Tradičné sledovanie televízie je u ľudí stále preferovaný spôsob trávenia času.
Na Slovensku 4 mil. obyvateľov, sledujú televíziu niekoľko hodín denne. Tí, ktorí sa odklonili od klasického pozerania, ju sledujú prostredníctvom internetu.
Klasická televízia je najsledovanejšia forma videa. Hlavné dôvody sú: odpočinok, zábava, potreba byť informovaný a zdieľať zážitok spoločne. Motívy sú takmer nemenné vo všetkých vekových skupinách.
Novšie formáty videa majú iné dôvody pre sledovanie napríklad útek od reality, výmena skúsenosti a potreba učiť sa...
Televízna reklama je kráľovnou medzi reklamnými formátmi. Má jedinečnú presvedčovaciu schopnosť, zapamätateľnosť, dokáže predviesť vzrušenie, napätie, krásu, názorne ukázať ako fungujú produkty a ako sú účinné.
Prečo televízia?
Tu sú výsledky prieskumov najuznávanejšej európskej marketingovej agentúry Thinbox.
Televízia má bezkonkurenčný rozsah a dosah. Televízia je všade. |
Televízia je srdcom videosveta. |
Televízia je najdôveryhodnejšie médium. |
Televízna reklama je najefektívnejšia reklamná investícia. |
Televízia funguje vo všetkých kategóriách: maloobchod, financie a rýchloobrátkový tovar. |
Televízia má rýchlu odozvu. Je životne dôležitá pre dlhodobý úspech. |
Televízia vytvára emócie a popularizuje značky. Je v centre kreatívnej účinnosti. |
Videné v televízií je častým predmetom konverzácií medzi ľuďmi. |
Televízia je steroid pre ostatné médiá v médiamixe, znásobuje úspech ostatných médiatypov. |
Jednou z najbežnejších mylných predstáv o televízii je, že výroba televíznej reklamy je drahá. Veď je možné vytvoriť skvelú a účinnú reklamu aj pri nižšom rozpočte.
Vysielací čas televízie predávajú na základe ceny za tisíc (CPT) - náklady na nákup 1 000 dopadov. Porovnajte CPT ktorejkoľvek televízie a reklamy v online prostredí. Najmä programaticky nakupovaná reklama je veľmi drahá, pretože je úzko cielená.
Reklama v televízii je cenovo dostupná, mimoriadne efektívna pre všetky podniky, veľké i malé, bez ohľadu na to, na koho sa snažia zamerať.
Získané média nemôžu nahradiť klasické masmédiá, pretože úzke zacielenie a lojalita sú skvelé pre krátkodobú efektívnosť, ale nie sú to stratégie, ktoré vytvárajú podiel na trhu. Zobraziť viac
1. oznámenie obsahu cez tradičné platformy |
2. aktivácia cez vlastné médiá a sociálne sprostredkovanie |
Pre rast firmy je najdôležitejšie osloviť čo najviac potenciálnych zákazníkov. TV reklama vyniká nákladovo efektívnym publikom a rýchlo rozširuje potenciálnu zákaznícku základňu.
Najsilnejšie spoločnosti budujú široké povedomie o značke cez tradičné masové kanály s podporou online reklamy.
Dôležité je použiť všetky mediálne platformy, aby sa vzájomne podporovali: platené - tradičné média, vlastnené (napr. vlastný web, leták) a získané - sociálne siete, YT.
Klasická spotová kampaň v TV Bratislava je nenáročná.
Skladá z nákupu vysielacieho času (koľko odvysielaní spotu v akom čase) a výroby spotu. Ponúkame aj balíčky " výroba + odvysielanie" za zvýhodnenú cenu.
Public relations je ešte jednoduchšie - stačí vaša tlačová správa, pozvánka alebo informácia o podujatí.
Tieto detaily sú základom každej TV kampane bez ohľadu na jej veľkosť.
1. Stanovte si marketingové ciele |
2. Rozhodnite o formáte TV reklamy |
3. Rozhodnite aký má byť mediaplán - vysielanie |
4. Vytvorte televíznu reklamu |
5. Preskúmajte výsledky |