:23 | Mária Urlandová
Značky sa stále budujú dlhodobo, masovo a cez tradičné média. Vedia to všetky top značky a preto väčšina rozpočtu na inzerciu ide do televízie. Medzi najväčších investorov do TV reklamy patria online technologické firmy. Pridajte sa k nim aj vy. Reklama na značky je neosobná ...


Image in photogallery
Ako má vyzerať účinný teleshoppingový spot?
17.5.2016 07:59 | Mária Urlandová
Teleshopping je predaj cez TV obrazovku a z toho vyplýva aj jeho forma - to je zo zákona. Spot má priamo vyzývať ku nákupu ponúkaného produktu, musí obsahovať aj cenu produktu a telefónne číslo, prípadne web stránku, kde si ho môžete objednať. Nie je možné propagovať značku ako ...


Image in photogallery
Typy umiestnenia produktu
10.5.2016 14:58 | Regiontvnet
Existuje mnoho spôsobov, ako používať umiestňovanie produktov v televízii: môže to byť fyzické, virtuálne, viditeľné, ale nepoužité, spomenuté, kontextové alebo dokonca neznačkované. Tu sú niektoré príklady.


Image in photogallery
Čo sa dá dosiahnúť pomocou obsahového partnerstva
3.5.2016 07:30 | Regiontvnet
Značky teraz majú viac možností na spoluprácu s televíziou ako kedykoľvek predtým a partnerských kontentov - kde sa značky približujú k televíznemu obsahu - je ohnisko inovácie a plodnej spolupráce.


Image in photogallery
Ako fázovať televíznu kampaň?
1.4.2016 10:25 | TVBA
Pri kúpe televíznej kampane je dôležité premýšľať o stratégii fázovania. Jednoducho povedané - ako dlho a s akou frekvenciou budeme vysielať spot. Na to slúži tzv. mediaplán, ktorý klientovi poskytneme pred prvým vysielaním a je súčasťou objednávky / zmluvy


Image in photogallery
Koľko stojí teleshopping?
26.3.2016 15:09 | Mária Urlandová
V minulosti sa dalo dohodnúť s televíziou aj na platbe v podobe provízie z predaja výrobkov cez TV obrazovku, ale dnes už majú všetci pevné ceny za vysielací čas. Ceny sú veľmi priateľské a televízni vysielatelia sú ochotní dať výrazné zľavy. Teleshoppingového času majú dosť ...


Image in photogallery
AFP pomáhajú značkám vyniknúť na preplnenej televíznej scéne
7.6.2010 15:20 | Regiontvnet
Viac a viac značiek z Južnej Afriky smeruje k programom financovaným inzerentom (AFP) v snahe odlíšiť sa v prostredí nasýtených médií. AFP tiež im pomáha vytvárať hlbšie vzťahy s ich spotrebiteľmi. AFP ponúkajú značke príležitosť rozvinúť silnejší a zmysluplnejší vzťah ...




Chcete čítať užitočné články pravidelne? Prihláste sa budeme vám ich posielať.










TV Bratislava, Prokopova 1, 851 01 Bratislava
redakcia@tvba.sk, produkcia: 0903 638 686

TV Bratislava je držiteľom licencie pre televízne vysielanie TD 142/2014.

TOPlist







TV Bratislava, Prokopova 1, 851 01 Bratislava
redakcia@tvba.sk, produkcia: 0903 638 686

TV Bratislava je držiteľom licencie pre televízne vysielanie TD 142/2014.

TOPlist



© Copyright 2011 Televízia Bratislava | Tvorba web stránok

Súbory cookie používame, aby sme zabezpečili čo najlepšie prezeranie našich webových stránok. Ďalšie informácie nájdete na stránke ako používame súbory cookies
SÚHLASÍM    Odmietam