Telenákup vznikol desiatky rokov skôr, ako začali fungovať prvé e-shopy a úspešne s nimi funguje v symbióze. TV vysielatelia majú tento skvelý nástroj k dispozícií pre obchodníkov, za cenovo výhodnejších a časovo veľkorysejších podmienok - oproti vysielaniu klasickej reklamy.
Telenákup (teleshopping) je priama ponuka vysielaná verejnosti s cieľom poskytnúť tovar alebo služby za odplatu. Priama ponuka znamená, že obsahom spotu, okrem výzvy ku nákupu, aj uvedenie ceny a kontaktu. Telenákup je vo forme spotu ( do 15 minút) alebo programu - súbor spotov.
Tradične je vhodný pre výrobcov produktov, u ktorých je potrebné ukázať pri používaní a vysvetliť účinky a použitie.
V tejto konzumnej dobe je vhodný najmä pre e-shopy. Vyberiete si jeden vhodný produkt, ukážete ako sa používa a pritiahnete do elektronického obchodu nové publikum.
Demonštrácia používania produktu vo videoforme je prospešná pre spotrebiteľov, napr. použitie kuchynského náradia či spotrebičov.
Spolupráca s TVBA
Cena sa skladá z dvoch zložiek:
Cena za vysielanie |
Cena za výrobu |
Okrem telefonických objednávok stúpne predaj v e-shope. |
Každý pozná teleshopping, ale celé roky inzerujú výlučne zahraničné spoločnosti. Prečo ho nevyužívajú slovenské spoločnosti? Mýlia sa - nevedia doceniť jeho marketingovú silu.
Naša spoločnosť Viva Studio, s.r.o. spolupracovala s významnými teleshoppingovými spoločnosťami dlhé roky, od 1996. Pripravovali sme pre nich spoty, úpravu i nakrúcanie nových a dabing. Za tie roky sme sa o teleshoppingu veľa naučili.
2. Účinný televízny spot
Sila televízie je v schopnosti demonštrovať. Niekedy musí divák vidieť produkt v akcii, aby mohol plne porozumieť výhodám. Demonštrácia zobrazuje divákom, ako konzumovať nový produkt.
Aký je rozdiel medzi klasickým a telenákupným spotom? |
3. Odvysielanie spotu
Spoty odvysielame v blokoch s označením "telenákup", obvykle mimo prime time. (Vtedy pozerajú televíziu ľudia, ktorí sú doma.) Oproti klasickej reklame, telenákupné bloky sú dlhšie ako ( 15 minút a viac), za neporovnateľne výhodnejšie ceny.
Spoločnosti, ktoré sa venujú telenákupu si mediaplány robia sami, podľa sezóny a aktuálnej úspešnosti jednotlivých produktov.
Mediaplán vám radi zostavíme, stačí ak sa dohodneme na čase, minutáži a skladbe jednotlivých spotov v bloku.
Vyrobili sme desiatky spotov, viac ako 20 rokov sme denne produkovali verzie pre rôzne televízne stanice v Európe, najmä pre Nemecko a Švajčiarsko, ale aj Poľsko. Vďaka zahraničným klientom sme sa stali vyhľadávanou spoločnosťou.
Spolčnosti: SMG, Mediashop AG, Smart shop, Studio Moderna, WS teleshoping, JML, Quality shop.
Vyrábame hrané telenákupné spoty. Tu je zoznam. V niektorých účinkoval aj známy teleshopingový mág Horst Fuchs. |