Značky sa stále budujú dlhodobo, masovo a cez tradičné média. Vedia to všetky top značky a preto väčšina rozpočtu na inzerciu ide do televízie. Medzi najväčších investorov do TV reklamy patria online technologické firmy. Pridajte sa k nim aj vy.
Reklama na značky je neosobná komunikačná správa umiestnená na platenom, masovom médiu. Cieľom je presvedčiť spotrebiteľov o prínosoch výrobkov alebo služieb v snahe vyvolať ich k nákupu.
Kto potrebuje reklamu na značky
V podstate každý, veľký i malý podnik. Úlohou reklamy môže byť:
Uvádzanie nových značiek, zmena správania sa ľudí |
Udržanie si zákazníka - pripomínanie sa |
Zmena vnímania značky |
Marketing funguje ako: aktivácia predaja a budovanie značky.
Povedomie o značke najlepšie vytvára klasická spotová kampaň, ktorú môžeme skombinovať s ďalšími formátmi reklamy a komunikáciou s verejnosťou.
Je klasická forma reklamy.
Je krátky, akčný a vizuálne úderný. Základná dĺžka spotu je v 30 sekúnd.
Kampaň má byť dlhodobá s nižšou frekvenciou zobrazení, tzv. kvapkanie.
Reklamné oznámeníe "Tento program Vám prináša ..."
Product placement - zámerné umiestňovanie produktov vo vysielaní.
Ľudia kupujú to čo poznajú – viac veria známym značkám. Treba sa im pripomínať.
Rozhovor, reportáž má dĺžku cca 3 minúty a je zaradený do reklamného bloku vo vysielaní.
Známa značka ešte neznamená obchodný úspech, je potrebné budovať pozitívny vzťah - komunikovať s verejnosťou.
Príklad kampane
Ste slovenský výrobca (dodávateľ služieb), ktorého meno a produkty nie sú príliš známe.
Predávate cez e-shop alebo kamenné predajne. Existuje hyperkonkurencia svetových výrobcov, ale vy chcete byť známi aspoň v regióne. Využite regionálnu identitu v niekoľkých krokoch:
Prečítajte si ako. |